Robinjo
MF veteraan
Je kan een schokbreker niet zomaar ondersteboven zetten.Word Zeker Mooi . Vraag kun je de Schokbreker nog omdraaien ? nu zit het hele gewicht onder onafgeveerd heet dat .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kan een schokbreker niet zomaar ondersteboven zetten.Word Zeker Mooi . Vraag kun je de Schokbreker nog omdraaien ? nu zit het hele gewicht onder onafgeveerd heet dat .
Denk het eigenlijk niet, op alle motoren waar ze standaard op zitten zijn ze ook zo gemonteerd. Nu is er sowieso al wel wat gewicht bespaard ten opzichte van de originele schokbrekers van staal.Word Zeker Mooi . Vraag kun je de Schokbreker nog omdraaien ? nu zit het hele gewicht onder onafgeveerd heet dat .
Bel maar eens Hyperpro Vering met deze vraag . dan hoor je meer van de Vakman . verder Suc6Denk het eigenlijk niet, op alle motoren waar ze standaard op zitten zijn ze ook zo gemonteerd. Nu is er sowieso al wel wat gewicht bespaard ten opzichte van de originele schokbrekers van staal.
Afdekkap moeilijk te vinden? Niet als je MF inschakelt. Goed, je gaat er geen prijzen mee winnen, maar bruikbaar is hij zeker. Mocht je hem liever willen gebruiken dan die van de L versie, is hij voor jou.Bekijk bijlage 1971495
De bandjes laten monteren en balanceren, echt vrolijk werden ze er niet van dat de banden zelf aangeleverde werden. Volgende keer zelf maar eens uitvogelen of ik een motorwiel aan een normaal balanceerapparaat kan bevestigen.
Bekijk bijlage 1971497
voor de Bridgestone bt46 gekozen omdat er niet vreselijk veel keus is in deze maten, het vinden van 'tubetype' banden was helemaal een uitdaging, nu is de achterband volgens bridgestone wel geschikt om zowel tube als tubeless te worden gebruikt en de voorband niet. Kon er weinig verschil aan ontdekken eigenlijk van binnen, waar je soms leest dat het zeer onverstandig is om een binnenband in een tubeless te stoppen ivm warmteafdracht. las ik ergens anders weer dat t geen kwaad kan... Heb de gok maar genomen. Volgens de bandentoko was elke tubeless ook geschikt voor een binnenband. T zal wel loslopen...
De remschijven voor de dag gehaald, alles nog mooi op de originele maat. Het remoppervlak afgeplakt, hart gestraald en in de hittebestendige zwarte verf gezet. nu moest dat afgebakken worden voor een uur op 180 graden, om dat nou in de oven te gaan doen is ook weer zoiets. Een oud gourmetstel werkte prima, bakplaat eraf en hij kan direct op het rekje boven de gloeispiraal.
Bekijk bijlage 1971508
Nog even een uur gezocht naar nummertje 11, een blikken plaatje met opstaande rand... had er 1 gevonden maar de 2e was pleite. Later de foto's teruggekeken en die ontbrak al voor de boel uit elkaar ging. Handig die foto's
Bekijk bijlage 1971509
Boutjes mooi schoongemaakt, de beste uit 2 sets uitgezocht en met loctite en borgplaatjes de schijven gemonteerd
Bekijk bijlage 1971511
De remklauwen voorzien van nieuwe remblokken en gemonteerd, moet de bevestigingsbouten nog vervangen die waren nog niet binnen van csmnl. Echt veel chroom zat er niet meer op.
Het achterwiel kon er nog niet in, eerst moest de ankerplaat van de achterrem wat opgeknapt worden. Van buiten met belgom opgepoetst en de remsleutel opnieuw uitgeshimt, Er ontbrak een metalen ring waardoor er veel speling op zat. Had geen ring met een binnenmaat van 15mm dus er zelf een gedraaid. Nog getwijfeld de remschoenen te vervangen maar die waren nog dusdanig goed in de voering dat t nog mooi kan zitten, ook al eens vervangen door EBC.
Bekijk bijlage 1971533
Bekijk bijlage 1971534
spulletje van de achteras bij elkaar gezocht, ook weer van 2 de beste samengesteld. afstandsbus waar de vetkeerring op afdicht had een loopspoor en wat roestpitten, van de gs550l as de bus gebruikt, ook deze had wat loopsporen. gelukkig kun je hem gewoon omdraaien, even opgepoetst met korrel 1000 en je hebt weer een vers afdichtoppervlak.
Bekijk bijlage 1971535
En als je dat dan samenvoegd heb je dit,
Bekijk bijlage 1971536
voetrem kon er weer aan, helaas t chroom van t pedaaltje beroerd. Die van de gs550l had een andere hoek en montage. voor nu het oppervlak zwart gespoten. Op te lijstje van te zoeken delen.
Bekijk bijlage 1971537
Bekijk bijlage 1971538
De revisieset van de rd350 in de hoofdremcilinder gezet en deze afgemonteerd, de remlichtschakelaar was afgebroken. Deze van de koppelingsgreep gehaald uit de 550l bak. Waarom zit hier eigenlijk een schakelaar op de koppelingshendel? werking is wel andersom, draadjes intern omgesoldeerd.
Bekijk bijlage 1971539
Bekijk bijlage 1971540
De remslangen aan de remklauwen gemonteerd, moet nog wel wennen aan het wat dunnere uiterlijk van de zwarte rvs slangen.
Bekijk bijlage 1971542
Bekijk bijlage 1971543
Bekijk bijlage 1971546
Bekijk bijlage 1971547
Nu ontbrak de afdekkap die voor het t stukje gaat en hier ook eigenlijk geheel niet meer aan gedacht tot die van de 550l voor de dag kwam. Twijfel nog deze te monteren, weet niet of het er nou beter uitziet met zo'n kap over de kroonplaat of zonder. Die van dit model 550 blijkt aardig lastig te vinden in goede staat.
Denk dat het stuur er nog aankan en dat die dan even richting de garagebox moet om ruimte te maken het motorblok aan te pakken. De schuur is eigenlijk wat onderbemeten...
Bedankt, graag! Stuk strakker als het chopper model. Die roestpitjes maakt niet uit, zo goed mogelijk oppoetsen en t blijft 40 jaar oud. Ik zal je een pb sturen.Goed, er zitten wat roestpitjes in, maar van een meter afstand zie je die al niet meer. Staalborstel over de binnenkant en Hammerite of zo er over en je bent klaar.
Helemaal akkoordErgens hoort een kickstarter er wel bij..
Klopt de puntjes gaan eraf, weet nog niet of het deze ontsteking word of een dynatek setje. Moet eerst kijken of dit makkelijk aan de gang te krijgen is, heb er wel een carmo regelapparaat bij. Geen idee of het helemaal compleet is eigenlijk.De electronische ontsteking van het nieuwe blok is wel een verbetering tov de puntjes
Nee klopt, had ze af willen stomen van tevoren. Meeste losse spul is weggezogen met de stofzuiger, in het blok wat word gebruikt is niet wat gevallen. Straks dicht ik hem af en stoom t hele ding alsnog af, daarna zonder carter en deksels een rondje ontvetterbak.Goed bezig hoor!
Wat ik me afvraag. Ben je niet bang voor troep wat in je blok terecht komt. Zie op de foto's dat de motorblokken aan buitenzijde nou niet bepaald schoon zijn.
Zien er netjes uit! Die van mij zijn aan het uiteinde van t huis beschadigd. Zal ik je een pm sturen?