XJ/XS topic deel IV

Ben nieuw hier, vorige week mijn eerste motor gekocht, een XJ400 seca. Ik en mijn motorfiets:

IMG-20151028-WA0004.jpg


In de eerste week van december mag ik afrijden, dus kan ik lekker in de sneeuw rijden! Volgens mij is het exact hetzelfde als een XJ550 seca, op een remschijf en een paar CC's na? Het is de bedoeling em onderdeel voor onderdeel tot een Scrambler-achtige te verbouwen, maar eerst eens flink kilometers maken!
 
Gefeliciteerd! Hij ziet er hetzelfde uit als mijn 550, al is jouw bodywork wat netter dan het mijne. :)
 
Ben nieuw hier, vorige week mijn eerste motor gekocht, een XJ400 seca. Ik en mijn motorfiets:

[afbeelding]

In de eerste week van december mag ik afrijden, dus kan ik lekker in de sneeuw rijden! Volgens mij is het exact hetzelfde als een XJ550 seca, op een remschijf en een paar CC's na? Het is de bedoeling em onderdeel voor onderdeel tot een Scrambler-achtige te verbouwen, maar eerst eens flink kilometers maken!
Heb je geen overgangsregeling dan? mijne mag straks de straat niet meer op, wat dus betekent dat er verder geknutseld gaat worden.
 
Je mag wel met een youngtimer (dus een oldtimer die nog 40 jaar) in december, januari en februari rijden. Doch dan moet wel voor het gehele jaar motorrijtuigbelasting betaald worden. Dus waar kies je voor...

Mijn rijdende oudje blijft gewoon binnen, dus ik "geniet" van de overgangsregeling.
 
Zoals Wimvlis ook al zei, de overgangsregeling is een keuze. Als je niet voor de overgangsregeling kiest, dan betaal je gewoon belasting voor het hele jaar en mag je ook het hele jaar rijden. Kies je wel voor de overgangsregeling, dan moet hij binnen blijven. Mijn XJ550 laat ik onder de overgangsregeling vallen en blijft binnen. De Tiger blijft wel de hele winter gewoon rijden.
 
Herkenbaar mijn Fazer is het jaarrond gebruiksexemplaar. De XS valt in de overgangsregeling. En als straks de 850 rijdend is, gaat die ook naar de overgangsregeling.
 
Ben nieuw hier, vorige week mijn eerste motor gekocht, een XJ400 seca. Ik en mijn motorfiets:

[afbeelding]

In de eerste week van december mag ik afrijden, dus kan ik lekker in de sneeuw rijden! Volgens mij is het exact hetzelfde als een XJ550 seca, op een remschijf en een paar CC's na? Het is de bedoeling em onderdeel voor onderdeel tot een Scrambler-achtige te verbouwen, maar eerst eens flink kilometers maken!


Ziet er netjes uit, verbouwen van zo'n ding vind ik zonde, lekker origineel laten. Het enige wat je aan die dingen moet veranderen zijn de voorveren en de achterschokbrekers. (en evt de uitlaat als die verrot is).
 
Je kunt er leuke dingen van maken!
10565047_10203848962418893_6736926717804302846_n.jpg


Alleen ga ik nu de achterkant wel aanpakken, dus zaag erin ben ik bang ;)

Tenzij iemand het beschermen echt belangrijk vind en me een goed bod doet :p
 
Laatst bewerkt:
De vraag is, of je het af laat hangen van de restwaarde van de motor of van je eigen voorkeur. ;)
Al zit ik zelf te kijken of ik de achterkant kan aanpassen zonder de zaag er in te zetten, zodat het ook weer terug kan.
 
Je kunt er leuke dingen van maken!


Alleen ga ik nu de achterkant wel aanpakken, dus zaag erin ben ik bang ;)

Tenzij iemand het beschermen echt belangrijk vind en me een goed bod doet :p

Ik zie dat je em een keer een nieuwe lak hebt gegeven. Dat was mijn plan ook, maar ik wil het originele logo terug plaatsen, weet jij of het logo gewoon gelijmd zit, of dat er iets in de tank valt?
 
Je kunt op ebay de stickers vinden, de vlakke zijn goedkoop maar je hebt ook van die dikke geloof ik.
Mijne zijn gewoon vlak.
 
Op mijn tank zitten twee van die grote kunststof platen met YAMAHA geschroefd... Is jullie tank verder glad dan?
 
Gisteren mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis, motor startklaar, nieuw pak helm etc., dus ik blij op de motor stappen voor mijn eerste rit zonder instructeur! Eerst naar het tankstation om de tank vol te gooien. Mooi, ding rijdt lekker (het enige vergelijk dat ik heb is de lesmotor, maar toch). Wat minder vermogen (58 kW op de lesser vs 34 kW op mijn eigen motor) maar de zit is erg fijn, en hij stuurt echt super!

Nuja, tank vol, weg rijden, starten, startmotor blijft hangen, kut.... Motor uit, nogmaals proberen, startmotor blijft weer hangen.. Aanduwen dan maar, ik de motor aanduwen, zit de startmotor nog steeds vast en draait weer vrolijk mee! Gvd.. Terug naar de schuur. Startmotor er af gehaald, zit dat vrijloopdingetje niet op de startmotor zoals ik gewend ben, maar blijkbaar nog weer op een as in het blok waar de startmotor tegen aan valt! Dubbel kut! Heeft iemand hier ervaring mee met een XJ400/XJ550? Uit 83, de XJ400 is op de cilinderinhoud identiek aan de XJ550. Ontzettend irritant, ik sta te springen om te rijden.
 
Ik hoop dat je het op een andere manier makkelijk kunt oplossen. (Check anders ook even xj4ever punt com waar ze ook een berg info op het forum hebben staan.)
 
Yamaha's startmotoren uit de jaren '70 en '80 zijn niet alleen alweer 30+ jaar oud, maar staan ook berucht om hun startkoppelingsproblemen.

Ben bang dat je het zijdeksel toch even los moet nemen om te zien waarom de vrijloop dienst weigert..
 
Terug
Bovenaan Onderaan