XJ/XS topic deel IV

Als die Xj van jouw net zo opgebouwd is als de grotere XJ's dan zit de startkoppeling in het midden van het blok, draait mee op de dynamoketting.

Als je die startkoppeling er dan uit wil hebben moet het hele blok uit elkaar. Voordat je daar aan begint informeer dan eerst ff serieus of nieuwe startkoppeling onderdelen nog wel leverbaar zijn. Een aantal Xj blokdelen zijn nl niet meer leverbaar.
 
Om bij de startkoppeling te komen moet het blok gesplitst worden.. Het is gelukkig al soort van opgelost; met een slagmoersleutel op de as hebben we em los getikt.. Nu dat ding gewoon aanduwen, zodat de koppeling ff niet gebruikt wordt. Er zat gewoon heel veel sludge in. Heb de olie nu tweemaal gespoeld met goedkope olie binnen 200 km, de laatste keer kwam er mooie schone olie uit, ik denk dat het op deze maniet wel weer los moet komen.
 
Heren kunnen jullie mij vertellen welke merken/types ook de mikuni bs34 gebruiken? Ik ben bezig met een xs1100 1978 maar 1 van de carburateurs is zo'n scharnier punt af gebroken (niet door mij) van de vlotter. Gek genoeg werkt het wel gewoon en heeft het geen speling.

alvast bedankt

Dit gezien als alternatief.

11230921_772143552912916_1316867891456673514_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Mikuni BS34 is een veel gebruikte carburateur onder japse merken.
DE XS750 E vanaf '78 heeft dezelfde als de 1100, maar als deze oplossing werkt zou ik niet eens naar een ander uitkijken..
 
Heren kunnen jullie mij vertellen welke merken/types ook de mikuni bs34 gebruiken? Ik ben bezig met een xs1100 1978 maar 1 van de carburateurs is zo'n scharnier punt af gebroken (niet door mij) van de vlotter. Gek genoeg werkt het wel gewoon en heeft het geen speling.

alvast bedankt

Dit gezien als alternatief.

[afbeelding]
de xs650 hebben ook bijna allemnaal een bs34 alleen de eerste typen niet. wel inventief zo stukje draadeind!!
 
Laatst bewerkt:
Als je die startkoppeling er dan uit wil hebben moet het hele blok uit elkaar. Voordat je daar aan begint informeer dan eerst ff serieus of nieuwe startkoppeling onderdelen nog wel leverbaar zijn. Een aantal Xj blokdelen zijn nl niet meer leverbaar.

dus eigenlijk moet je nu zo snel mogelijk op zoek naar een donor met een goed/redelijk blok ?
 
:( Ben ik even lekker stom bezig :( met de koppeling van een xs1100 '78
Breekt 1 van de pootjes af van de "pressure plate" van de koppeling. Uiteraard niet meer nieuw te verkrijgen.
Dat wordt zoeken dus naar part no. 2H71635200

edit - spullen zijn besteld. Plaat uit de US en tool uit UK. Die fout maak ik niet nog een keer.
 
Laatst bewerkt:
weet niet of het nog nodig is en of het is wat je bedoelt.
maar de carb van een FJ1200 en XJR1200 passen ook op xs1100 (ook een early XJR1300 past, zijn wel BS36 geloof ik)
heb zelf een FJ1200 carb op zijspan zitten, rijd goed, zelfs met zware bak ernaast.
Ok bedankt, altijd handig om te weten.
 
heb nog veel xs1100 spul liggen, mocht je iets zoeken (zoals een pressure plate)
van welk carb deel is het "pootje" afgebroken heb nog wat losse carb behuizingen liggen
heb zelfs ook wel eens een prothese gemaakt
full

was nog te dik eindresultaat was slanker maar heb geen foto van gemaakt.
heeft nog jaren gewerkt


hier 2 leuke websites (wel in 't engels)
op forum veel tips/experiments met ander spul bv andere carbs & VF1000 bobines e.d.
Welcome to XS11.com!
XS1100UK Forum - Index

XS part number finder website
XS Part Number Finder - Login Page
hebben ze veel parts op de foto gezet.
en als je op het onderdeel klikt zie je ook op welke andere motoren deze past (of andersom natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
heb nog veel xs1100 spul liggen, mocht je iets zoeken (zoals een pressure plate)
van welk carb deel is het "pootje" afgebroken heb nog wat losse carb behuizingen liggen
heb zelfs ook wel eens een prothese gemaakt
[afbeelding]
was nog te dik eindresultaat was slanker maar heb geen foto van gemaakt.
heeft nog jaren gewerkt


hier 2 leuke websites (wel in 't engels)
op forum veel tips/experiments met ander spul bv andere carbs & VF1000 bobines e.d.
Welcome to XS11.com!
XS1100UK Forum - Index

XS part number finder website
XS Part Number Finder - Login Page
hebben ze veel parts op de foto gezet.
en als je op het onderdeel klikt zie je ook op welke andere motoren deze past (of andersom natuurlijk)
De Pressure plate is inmiddels besteld en onderweg, ik ben weer te snel met bestellen -O- .
De carb die kapot is, is de #2. Degene met het messing pijpje aan de motor kant.

Ik zal eens even kijken op die links, ben benieuwd. Wellicht hebben ze daar ook nog tips voor de 2e versnelling probleem.
bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een ander truukje geprobeerd. Een ring verplaatsen van een tandwiel van de ene naar de andere kant. Alleen het tandwiel draait nu zwaarder rond -O-
Met heel veel moeite heb ik die as eruit gekregen B| , plus nog meer onderdelen die ik er uit moest halen. Wordt puzzelen volgend jaar.
Nog geprobeerd de as er weer in te krijgen, maar helaas :( . Ik ga het blok maar splitsen, weer een ervaring erbij :P .


Pffff, waar ben ik aan begonnen :/ . Het is dat ik de motor heb gekregen :Y .

toch de dremel maar gepakt en de as zit er weer in *O* . volgend jaar tobben met de schakelwals en vorken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan