XJR1200 lekt olie aan linkerkant

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Even een vraagje.
Ik heb een XJR1200 uit 1996,deze lekt aan de linkerkannt na een ritje iets olie,dit komt waarschijnlijk uit het koppelings gedeelte aan de linker kant.
iemand enig idee,dit te verhelpen?
Hartelijke groet
Jan
 
Even een vraagje.
Ik heb een XJR1200 uit 1996,deze lekt aan de linkerkannt na een ritje iets olie,dit komt waarschijnlijk uit het koppelings gedeelte aan de linker kant.
iemand enig idee,dit te verhelpen?
Hartelijke groet
Jan

Jan :? of Jos :?

Afijn, aan de linkerzijde zitten de hydraulische koppeling, je oliefilter, voortandwiel en schakelas als mogelijke boosdoeners, dus moet je controleren waar of het vandaan komt.

Koppeling: de slave cilinder reviseren (niet zo heel moeilijk, net zoiets als je remklauwen reviseren)
oliefilter: waarschijnlijk de pakkingsring vervangen of het huis er recht op zetten
versnellingspook: keerring van de uitgaande as (voortandwiel) controleren en evt. vervangen.

tevens is het mogelijk dat er wat olie op je voetpakking (cilinders) lekt wat tijdens het rijden een weg vind naar de zij- en onderkant van je blok, en dan vervolgens daar op straat lekt, dus ook dat even checken.

indien none of the above, heb je misschien wel ergens lekkage op je carter, en dus een groter probleem.

M.vr.gr. Jos
 
Hoi Jos,
is een vraag voor mijn broer vandaar de naam jan.
het zijn maar twee druppels,en alleen als er gereden is,zal alles eens even controleren.
zit net een nieuwe ketting etc op,
Het is een vrij licht gekleurde olie,dus ik denk aan hydr.koppelings gedeelte .
trouwens de verkoop van de rothmans vf1000r wil niet,toch waarschijlijk de vakantie periode
is toch onbegrijpelijk voor zo,n mooie fiets.
Bedankt voor je reaktie
groet
jos
 
Terug
Bovenaan Onderaan