xv920 bobber/chopper of zoiets

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.261
0
Ruinen
maar even eigen topic aanmaken anders zit ik xv topic vol te vragen haha.
nadat ik mn cafefighter zo goed als klaar heb , ben ik onverwachts eigenaar geworden van een xv920 , deze gaat voor mn vrouw worden en die wil graag een chopper ,
eisen zijn (ook van mij ) dat comfortabel blijft , want ikzelf wil er met motorweekenden met maten mee weg (is mn TR1 te spartaans voor) kids af en toe op en stoer met vrouwelijke touch.

inmiddels boel uit elkaar gehad , 2x doorgespoeld met "goedkope" olie en nu nieuwe olie erop
remmen weer soepel en werkend , want die floten er over
carbarateurs uit elkaar en in ultrasoon bad gehad .
ff wat foto's :
zo kocht ik hem
inmiddels al spatbordje gescoord en tank , maar tank is te klein en tunnel te ondiep :
helaas moet het dit keer (was vorig projeckt beetje uit de hand gelopen :$ _ )wel low budget blijven haha .
vanavond misschien een softail tank halen
 
als je achter spatbord vast maakt op achterbrug , kun je die dicht op de band zetten , maar iemand ervaring mee als je dan achterop gaat zitten ?? Is geen hardtail ivm monovering maar is dat beetje te doen ??
 
als je achter spatbord vast maakt op achterbrug , kun je die dicht op de band zetten , maar iemand ervaring mee als je dan achterop gaat zitten ?? Is geen hardtail ivm monovering maar is dat beetje te doen ??
Dit is geen goede combi.
 
Op een spatbord zelf kun je eigenlijk niet zitten. Daar zijn fenderstruts oa voor.

En hoe ver eea door veert, is met twee man te proberen. Incl nabootsen van hobbels en kuilen.
 
komt ook wel fenderstruts op zelf met boogje onder spatbord voor extra steun, wel stevig spatbord gekocht trouwens , geen plastic dingetje

zit er aan te denken aam bobber zadel met apart "broodje" achter op die om te ruilen is met soort bagage drager .

of zitje in 1 geheel maar moet dan zelf gemaakt worden ivm. pasvorm
 
Laatst bewerkt:
komt ook wel fenderstruts op zelf met boogje onder spatbord voor extra steun, wel stevig spatbord gekocht trouwens , geen plastic dingetje

zit er aan te denken aam bobber zadel met apart "broodje" achter op die om te ruilen is met soort bagage drager .

of zitje in 1 geheel maar moet dan zelf gemaakt worden ivm. pasvorm
Dan ben je al op de helft.

De veerweg moet je maar ff proberen. Het zou klote zijn als je band gaat aanlopen door duo+kuil.
 
gister avond in Friesland , bij HD handelaar tank gehaald was erg gezellig en man had mooi spul.
tank moet aan achterzijde nog wel zakken maar dat moet lukken denk ik

 
gister avond in Friesland , bij HD handelaar tank gehaald was erg gezellig en man had mooi spul.
tank moet aan achterzijde nog wel zakken maar dat moet lukken denk ik
[~[url="http://i46.photobucket.com/albums/f150/zenabi/_85_zps67i9ct8l.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i46.photobucket.com/albums/f150/zenabi/20151007_204859_zpstz9kmhgi.jpg"]afbeelding~][/URL]
Is dat ingeklopt, of ingelast?

Is iig niet origineel.

Kan ook een after market tank zijn.

Check de binnenzijde in ieder geval voor roest.


Wat ga je in het midden van de tank doen?
 
Ingelast ,geen roest maar ga nog wel met tankcure behandelen.
Tussen in nog niet over uit denk zelf iets maken met de originele teller ,of (en dat bedenk ik net terwijl ik type)dat ik er een digi tellertje in doe of met mobiele telefoon
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld, als de tank dicht is moet je die tank cure niet gebruiken.

Tank cure is een mooi product voor als je een antieke tank wil redden of om je oude motor verkoopklaar te maken.
Verder moet je dat gewoon op het schap laten liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle gaten dichtmaken, onder water houden, kijken of hij borrelt?

Iets beter:
Alle gaten dichtmaken, iets overdruk er in (compressor. Maar niet te veel anders kan je die ingelastte stukken weer omdraaien) onder water houden en kijken of hij borrelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij en XV kunnen er wat leidingen voor lucht afgedopt worden , bij mn vorige project waren daar al dopjes op , maar bij deze nog niet , maar weet niet goed waar ik die kopen kan (ook omdat ik niet goed weet hoe je zoiets noemt natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
zaterdag nog ff wat aan het uitzoeken geweest , zover.
maar ga hem geloof ik toch weer weg doen , kan met dit frame niet de stijl krijgen die ik wil
ze zijn in mijn ogen toch geschikter voor caferacers en trackers


 
wordt niet wat , ze gaat liever voor een 535 , dus ga hem zo verkopen of zet hem rustig weer in elkaar en zie dan nog wel weer


 
Terug
Bovenaan Onderaan