YAMAHA GTS1000 "the next"

ik snap niet wat iedereen zo lelijk vind aan de GTS, ik vind het (zeker voor zijn tijd van introductie!) een best knap ontwikkelde fiets al kijk je naar het onderliggende bouwwerk.

en in die tijd waren volledig gekuipte fietsen (CBR1000, FZR1000, BMW K1 etc etc etc) gewoon de norm

Je kan deze motor ook niet vergelijken met hetgeen er nu uit de showroom komt.
Hij is lomp, zwaar maar ach zo heel lelijk vindt ik hem nou ook niet. Tis gewoon een toerbuffel. En dat vind ik per definitie geen mooie motoren. Ik hou meer van het sportieve ;)

Maar daar gaan we wat aan doen:

full


Papa gaat weer een motor mooi maken :Y

full
 
Laatst bewerkt:
ik snap niet wat iedereen zo lelijk vind aan de GTS, ik vind het (zeker voor zijn tijd van introductie!) een best knap ontwikkelde fiets al kijk je naar het onderliggende bouwwerk.

en in die tijd waren volledig gekuipte fietsen (CBR1000, FZR1000, BMW K1 etc etc etc) gewoon de norm


En hoe oud ben jij dan wel niet?? ;)
 
Maat van mij had een brandnieuwe (met zijspan, mega comete) maar ook toen zag ik er weinig moois in.

Stuurde wel zo'n span btw.

Hij wordt al veel mooier idd.

EDIT : zie net dat de GTS met span te koop staat op speurders : als je een goed sturende 3 wieler wilt is dit je kans!

Back ontopic
 
Laatst bewerkt:
@ Pretpiloot, wist ik toch ;)

@ Falcuono, dat komt omdat de franse firma Sidebike (waar die spannen gebouwd worden) veel tijd stak in stuurgedrag etc. Omdat een zijspan toch al A symmetrisch is, kan je niet verwachten dat het stuurt als een symmetrisch voertuig, al komt het heel dichtbij. Resulteerde echter wel in een hoop stuurtstangen wegens een meesturend zijspanwiel, maar daardoor ook veel stangkoppen (slijtage) gedoe wat volgens mij overbodig is. Een star zijspanwiel is toch wat het meeste word gebruikt en ook prima stuurt, echter niet zo goed als een Sidebike.

Die spannen hebben ook geen Yamaha meer op het kenteken staan, maar het merk is nu Sidebike.

Ze kozen ook voor de GTS omdat de voorvork geen aanpassing meer behoefd op een ander voorwiel na. Grote voordeel van naafbesturing is dat er geen krachten meer op het balhoofd komen wegens de zijdelingse krachten in het bochtenwerk.
 
Laatst bewerkt:
Papa gaat weer een motor mooi maken :Y
]



Ja, zo kan ik het ook........met z`n drieën!

Je hebt er nooit bijverteld dat je met een compleet team werkt,
net als vroeger die Nico van `eigen huis&tuin, die leek ook alles zelf te doen, maar achter de schermen liet hij alles doen...




:+
 
Laatst bewerkt:
Is ook niet lelijk, maar anders. Meeste mensen hebben hun oordeel al klaar als ze de voorkant zien. tot ze er mee hebben gereden.......
 
heb zelf nog met een gts gereden.
de motor was zijn tijd ver vooruit.
ik blijf erbij moest er toen honda opgestaan hebben ipv yamaha had er van de pan nooit sprake geweest.
de gts stuurde beter, reed beter en had zowel toer als sporieve genen in het bloed.
wat van een log aanvoelende pan zeker niet kan gezegd worden.
 
Ik zag de ketting ipv cardan een groter opstakel voor een mooie toekomst.
Lelijk schijnt juist een verkooptopper te zijn , zie BMW GS en harlies.
 
heb zelf nog met een gts gereden.
de motor was zijn tijd ver vooruit.
ik blijf erbij moest er toen honda opgestaan hebben ipv yamaha had er van de pan nooit sprake geweest.
de gts stuurde beter, reed beter en had zowel toer als sporieve genen in het bloed.
wat van een log aanvoelende pan zeker niet kan gezegd worden.


Ha ha, mijn vorige GTS ging naar een Pan rijder, ging er wat leeftijd betreft 5 jaar op achter uit, maar na een proefrit was hij helemaal om.

Zelf rijd ik op mijn 3e GTS, deze is helemaal origineel, de laatste die ik had was de katalysator leeg gehaald, en dat scheelt veel in het vermogen. Nu wil ik in de toekomst het blok vervangen door die van een FZR 1000. De FZR 1000 krijgt dan het injectie blok en de GTS 145pk. 2 bijzondere motoren...
 
ik snap niet wat iedereen zo lelijk vind aan de GTS, ik vind het (zeker voor zijn tijd van introductie!) een best knap ontwikkelde fiets al kijk je naar het onderliggende bouwwerk.

en in die tijd waren volledig gekuipte fietsen (CBR1000, FZR1000, BMW K1 etc etc etc) gewoon de norm


is gewoon knetterhard gepikt van ome Nico die naafbesturing!
enneh nette werkplaats :}
 
Ha ha, mijn vorige GTS ging naar een Pan rijder, ging er wat leeftijd betreft 5 jaar op achter uit, maar na een proefrit was hij helemaal om.

Zelf rijd ik op mijn 3e GTS, deze is helemaal origineel, de laatste die ik had was de katalysator leeg gehaald, en dat scheelt veel in het vermogen. Nu wil ik in de toekomst het blok vervangen door die van een FZR 1000. De FZR 1000 krijgt dan het injectie blok en de GTS 145pk. 2 bijzondere motoren...

ik heb met de mijne toen redelijk wat last gehad met de injectie, al waren die na een keertje bij neutkens in westerhoven binnen te zijn geweest opgelost.
ik reed mijn gts zoals je een racer rijdt "ongeoorloofd" :+ daarom dat ik na mijn gts ook een racer heb gekocht en altijd racers blijven rijden ben tot op heden.
al vind ik het nog steeds een practig staaltje techniek en blijf ik dit topic zeker volgen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik de GTS ook sportief, heb een sportief verleden en rijd de steppies en knieen gewoon aan de grond. Leuk als je de supersports achterna rijd en buitenom voorbij steekt.......
 
Zelf rijd ik de GTS ook sportief, heb een sportief verleden en rijd de steppies en knieen gewoon aan de grond. Leuk als je de supersports achterna rijd en buitenom voorbij steekt.......

idd het kan :)
het moet zo een jaar of 15 a 20 geleden zijn, op vakantie geweest naar Oostenrijk met de gts, alpenpassen rijden.
toen ik terug thuis kwam waren mijn stepjes een 2cm ingekort 8-)
 
_O-

Het mag duidelijk zijn, dat ding stuurt als een scheermes ;)

Vast begonnen aan de voetsteunen:

full


Morgen met de caferacer naar het ace-café in londen dus project ligt 2 dagen stil :X ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan