motoRRmania
MF veteraan
Iemand met een Akra titanium die weet hoe de kath eruit kan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat laatste is niet waar. Je draait n.l. de dop aan de bovenzijde van de poot af, en daar wissel je de veer en de olie. Heb de Streetbox zelf geinstalleerd, en veren en olie vervangen is bij deze USD niet veel anders dan bij een conventionele vork. Wel heb je wat 'speciaal gereedschap' nodig om de veer te comprimeren en daarmee een borgmoer los te draaien.
Ik zou trouwens altijd kiezen om de poten eruit te halen. Sowieso kun je dan olie verwisselen/verversen bij de montage van andere veren, maar daarnaast moet je anders het stuur demonteren om bij de doppen van de vorkpoot te kunnen... Ook niet heel handig. De klemschroeven van de bovenste kroonplaat moet je toch al los halen om de dop van de vorkpoot te halen..
Iemand met een Akra titanium die weet hoe de kath eruit kan?
Kathalisator
Thanks... Ok dus via de bovenzijde zou een monteur met dat speciale gereedschap er niet langer dan 15min per poot over hoeven doen? Hoeveel werk is de achterveer?
Iemand ervaring hier met een HyperPro StreetBox? Rijdt dat veel beter? Ik wil voor volgend seizoen een en ander upgraden, maar weet nog niet helemaal wat. Vering is wel een dingetje af en toe.
Ik kom me hier even melden, sinds gisteren de trotse eigenaar van een mt09 2017.
Super blij mee maar na gisteren een stuk te hebben gereden heb ik wel gemerkt dat het lastig is om de rechterhand in bedwang te houden met dit beest
Omdat iemand het had over hetzelfde als conventionele vork, dat is wat ik meerdere malen gezien heb bij mn sleutelmaat zo'n half uur werk. Die heeft helaas geen tijd meer nu.
Het is al gedaan maar vroeg me af hoeveel werk er nou voor staat want vond 'een middag werk' vrij riant bemeten gezien mijn dealer en 2uur voor had gerekend. Heb er nu Ohlins street onder en in, geweldig! Orgineel is juist keiterhard op de xsr en nieuwe mt9 overigens.
Bij het 2017 model heb ik gemerkt dat de vering goed is als je ongeveer 60-65kg weegt. Bij meer dan 70kg en sportief rijgedrag zou ik zeker de vering aanpassen.Iemand ervaring hier met een HyperPro StreetBox? Rijdt dat veel beter? Ik wil voor volgend seizoen een en ander upgraden, maar weet nog niet helemaal wat. Vering is wel een dingetje af en toe.
Denk dat 2 uur schappelijk is. Ikzelf doe er iets langer over, maar neem dan ook uitgebreid de tijd en doe deze klus niet zo vaak .
Heb je de Ohlins emulsie-schokbreker?
Nee gewoon de Street, meer dan genoeg voor op de weg. En ja een hyperpro street kit is ook gewoon goed, net als Hagon ook van goede kwaliteit is voor de beste prijs. Heb op de Magna '95 een setje Hagon shocks welke in kale uitvoering maar €185 kosten en de monoshock heb ik ook eens gehad op een Hawk Gt die kosten €385, de verbetering is al gigantisch met Hagon schokdempers en veren. De Magna noem ik nu gewoon een sportchopper door de riante grondspeling, handling en goede vering, de uitlaatbochten zitten alleen in de weg als je richting 50graden hellingshoek gaat.
De Ohlins op de xsr900 (en dus mt09) zijn ook zeker aan te raden, de snoeiharde orginele veren welke ik al af laten stellen had op een Hyperpro stand deden het leuk op strak wegdek maar met oneffenheden sloeg hij al gouw door. Nu zijn zelfs drempels een feest. Je motor wordt naast beter handelbaar en stabieler ook comfortabeler, je remt veel sneller en lanceren gaat gecontroleerder en dus sneller.
Mocht ik weer een MT-09 kopen dan zou een hyperpro streetbox aanpassing nummer 1 zijn, zelfs nog voordat ik er een meter mee gereden zou hebben.
Ik kom er niet helemaal achter of de voorzijde elektrisch verstelbaar is, weet iemand dat?
DE MT10SP heeft dat. Gezien dit ook een SP verwacht ga ik er vanuit dat deze dan ditzelfde veerpakket bezit, maargoed, ik weet nog niet of dat klopt. Mijn hoop is dat dat klopt.Op de voorvork zitten toch gewoon van die draaischroefjes lijkt me? Het zou wel wat overkill zijn om dat op een MT te zetten imo.