Yamaha R!

jacques k

MF'er
27 nov 2003
170
0
vlak bij
Hallo ik zal mij even voorstellen,ik ben jacques ik heb zins december een R1 gekocht via Ebay.deze motor had een lichte schade,volgens de verkoper even naar de plaatwerker en rijden maar.maar hij vergat er bij te zeggen even naar de richtbank.want het supframe was krom.motor laten richten wat wel mee viel,diverse kuipdelen gekocht,en de motor helemaal laten spuiten.Hij is heel erg mooi geworden alles in de kleur blauw ook de velgen.Nu eindelijk naar de RDW voor de keuring,dat stelde niet veel voor.binnen een kwatier was het geregeld.hij vroeg aan mij of de verlichting goed was.en hij controleerde het frame nummer.nu even BPM betalen,en weer naar huis.wachten op het kenteken.Thuis gekomen lag er koelvloestof onder de motor,ik dacht te in het overloopbakje.maar telkens als ik een klein stukje gereden had,was het bakje weer vol.ik heb de motor bij motorplaca gebracht in Uithoorn en die zij dat de koppakking lekte.ik heb de motor in Belgie gekocht en volgens mij doet de verkoper zijn naam wel eer aan.want die hebt dit allemaal geweten.dus mensen u bent gewaarschuwd.groet jacques en ik hoop toch nog een keer op dat ding terijden
 
Das mooi klote allemaal ! Misschien de naam of de woonplaats van de verkoper erbij,zodat de mede MF'ers dit niet ook overkomt.

Sterkte met de reparaties, en maar hopen dat je zeer binnenkort lekker kan :]
 
Als jullie goed naar mijn verhaal kijken weet je presies wie ik hier mee bedoel.deze verkoper doet zijn naam eer aan
 
klote altijd dit soort dingen, maar is dit iets wat op zichzelf staat of heeft die verkoper meerdere van dit soort acties gehad :? .

Het kan natuurlijk altijd een 'foutje' (hoewel ik dat niet denk) zijn.
 
kutbelgen :+

Hé klote voor je man! Succes met je R! Laat 'em meteen effe nalopen door die gasten, zodat je niet voor verdere verrassingen komt te staan.
 
Ja daar heb je gelijk in je kan beter iets meer uit geven.bij de dealer maar ja je verwacht dit niet de motor liep goed geen tikkende geluiden.motor liep erg mooi.en had 15400 km gereden
 
vervelend voor je, maar op EBAY(?!) een r1 kopen? en dan nog één met schade. was dat om te beginnen misschien niet al een slecht idee?

k zou die verkoper trouwens nog wel even benaderen. gewoon ff laten weten dat je dit geen stijl vond. (niet dat je er nog wat aan kunt doen, maar leg em maar even het vuur aan de schenen, heeft jou immers ook een hoop kopzorgen bezorgd)
 
tja als je een motor met "schade" koopt kan het best dat er MEER schade aan of op zit dan je zelf denkt dus de verkoper zal je weinig kunnen verwijten vrees ik...
 
hier een reactie van de zogenaamde slechte jongen, ik heb inderdaad de motor verkocht voor ongeveer 3500 euro, deze had ikzelf een paar weken daarvoor 4500 euro betaald op ebay, kont stond inderdaad 2 cm uit de haak, wat moterschade betreft daar wist ik inderdaad niks van, motor had bijna geen schade en is bij mij thuis getest door koper, ik heb nooit de bedoeling gehad om slechte motor te verkopen, ik heb de R1 terug met verlies verkocht omdat ik hier op MF een suzuki gsxr 600 heb kunnen kopen van 2002 met schade, ik hoop hiermee een uitleg te geven, dank u
 
Eerlijk is eerlijk, als je willes en wetens een schade bak koopt. Heb je er of heel veel verstand van dat je het allemaal zelf kunt en dus ook redelijk in kan schatten wat er aan gedaan moet worden. Voor de hobby of om een paar centen uit te sparen. Of je bent super naief.
Als alleen al de kont 2 cm uit z'n verband staat dan weet je dat je met wat nieuwe tupperware er niet mee komt. Als je dat bij aanschaf niet gezien hebt, tja dan zegt dat ook veel over de koper.
En een lekkende koppakking zijn nou niet de extra kosten.

Ik vermoed dat je je motor nog steeds voordelig hebt (vrij nieuwe en weinig kms)en precies in de kleuren die je wilde. Maar de echte winst pak je natuurlijk als je een brommert zelf opknapt.
 
Kosten om een koppakking te vervangen tussen de 1000 en 1500 euries dus als jij dit niet te duur vind,motor moet er helemaal onder uit.en het is de vraag of er niets is beschadigd anders word het een hele nieuwe kop.en nu moet ik lezen dat de verkoper het wist dat het supframe krom was,en hij beweerde even naar de spuiter en rijden maar.ik krijg hier toch wel een raar gevoel van.
 
Kosten om een koppakking te vervangen tussen de 1000 en 1500 euries dus als jij dit niet te duur vind,motor moet er helemaal onder uit.en het is de vraag of er niets is beschadigd anders word het een hele nieuwe kop.en nu moet ik lezen dat de verkoper het wist dat het supframe krom was,en hij beweerde even naar de spuiter en rijden maar.ik krijg hier toch wel een raar gevoel van.
slik, dat een koppakking van een R1 vervangen zoveel kost had ik niet door. Feitelijk toch een ennvoudig klusje. Het zit'm dus inde arbeidsuren van het in en uitbouwen van het blok.
 
je had beter de R1 van mij kunnen kopen Jaques achteraf.
[green flash] verkoopt altijd goede en goedkope motoren :)
de R1 van mij heeft eerst nog een voledige bovag keuring gehad voor dat ik hem verkocht heb.

maar achteraf best wel kut voor je volgende keer iemand meenemen die er verstand van heeft als je weer iets koopt[in belgie]

grt jan.
 
je had beter de R1 van mij kunnen kopen Jaques achteraf.
[green flash] verkoopt altijd goede en goedkope motoren :)
de R1 van mij heeft eerst nog een voledige bovag keuring gehad voor dat ik hem verkocht heb.

maar achteraf best wel kut voor je volgende keer iemand meenemen die er verstand van heeft als je weer iets koopt[in belgie]

grt jan.
of Apeldoorn ;)
 
Kom nou , je koopt dus een R1 voor 3500Euro!

Als je dit gezeur wilt verkomen kun je beter naar de dealer gaan en minstens het dubbele neerleggen, kun je er ook mee terug gaan.

Wellicht wist de verkoper echt niks van een 'lekke koppakking'?

Vind het een klein beetje lullig om eerst via e/bay een voordeeltje proberen te halen en dan achteraf te gaan natrappen.
 
Kom nou , je koopt dus een R1 voor 3500Euro!

Als je dit gezeur wilt verkomen kun je beter naar de dealer gaan en minstens het dubbele neerleggen, kun je er ook mee terug gaan.

Wellicht wist de verkoper echt niks van een 'lekke koppakking'?

Vind het een klein beetje lullig om eerst via e/bay een voordeeltje proberen te halen en dan achteraf te gaan natrappen.

Tja, dat is het mooie van Ebay. Het spul dat je niet verkocht krijgt als er mensen komen kijken, verkoop je gewoon "ongezien" via Ebay.
 
Als je een schademotor koopt moet je toch wel zeker zijn van jezelf dat je technisch sterk bent om het goedkoop te houden(alles zelf doen, en kom nou een koppaking steken is nu niet echt specialisten werk hé) anders doejje dat gewoonweg niet.
 
Het is misschien niet netjes van de verkoper om een motor op deze manier aan te bieden via Ebay.

Maar ............. een R1 voor € 3500,-- :? Dan had je toch eigenlijk beter moeten weten. Voor zo'n bedrag moet er meer aan mankeren dan alleen een beetje kuipschade.

Als je een schademotor koopt moet je er zelf donders veel van afweten of iemand meenemen die er veel vanaf weet. Anders moet je naar mijn mening geen schade-bak kopen. Koop je dan toch de spreekwoordelijke kat in de zak, dan moet je ook niet zeuren.

Maareh, ik hoop dat je de R1 toch nog goed (en niet te duur) in orde krijgt en dat je er veel plezierige en veilige kilometers op mag rijden.
 
Nou jongens het komt allemaal goed.ik kan gelukkig een hoop zelf.maar koppakking vernieuwen,dat laat ik toen ivm garantie.en kop moet gevlakt worden.ik zeg ook eerlijk.dat van die koppakking. dat heb je niet zo gauw in de gaten.ik kon de motor rustig een half uur laten lopen zonder dat er iets gebeurde.ventilator sloeg aan bij 108 gr koelde af bij 95 gr onder het rijden een goede temp 72gr.maar als je naar het overloopbakje kijkt zie je daar luchtbelletjes in.dus hij staat druk op tebouwen.die jongen waar ik van gekocht heb heeft dit misschien nooit gemerkt.omdat die hem daar voor tekort had.ik kwam er pas achter.toen er koelvloestof op de grond lag.en toen ging ik de boel in de gaten houden.maar geloof me het komt allemaal weer goed.als de motor klaar is,danlaat ik foto's zien.want ik moet tensloten goed voor de dag komen.als nieuw lid
 
Terug
Bovenaan Onderaan