Yamaha R6 vraag

Inactive1

MF veteraan
11 jul 2008
2.788
0
Goedeavond mensen,

Wellicht dat ik mijn vraag hier kan neer leggen.

Ik overweeg een Yamaha R6 uit 2003 (29000 km op de teller en hier en daar een klein krasje) aan te schaffen. Echter weet ik niet zo waar ik op moet letten bij deze fiets. Ik heb nu een 400 zxr maar wil na 2 jaar wel eens wat zwaarder gaan rijden en heb dus mijn keuze gezet op een R6.

Zijn er dus zaken waar ik echt op moet letten. Bv of het een schade fiets is en zo ja hoe is dat dan duidelijk te zien.


Tanx,
Mess
 
Laatst bewerkt:
Even de zoekfunctie gebruiken... Daar kun je hele lijsten vinden over wat allemaal te checken als je bij een fiets gaat kijken enz.

Hier heb je zo'n lijstje: motornet.be

In het R6 topic kun je misschien nog een paar gerichte vragen stellen.

Succes! :Y
 
Laatst bewerkt:
Tja waar moet je op letten?
Hier en daar een krasje maakt niet zo veel uit, let op de 'gevoelige' plekjes na schade(als je twijfelt of het een schadefiets is) zoals:

-zij/onderkant van de voorvork
-achterkant achterbrug
-uiteinde van de clipons
-kijk door de kuipen naar het frame/blok

Verder luisteren of je geen tikken hoort in het blok.
Even met handjes los en kijken of de fiets niet enorm naar links of rechts trekt.
Een aantal keren goed remmen en voelen of de fiets er niet van gaat trillen.
Schakelt de bak goed ook bij wat meer gas?
 
Tanx Goretex,

Ik heb de R6 uit eindelijk dan gekocht verder reed hij prima en idd geen raar geluid uit het blok. Bij het aanremmen liep alles gelijdelijk. Ook eens vanuit de hoogste versnelling door getroken totdat het vermogen op kwam en dat verliep prima. Ook daar geen raar idee van dat de rpm's omhoog vlogen zonder vooruit te komen. Verder heb ik na de rit gekeken of er ergens lekages te bekennen waren. ook dit was niet het geval. Verder nog even de voorvork bekeken om te zien of de keringen goed waren. Ook hier geen olie resten of wat dan ook.

Wel zaten er wat krassen op de demper. Verder zat er wel een kleine buts in het voorwiel. De verkoper vertelden mij dat dit gekomen was door dat de vorige eigenaar te hard een stoep was opgereden. Dit zouden ze fixen. En als dat niet mogelijk zou zijn zou er een nieuwe velg opgezet worden.

Uit het kenteken bewijs kon ik opmaken dat het hier om een NL fiets ging. Verder zat er 6 mnd bovag garantie op.

Heb er 6200 voor moeten neer leggen. En als ik zo eens rond heb gekeken voor gelijke fietsen was dit volgens mij nog niet eens zo een slechte keuze.

Aangezien ik vrij klein ben 1,70m paste deze fiets als beste tot nu toe. Stuurt prima. En ja natuurlijk niet te vergeten. Stop je verstand niet in je rechter hand ;)
 
Kleine buts in de velg, hoop toch niet bij de velgrand lijkt me niet zo veilig eigenlijk.
 
Messy, nu je toch een R6 hebt :)

hoe zuinig rijdt een R6
-Als je lekker doorrijdt en veel toeren maakt?
-Als je rustig rijdt, ook bij de verkeerslichten?
 
Laatst bewerkt:
Messy, nu je toch een R6 hebt :)

hoe zuinig rijdt een R6
-Als je lekker doorrijdt en veel toeren maakt?
-Als je rustig rijdt, ook bij de verkeerslichten?

Simpel antwoord :P ;)

tussen de 1:10 en 1:12

17L tank (inc. Reserve) bereik zal tussen de 180 en 200 km zitten.

Vanwaar de vraag eigenlijk. O-)
 
Laatst bewerkt:
Enneh Messy.... je ook even aanmelden bij de YZF-R Club Nederland natuurlijk ;)

Ik doe trouwens als ik niet rustig rij rond de 180 km. en dan gaat ie op reserve (nog zo'n 20 km. te rijden....) Als ik wel rustig aan doe dan springt ie rond de 220/230 km. op reserve !
 
Ah dan zat ik er dus niet ver vandaan :D Wat een reken wonder ben ik ook :P kuch kuch.

Ik ga eerst maar eens rustig aan doen en wat ervarring met mn nieuwe wonder op doen. De fiets voelt prima aan en erg direct (zoals ik verwacht had :D )

En de YZF-R Club Nederland komt vanzelf aan bod
 
Terug
Bovenaan Onderaan