Yamaha teo's 125

King2140

MF'er
18 okt 2011
44
0
Antwerpen
Beste forumleden,

Ik heb een motor gekocht (yamaha teo's 125) rond de periode van mei dacht ik. Nu ligt hij al 3 maanden stil. Ik heb hem binnen gebracht bij een erkende dealer. Die wist me te vertellen dat deze scooter een nieuwe krukas nodig heeft en dit is alles behalve goedkoop. Wat kan ik best doen? is het verstandig om deze scooter uit elkaar te halen en te verkopen in onderdelen? Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen...
 
Bolletjebas, rustig alstublieft het is niet gemakkelijk om zomaar te oordelen over iemand. de persoon die ik had gevonden was een automechaniecker hij was er aan begonnen en beweerde dat hij die kon maken. Maar na dat ik zag dat hij knoeide vroeg ik hem te stoppen...
 
~
ik heb een mechanieker gevonden die het wil maken aan een mooi prijsje. Nu wou ik vragen hoe noem je eigenlijk zoiets in het nederlands? Is dat gewoon een versnellingsbak? http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-TEOS-125-4-STROKE-REAR-DRIVE-GEARS-GEARBOX-CASING-/390964374569?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5b074aec29~


Zat er wel genoeg transmissie olie in :?
 
\
ik heb een mechanieker gevonden die het wil maken aan een mooi prijsje. Nu wou ik vragen hoe noem je eigenlijk zoiets in het nederlands? Is dat gewoon een versnellingsbak? http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-TEOS-125-4-STROKE-REAR-DRIVE-GEARS-GEARBOX-CASING-/390964374569?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5b074aec29\


Zat er wel genoeg transmissie olie in :?

Dat is het achterwiel gedeelte, niet het deel wat stuk is.
 
@Ruudje: néén heb hem (nog) niet gebeld

Hoef je nu waarschijnlijk ook niet meer te doen..
Martell heeft je die kans gegeven, om er door zijn scooter monteur naar te laten kijken zonder eerst dure onderdelen aan te schaffen.
Zoals al eerder is geopperd was er een kans om het voordeliger op te knappen.
Die kans heb je al laten varen.
 
Wat zou kunnen, dat de scooter niet meer vooruit wil en de monteur zegt dat de krukas stuk is....

De voorste variomoer is losgelopen, de voorste varioschijf is gaan draaien op de krukas, de scooter verliest aandrijving, de splines van de vario en die van de krukas hebben elkaar beschadigd.


Gesteld dat dit het is; dat daarvoor de hele krukas eruit moet. :? Splines opknappen en een nieuwe varioschijf er op ?
 
@Hybride: de krukas moet sowieso vervangen worden. Als je wilt trek ik een foto dan zal je het direct zien maar ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen op dit forum...
 
Laatst bewerkt:
@Hybride: de krukas moet sowieso vervangen worden. Als je wilt trek ik een foto dan zal je het direct zien maar ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen op dit forum...

Na dit hele verhaal doorgelezen te hebben met kromme tenen vraag ik me af waarom ik nu het gevoel krijg dat het blok al open ligt en er al naar gekeken is, maar je er niets over verteld hebt...

Ik heb minstens 10x de vraag voorbij zien komen over hoe je weet dat het aan de krukas ligt, vervolgens begin je ineens over een nieuw gearbox gedeelte, en als kers op de taart heb je ineens een nieuwe krukas en ligt het blok open en kunnen we foto's krijgen... |(

Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp er geen reet meer van :?

Wat wil je nou eigenlijk horen als ik vragen mag?? :? |(
 
Laatst bewerkt:
@Warrior: Ik heb geen kennis van scooters. Maar diegene die heeft gezegd dat krukas stuk is. Is de officiële yamaha dealer in Antwerpen. Moest ik die papier terugvinden dan neem ik daar een foto van zodat je me misschien toch nog geloofd. Het deksel(noemt denk een carter) heeft hij niet teruggezet vervolgens heeft die automechanieker er bepaalde onderdelen uit gehaald (maar was een knoeier bepaalde bouten zijn zelfs stuk dankzij hem) nu zie ik ineens de krukas. Maar het blok ligt nog gewoon onder de scooter. Dus het is er nog niet onder uit gehaald. Krukas heb ik persoonlijk nog niet zolang geleden besteld vanuit Duitsland.
 
Bij Yamaha is dat onderdeel 165 en noemen ze carterdeksel-crosser of primaire deksel.

Vanaf de krukas gezien zit er op de krukas naar buiten toe op volgorde.
nr 75: starterkrans-morini.
nr 86: ring voorste poelie.
nr 83: varioplaat.
nr 82: voorste poelie mobil
nr 80: Bus (niet meer leverbaar.
nr 87: ring.
nr 80: buiten varioplaat (niet meer leverbaar volgens Yamaha)
nr 81: Ventilator morini
nr 92: moer kickstarter.
nr 96: ring
nr 97: moer voorste poelie
nr 93: meenemer kickstarter
nr 91: tandwiel kickstarter
nr 94: veer kickstarttandwiel
nr 95: bus voorste poelie
nr 99: veerring
nr 98: borgring.

Tussen 80 en 82 zit de riem.
 
@Warrior: Ik heb geen kennis van scooters. Maar diegene die heeft gezegd dat krukas stuk is. Is de officiële yamaha dealer in Antwerpen. Moest ik die papier terugvinden dan neem ik daar een foto van zodat je me misschien toch nog geloofd. Het deksel(noemt denk een carter) heeft hij niet teruggezet vervolgens heeft die automechanieker er bepaalde onderdelen uit gehaald (maar was een knoeier bepaalde bouten zijn zelfs stuk dankzij hem) nu zie ik ineens de krukas. Maar het blok ligt nog gewoon onder de scooter. Dus het is er nog niet onder uit gehaald. Krukas heb ik persoonlijk nog niet zolang geleden besteld vanuit Duitsland.

Dat je hier ("die papier") een foto van gaat maken, zie ik nog niet gebeuren. :N
Beetje raar verhaal "mocht ik het terugvinden". Zo'n belangrijk document ben je toch niet in een paar dagen kwijt? Of: die laat je toch niet zoekraken?
Ook is je al diverse keren om foto's van je scooter (reparatieprobleem plek) gevraagd. Waarom plaats je de gevraagde foto's niet? :?

Ik heb Martell nog nooit zien afhaken.
(het verbaast mij overigens nu niet)


:W
 
Laatst bewerkt:
Man man man wat een topic. Op dit soort dagen ben ik blij dat ik een MF account heb.
Mijn advies is: als die krukas nog retour kan; doen
Dan naar een andere garage en daar een 2nd opinion halen. En vragen HOE die tot die conclusie komt. (niet brutaal ofzo, gewoon uit interesse)
Als die 2x tegen de banden aan schopt en dan zegt "Ja, duidelijk, krukas kapot" Vriendelijk bedanken en weer weg daar.
 
1483799_10204168264545668_8210934730244843229_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan