Yamaha Tmax Tech Max Connection Error

johnpaw

Rookie
18 jun 2009
7
0
Beste lezers,
Ik krijg de navigatie software op een iPhone, connected naar de virtual cockpit, niet werkend. Acties gedaan:
BlueTooth connected - lukt
Koppeling met MyRide - lukt
WiFi hotspot connect - lukt
USB kabel erin - lukt
Opstarten MyRide en daarbinnen Motorize - lukt

Echter, als ik het Navi scherm start, krijg ik Connection Error.

Heeft iemand dit werkend en heeft hij/zij een gouden tip?
Bij voorbaat dank.

Groet,
JohnPaw
 
Beste lezers,
Ik krijg de navigatie software op een iPhone, connected naar de virtual cockpit, niet werkend. Acties gedaan:
BlueTooth connected - lukt
Koppeling met MyRide - lukt
WiFi hotspot connect - lukt
USB kabel erin - lukt
Opstarten MyRide en daarbinnen Motorize - lukt

Echter, als ik het Navi scherm start, krijg ik Connection Error.

Heeft iemand dit werkend en heeft hij/zij een gouden tip?
Bij voorbaat dank.

Groet,
JohnPaw
ik heb exact hetzelfde probleem, aansluiten dmv de kabel lukt niet, gebruik hem nu via wifi en bluetooth dan werkt het wel alleen gaat de telefoon dan snel leeg dus dan gebruik ik een extra power bank. Maar zo hoort het niet, ik vind het ook een grote tegenvaller en ben ook benieuwd wat de juiste oplossing is van Yamaha/Garmin.
 
Ik ben inmiddels terug naar vroeger. Een Garmin 550 op het stuur. Ik was het gepruts wel een beetje zat.
 
Dit mag toch niet kunnen? Hebben jullie dit aangegeven bij de dealer en/of Yamaha? Ben benieuwd naar hun reactie. Meestal word je zelf voor gek verklaard met zulke problemen.
 
De dealer weet heel veel van motorfietsen maar dit is toch meer IT gerelateerd. Uiteindelijk is de connectie tussen smartphone en de Tmax motor scooter veel te complex. Bluetooth, wifi en kabel zijn allemaal nodig. Te veel en te foutgevoelig. En dan mag de telefoon niet in het automatisch slot vallen. Welke ontwerper dit heeft bedacht, heeft niet aan de gebruikers gedacht. Moet anders kunnen. Nogmaals, ik heb Motorize weer afbesteld en ik ben weer terug bij de zwarte knobbel op het stuur.
 
De dealer weet heel veel van motorfietsen maar dit is toch meer IT gerelateerd. Uiteindelijk is de connectie tussen smartphone en de Tmax motor scooter veel te complex. Bluetooth, wifi en kabel zijn allemaal nodig. Te veel en te foutgevoelig. En dan mag de telefoon niet in het automatisch slot vallen. Welke ontwerper dit heeft bedacht, heeft niet aan de gebruikers gedacht. Moet anders kunnen. Nogmaals, ik heb Motorize weer afbesteld en ik ben weer terug bij de zwarte knobbel op het stuur.
Als ik hem zonder kabel gebruikt. Dan blijft het wel werken. Maar dan gaat de telefoon snel leeg. Soms na 30 valt dr connectie wel eens weg en dan moet ik het handmatig weer opnieuw instellen. Moet dan ook stoppen met het rijden. Maar dit hoort niet, erg slecht geproduceerd door Yamaha. We leven nu in 2023 en dit zou echt niet meer mogen😉
 
Beste lezers,
Ik krijg de navigatie software op een iPhone, connected naar de virtual cockpit, niet werkend. Acties gedaan:
BlueTooth connected - lukt
Koppeling met MyRide - lukt
WiFi hotspot connect - lukt
USB kabel erin - lukt
Opstarten MyRide en daarbinnen Motorize - lukt

Echter, als ik het Navi scherm start, krijg ik Connection Error.

Heeft iemand dit werkend en heeft hij/zij een gouden tip?
Bij voorbaat dank.

Groet,
JohnPaw
ik heb dit probleem ook gehad, ik heb vervolgens alles gewist, de volledige app op de telefoon en de instellingen van de Tmax, daarna alles op nieuw ingesteld en een orgineel oplaad kabeltje gebruikt, toen lukte he :D
 
ik heb exact hetzelfde probleem, aansluiten dmv de kabel lukt niet, gebruik hem nu via wifi en bluetooth dan werkt het wel alleen gaat de telefoon dan snel leeg dus dan gebruik ik een extra power bank. Maar zo hoort het niet, ik vind het ook een grote tegenvaller en ben ook benieuwd wat de juiste oplossing is van Yamaha/Garmin.
ik heb dit probleem ook gehad, ik heb vervolgens alles gewist, de volledige app op de telefoon en de instellingen van de Tmax, daarna alles op nieuw ingesteld en een orgineel oplaad kabeltje gebruikt, toen lukte he :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan