Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gefeliciteerd Rogerno1 met je mooie aanwinst zwart is ie wel heel erg mooi :)
En gelijk zo'n weekend met prachtig toer weer.

Vandaag even heerlijk rond gereden laat de zomer maar komen :D

veel veilige kilometers toegewenst!

groet,
Pat
Ik zal het aan mijn vriendin doorgeven ( is haar motor 😊)

Wie weet stelt ze zich hier een keer voor haha
 
Ik zag hier al een aantal websites voorbij komen voor koffersets, maar bestaan er nog meer sites waar je voor een redelijke prijs een leuke set kunt kopen?

Tot nu toe:

Givi
Touratech
SW-motech
Hepco&becker
Cosmo?

Ik zag ook bij MLM parts wat voorbij komen.

Hebben we nog meer?
 
Vandaag de tracer uit de winterslaap gehaald en lekker gereden! Wordt weer afkikken, ga een maand naar het buitenland |( 8-)
full
 
Naar Australië toevallig? Je foto staat dan al goed om :+

Was lekker weer! Allebei de motoren weer eens uitgelaten. Onlangs de 10k beurt laten doen. Kunnen we weer goed het nieuwe seizoen beginnen :)

Givi D2122S windscherm (zie eerder in dit topic) binnen gekregen en goed kunnen testen. Ik ben 1.80, scherm op laagste stand en wat mij betreft de beste mix tussen windbescherming en lawaai. Geen lomp gebulder meer zoals het originele scherm en toch lekker relaxed achter het ruitje. En ziet er nog netjes uit ook :). Dus ik heb nog een Puig (race) ruitje te koop voor de liefhebber! :P

Welkom nieuwe Tracer eigenaren! Die zwarte ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit!

Rad.eu heeft vaak wel gunstige prijzen voor het givi spul.
 
Laatst bewerkt:
Haha, nee deze keer niet naar Australie maar oa naar Cuba. Heb de foto via mobiel geplaatst, daar stond ie normaal. Zie op de pc dat de foto op zijn kop staat.....

Goede tip voor de ruit, na de vakantie eens overwegen. Is de Givi zo te monteren of heb je een adapter nodig?
 
Hoi allemaal,

Vanmiddag had ik me al even voorgesteld op het forum maar had een nieuw topic gemaakt in plaats van een reactie in het Tracer forum dus nogmaals :)

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Patrick en rijd al sinds mijn 18e motor. Momenteel rijd ik op een Yamaha tracer die ik nieuw heb aangeschaft in 2015. Zeer fijne motor en gebruik heb voor woon werk en natuurlijk plezier. Het weer maakt me eigenlijk niet uit enige is onder de 5 graden rijd ik geen motor. Komt voorral door een eerdere onenigheid die ik heb gehad tussen mij en mijn voorwiel. Ik vond dat we links af moesten slaan en mijn voorwiel vond dat ie recht door moest. Resultaat een schuiver (was niet op de tracer). Het was ook erg glad en rond het vriespunt dus vandaar dat ik dat maar laat voor wat het is ;)

Ik heb zojuist een grotere ruit besteld (door het lezen op dit forum), en voor de rest is hij eigenlijk standaard af fabriek zonder opties.

Enige punt waar ik nog naar op zoek ben is een beetje bagage mogelijkheden. Koffers maken hem net even te breed voor de files. Waardoor ik eigenlijk op zoek ben naar soft luggage die je makkelijk op je motor kan bevestigen. Ik heb altijd mijn laptop mee en ook regelmatig wat tekeningen wat ook best een gewicht is. Momenteel hang ik dit allemaal op mijn rug maar vind het niet optimaal rijden.

Iemand ervaring met soft luggage dan wel zadel tassen. Ik zag bijvoorbeeld Backcountry 35L Motorcycle Pannier Kit | Mosko Moto met een zeer makkelijk systeem enige wat je dan nog nodig hebt is een rack waarop je het kan monteren. Wel behoorlijk prijzig !!

Iemand goeie tips ?

Alvast bedankt !

groet,
Pat

Ik heb de Hepco&Becker C-bow dragers met H&B "Street" soft cases. Bevalt érg goed. Hele systeem is vrij licht en het zijn handzame koffertjes. Mooie dragers. Niet van die lelijke rekken. Degelijke bevestiging. Voelt kwalitatief goed. En erg makkelijk (de-)monteerbaar.
 
Ik zag hier al een aantal websites voorbij komen voor koffersets, maar bestaan er nog meer sites waar je voor een redelijke prijs een leuke set kunt kopen?

Tot nu toe:

Givi
Touratech
SW-motech
Hepco&becker
Cosmo?

Ik zag ook bij MLM parts wat voorbij komen.

Hebben we nog meer?


shad ben er best tevreden mee en hebben een mooi ophang systeem voor de zijkoffers vind ik
 
Ik zag hier al een aantal websites voorbij komen voor koffersets, maar bestaan er nog meer sites waar je voor een redelijke prijs een leuke set kunt kopen?

Tot nu toe:

Givi
Touratech
SW-motech
Hepco&becker
Cosmo?

Ik zag ook bij MLM parts wat voorbij komen.

Hebben we nog meer?
Ik hou het bij mn makkelijke sw-motech setje, komt in de toekomst een tanktas bij van hun.
 
Naar Australië toevallig? Je foto staat dan al goed om :+

Was lekker weer! Allebei de motoren weer eens uitgelaten. Onlangs de 10k beurt laten doen. Kunnen we weer goed het nieuwe seizoen beginnen :)

Givi D2122S windscherm (zie eerder in dit topic) binnen gekregen en goed kunnen testen. Ik ben 1.80, scherm op laagste stand en wat mij betreft de beste mix tussen windbescherming en lawaai. Geen lomp gebulder meer zoals het originele scherm en toch lekker relaxed achter het ruitje. En ziet er nog netjes uit ook :). Dus ik heb nog een Puig (race) ruitje te koop voor de liefhebber! :P

Welkom nieuwe Tracer eigenaren! Die zwarte ziet er inderdaad ook niet verkeerd uit!

Rad.eu heeft vaak wel gunstige prijzen voor het givi spul.

Ik heb vandaag ook de Givi D2122S binnen gekregen. 4 schroefjes en hij zit erop en jeetje wat een wereld van verschil. Net heel ff getest met een rondje Utrecht en ben helemaal happy met de ruit. Ik vind het een aanrader en in de "smoke" kleur is hij ook mooier dan de originele......maar goed smaken verschillen......
 
Ik heb vandaag ook de Givi D2122S binnen gekregen. 4 schroefjes en hij zit erop en jeetje wat een wereld van verschil. Net heel ff getest met een rondje Utrecht en ben helemaal happy met de ruit. Ik vind het een aanrader en in de "smoke" kleur is hij ook mooier dan de originele......maar goed smaken verschillen......
Klinkt goed, hoe lang ben je?
 
Ik heb de Hepco&Becker C-bow dragers met H&B "Street" soft cases. Bevalt érg goed. Hele systeem is vrij licht en het zijn handzame koffertjes. Mooie dragers. Niet van die lelijke rekken. Degelijke bevestiging. Voelt kwalitatief goed. En erg makkelijk (de-)monteerbaar.

Ziet er goed uit! makkelijk te demonteren. ff meten of mijn spullen erin passen ;)

Thanks voor de tip !
 
Die Givi is zo te monteren, heb hem ook besteld. Ben benieuwd!

Nog even een tip bij het monteren van de givi ruit . Doordat de ruit breder is
raakt de ruit op 2 plekken de montageplaat . Ik kwam er later achter toen ik een
knerpend geluid hoorde bij het bewegen van de ruit of bijvoorbeeld rustig rijden op
een klinker wegje . Het is verstandig om op die 2 punten even iets tussen de ruit en
de plaat te doen , bijvoorbeeld een dun stukje rubber . (zie foto)
full
 
Laatst bewerkt:
Uhm een ukkie..... 1,70 dus kan niet oordelen voor langere mensen ;) maar het gebulder is nagenoeg weg.
Ben wel benieuwd welke oplossing voor het gebulder lange(re) mensen (ben zelf 1,95) hebben gevonden.
Tot nu toe rij ik met het standaard ruitje op de laagste stand, zadel op de hoogste. Als ik goed rechtop zit, heb ik vooral rijwind.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een tip bij het monteren van de givi ruit . Doordat de ruit breder is
raakt de ruit op 2 plekken de montageplaat . Ik kwam er later achter toen ik een
knerpend geluid hoorde bij het bewegen van de ruit of bijvoorbeeld rustig rijden op
een klinker wegje . Het is verstandig om op die 2 punten even iets tussen de ruit en
de plaat te doen , bijvoorbeeld een dun stukje rubber . (zie foto)
[afbeelding]
Ik heb net even gekeken naar aanleiding van jou bericht maar bij mij is hij vrij. boven de punten waar je het over hebt zitten een soort afstand houder wellicht dat je die iets kan buigen zodat hij vrij komt te zitten ?
 
Na een winterstop van 3,5 jaar, vandaag een proefrit gemaakt op een tracer
Wat een genot, de grijns is nog steeds niet van mijn gezicht te krijgen. Ik ben er helemaal uit, het gaat een tracer 900 (tech black) worden.

Tracer 1.jpg

Tracer 2.jpg

Tracer 3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Scallie, ik denk dat de meeste mensen het hier met je eens zullen zijn :+

Paddy4all, hier kwam de ruit wel/ook tegen die punten aan. Heb het maar opgelost door rubberen ringetjes tussen de bovenste twee montage plaatsen cq 'well-nuts' te plaatsen. Helaas kwam het scherm daardoor ook weer verder van die afstandhouder te zitten (met die twee rubberen nopjes), dus heb ik het rubber daarop weer dikker gemaakt.
Wat een gedoe :)
 
Laatst bewerkt:
Scallie, ik denk dat de meeste mensen het hier met je eens zullen zijn :+

Paddy4all, hier kwam de ruit wel/ook tegen die punten aan. Heb het maar opgelost door rubberen ringetjes tussen de bovenste twee montage plaatsen cq 'well-nuts' te plaatsen. Helaas kwam het scherm daardoor ook weer verder van die afstandhouder te zitten (met die twee rubberen nopjes), dus heb ik het rubber daarop weer dikker gemaakt.
Wat een gedoe :)

Gek dat ik er helemaal geen last van heb. Vandaag nog flink stuk gereden en niet gemerkt nog even gecontroleerd. Alles is al twee jaar standaard heb er niets aan gedaan.... behalve onderhoud natuurlijk. Maar goed dat het opgelost is.

Het mooie weer zorgt weer voor een vario aan twee wielers op de weg............... :Y
 
Op de Givi site staat bij de '2122DT' de tekst:'to be combined with the specific D2122KIT fitting kit'.
En bij de 'D2122S' (waar wij het hier over hebben) staat:'to be mounted instead of the original screen'.

Oftewel, geen kit nodig :). Apart dat het wisselt per motor/ruit of ie er wel tegenaan komt of niet. Misschien is het een hele kleine afwijking (mm werk) per batch ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan