YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Mijn 900GT gaf altijd 10% hogere consumptie dan werkelijk. Moest altijd minder tanken dat de motor had “uitgerekend”.
Maar 300 km haal je altijd, als ik echt veel verbruikte was dat 1 op 18. Met 18 liter haal je nog 320 km. Maar normaal rij je minsten 1 op 19 of beter. Met toeren 1 op 22.
 
De dag begon vanmorgen goed... 🫣🤬
 

Bijlagen

  • 20240318_115439.jpg
    20240318_115439.jpg
    287,3 KB · Weergaven: 0
Was het niet zo dat deze lichten in Nederland niet mogen als in dat de DRL uit dienen te gaan als je de motor start? Of is dat inmiddels al achterhaald? Begrijp me goed, ik vind de plus versies veel mooier dan de standaard knippers 👍🏻
Officieel mag een motor slechts 2 DRL's hebben... dat betekent eigenlijk dat je je originele DRL uit moet schakelen als je de LED-plus monteert. Achterlicht idem. Daarom zie je bij de nieuwe BMW's ook geen separaat achterlicht meer. Veel dealers die de LED-plus installeren weten dit niet (of doen er niets mee).

Ik heb enkel de voorzijde gemonteerd (voor een betere zichtbaarheid), heb er een schakelaartje tussen gezet zodat ik de LED-plus DRL uit kan zetten als ik dat wil (lees: controle ;) ).

Volgens mij zijn de LED-plus knipperlichten in Duitsland niet te koop.. (als ik me niet vergis).
 
Laatst bewerkt:
Mooi. Weet dat je volgens de EU-regelgeving niet met zowel de originele positielichten als de LED-plus positielichten mag rijden (geldt ook voor het achterlicht). Ik heb zelf ook een Tracer 9 GT met LED-plus knipperlichten, en een schakelaartje ingebouwd zodat ik ze eventueel uit kan zetten mocht ik controle krijgen (de bedoeling is vooraf ;))..

Bekijk bijlage 1962638
...:z
 
Plug vanaf de binnenkant dan wel in mijn ogen, niet alleen een veter vanaf de buitenkant.
Maar dat is een terugkerende discussie.
 
Ik had op 8k km's scorpion trail 2 banden op mijn tracer gelegd en nog geen 500km later zat er ook een dikke nagel in. In de officiele yamaha garage hebben ze er van binnenin een plug ingestoken en heb daarna bijna 18k km's met die banden gedaan. Dusja, ik was ook wantrouwig want had het nog nooit gedurfd, maar door die ene ervaring zou ik nu toch ook zeggen van : laat die band maken en rijd hem op.
 
Plug vanaf de binnenkant dan wel in mijn ogen, niet alleen een veter vanaf de buitenkant.
Maar dat is een terugkerende discussie.
Een onterechte discussie dan... plug van buiten is enkel en alleen om naar de garage te komen (dat staat ook gewoon in de handleiding). Heb er zelf te maken mee gehad afgelopen seizoen..
 
Ik heb een zadel verhoogsetje op mijn 900GT. Nu is heeft mijn dealer helaas het plaatje met de 2 gaatjes wat onder de tankmontage beugel zit kwijt geraakt. Ik kwam er zelf thuis achter omdat mijn zadel een beetje raar zat. Ze gaan het regelen maar heeft iemand toevallig dat plaatje nog liggen?
NWuazjE.png
 
Vandaag bij enkele bedrijven maar eens geïnformeerd naar wat een nieuwe achterband met montage etc. moet gaan kosten.
De reacties die ik tot nu toe terug heb gekregen zijn allemaal vrijwel hetzelfde bedrag van rond de €325,-
 
Dat vind ik veel geld. Ik betaal rond de 300-350€ voor voor/achterband afhankelijk van welke ik kies met montage + balanceren. Hoe kan enkel achterband dan 325 zijn? ik ben wel van belgie, weet niet of dat veel verschil maakt.
 
Dat vind ik veel geld. Ik betaal rond de 300-350€ voor voor/achterband afhankelijk van welke ik kies met montage + balanceren. Hoe kan enkel achterband dan 325 zijn? ik ben wel van belgie, weet niet of dat veel verschil maakt.
Vind het ook een hele hoop geld, maar als meerdere bedrijven met bijna hetzelfde bedrag komen zal het helaas toch wel zo zijn...
 
Ik ga morgen bij m'n Yamaha dealer langs om te kijken om te upgraden van m'n Tracer 700. Hij heeft nog een witte en een rode GT van '23 staan aan een interessante prijs. Rood lijkt wat flets op foto, hoe ervaren jullie dat? En is wit niet moeilijk proper te houden?
 
Vandaag bij enkele bedrijven maar eens geïnformeerd naar wat een nieuwe achterband met montage etc. moet gaan kosten.
De reacties die ik tot nu toe terug heb gekregen zijn allemaal vrijwel hetzelfde bedrag van rond de €325,-
Geen idee welk rubber je er onder wilt.. .ik ga altijd naar Jos Smit in Haarlem... daar kost een Michelin road 6 €209,- ... Michelin 180/55 ZR17 Pilot Road 6 TL-A Montage, balanceren en milieuheffing op een los wiel kost € 18.- per wiel, op de motor voor de meeste motoren € 18.50 extra (dus € 36.50 per wiel) ... heel wat anders dan de €325,- (vast een dealerprijs). Ik ga zelf altijd met een los wiel langs.. .kleine moeite en klaar terwijl je wacht.
 
Ik ga morgen bij m'n Yamaha dealer langs om te kijken om te upgraden van m'n Tracer 700. Hij heeft nog een witte en een rode GT van '23 staan aan een interessante prijs. Rood lijkt wat flets op foto, hoe ervaren jullie dat? En is wit niet moeilijk proper te houden?
Die vraag had ik ook! Uiteindelijk toch voor de rode gegaan, en die is in het echt niet flets hoor.

Ik zou even kijken naar het typeplaatje.. maar rood is een 2021-2022 kleur... daarmee is de motor 96 dB en dus niet toegelaten op bepaalde wegen in Tirol... (hier eerder benoemd). Misschien nog een overweging om toch een 23'er te nemen..
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen bij m'n Yamaha dealer langs om te kijken om te upgraden van m'n Tracer 700. Hij heeft nog een witte en een rode GT van '23 staan aan een interessante prijs. Rood lijkt wat flets op foto, hoe ervaren jullie dat? En is wit niet moeilijk proper te houden?
wit is net zo makkelijk/moeilijk schoon te houden als bv. zwart... alleen je ziet er veel meer op ;)
 
Als het een '23 moto is dan zijn de kleuren enkel wit of zwart van de GT, het is de normale niet GT die rood is. dus zeker opletten.
 
Als het een '23 moto is dan zijn de kleuren enkel wit of zwart van de GT, het is de normale niet GT die rood is. dus zeker opletten.
Goed punt, maar hij kan toch later op kenteken gezet zijn?

Gewone versie heeft zwarte vorkpoten, en geen elektronische vering.. makkelijk te herkennen.
 
Goed punt, maar hij kan toch later op kenteken gezet zijn?
Maar bij verkoop zal een ouder model altijd minder waard zijn, ook al is hij pas later op kenteken gezet.
In dit geval is de rode al 2 jaar oud.
Ik zou die alleen kopen met een hele dikke korting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan