YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Maar bij verkoop zal een ouder model altijd minder waard zijn, ook al is hij pas later op kenteken gezet.
In dit geval is de rode al 2 jaar oud.
Ik zou die alleen kopen met een hele dikke korting.
Ligt eraan hoe lang dat je m wilt rijden. Na 10 jaar verkoop maakt dat ene jaar niet veel meer uit. Ik persoonlijk vind de 2023 GT kleuren niet mooi..., en dat weegt dan zwaarder (oké, de zwarte met zwarte wielen wel... ;) @DrsRob ). Model 2023 is niet gewijzigd (op 95 dB na), dus daar zit het hem niet in. Ik heb zelf een 2021'er in 2022 op kenteken gezet... (bewust gedaan) en is dus gewoon een 2022'er (op papier).

Maar inderdaad, je kunt altijd de onderhandeling starten..
 
Laatst bewerkt:
ja absurd he! Daarom heb ik ze maar gewoon online besteld en voor een hele set dunlop MK3 210 euro betaald Bekijk bijlage 1986507
Ik vind dat wel heel goedkoop hoor... oud model band eigenlijk? (dus niet vroege productiedatum)...

Voor een setje Road 6 was ik vorig jaar online 325 euro kwijt... kwam nog wel 40 euro van terug van de Michelin cashback.. Maar goed, banden van de laatste generatie zijn altijd duur..
 
Ligt eraan hoe lang dat je m wilt rijden. Na 10 jaar verkoop maakt dat ene jaar niet veel meer uit. Ik persoonlijk vind de 2023 GT kleuren niet mooi..., en dat weegt dan zwaarder (oké, de zwarte met zwarte wielen wel... ;)). Model 2023 is niet gewijzigd (op 95 dB na), dus daar zit het hem niet in. Ik heb zelf een 2021'er in 2022 op kenteken gezet... (bewust gedaan) en is dus gewoon een 2022'er (op papier).

Maar inderdaad, je kunt altijd de onderhandeling starten..
Het was zeker een GT, inderdaad dus '21-'22. Er zit 950 euro korting op ten opzichte van een '24 dus lijkt me wel mooi.
 
Het was zeker een GT, inderdaad dus '21-'22. Er zit 950 euro korting op ten opzichte van een '24 dus lijkt me wel mooi.
In 2021 was de nieuwprijs van een 9 gt €15299,
Nu kost een 9 gt €16499
Als je dan €950 korting krijg op de 2024 prijs , betaal je nog meer dan de nieuwprijs voor een overjarig model
 
Ik vind dat wel heel goedkoop hoor... oud model band eigenlijk? (dus niet vroege productiedatum)...

Voor een setje Road 6 was ik vorig jaar online 325 euro kwijt... kwam nog wel 40 euro van terug van de Michelin cashback.. Maar goed, banden van de laatste generatie zijn altijd duur..
ja er is geen opvolgen van de sport smart!
Wel de road smart van dunlop maar dotcodes van eind vorig jaar en begin dit jaar *O* gewoon nieuw dus worden ze ook nog geproduceerd
 
Het was zeker een GT, inderdaad dus '21-'22. Er zit 950 euro korting op ten opzichte van een '24 dus lijkt me wel mooi.950

In 2021 was de nieuwprijs van een 9 gt €15299,
Nu kost een 9 gt €16499
Als je dan €950 korting krijg op de 2024 prijs , betaal je nog meer dan de nieuwprijs voor een overjarig model
:^

creatief rekenen van de dealer... staat hij ook al op kenteken of dat nog niet?
voor mij zou er echt wel een leuke(re) korting aan verbonden moeten zijn, geen sigaar uit eigen doos.
 
:^

creatief rekenen van de dealer... staat hij ook al op kenteken of dat nog niet?
voor mij zou er echt wel een leuke(re) korting aan verbonden moeten zijn, geen sigaar uit eigen doos.
In 2021 was de nieuwprijs van een 9 gt €15299,
Nu kost een 9 gt €16499
Als je dan €950 korting krijg op de 2024 prijs , betaal je nog meer dan de nieuwprijs voor een overjarig model
In NL zal die redenering wel kloppen.

In BE echter was de '22 prijs 14.499 en sinds '23 14.999. Prijs van de dealer voor het '22 model staat nu op 14.049. Dus 450 minder dan de originele prijs en 950 euro minder dan de huidige prijs.

Staat nog niet ingeschreven dus eerste inschrijving zou op '24 komen. Ik heb er alvast wel zin in, kijken wat hij voor de mijne wil geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: WvO
Vandaag bij enkele bedrijven maar eens geïnformeerd naar wat een nieuwe achterband met montage etc. moet gaan kosten.
De reacties die ik tot nu toe terug heb gekregen zijn allemaal vrijwel hetzelfde bedrag van rond de €325,-
Dat is een forse prijs. Daar heb ik bijna de hele set voor inclusief montage! Wel met losse velgen aanleveren.

Kijk eens bij AFS motorparts. Dat is @Super Blackbird op ons forum. Die is echt niet zo duur. Zit in Purmerend dus is vanuit Alkmaar zeer goed aan te rijden.
 
Ik ben mij aan het verdiepen in mounts voor de telefoon op het stuur nu zag ik een mooie set van SP Connect. Alleen vraag ik mij af welke mount bevestiging ik moet hebben ? Zoals moto mount pro bijvoorbeeld.

Mensen ervaring hiermee of tips voor andere varianten oid. ?
 
Ik gebruik al een aantal jaren sp connect en bevalt erg goed. Welke mount je nodig hebt hangt toch voornamelijk af van waar je de telefoon wil monteren. Je monteert hem met een 90 graden rotatie op de mount, dus die bewegingsvrijheid moet er op die plek zijn. Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk hoe groot je telefoon is😅.

Als je hem gewoon op je stuur wil dan is de motor mount een prima start. Heb je andere plekken on gedachte (spiegel, kroonplaat, zelf hobbyen) dan zijn daar ook specifieke mounts voor.

Ow en er komen uiteraard weer paaskortingen aan. Bij sp connect krijg ik regelmatig mailtjes van kortingsacties. Meestal 20% met kerst, Pasen, valentijn, Etc.
 
Laatst bewerkt:
Update: vanmorgen bij Motoport Echt cruise control laten checken. Aan de computer geen foutmeldingen, uiteindelijk blijkt het voorrem schakelaar te zijn. Garantieclaim is ingediend bij Yamaha dus binnenkort onderdeel laten vervangen
 
Update: vanmorgen bij Motoport Echt cruise control laten checken. Aan de computer geen foutmeldingen, uiteindelijk blijkt het voorrem schakelaar te zijn. Garantieclaim is ingediend bij Yamaha dus binnenkort onderdeel laten vervangen
Daar was toch een terugroepactie voor geweest?
 
Oeps... verkeerde USB 'Aansteker' lader gekocht voor de Tracer (bj 2015). De oplader is wat te breed, daarom past ie niet in 't linker gat achter het dashboard waar je er standaard een kunt aansluiten.

Iemand toevallig een linkje naar eentje die wél past? :)
 
Oeps... verkeerde USB 'Aansteker' lader gekocht voor de Tracer (bj 2015). De oplader is wat te breed, daarom past ie niet in 't linker gat achter het dashboard waar je er standaard een kunt aansluiten.

Iemand toevallig een linkje naar eentje die wél past? :)
Mijn ervaring met een "aansteker-lader" tijdens het rijden is niet best. Ik had de stekker van de voeding van mijn Garmin navigatie erop aangesloten, maar tijdens het rijden trilde de stekker elke keer omhoog, waardoor de spanning onderbroken werd en ik melding op navigatie kreeg... Zeer irritant!
De beste oplossing (in mijn ogen) is om de voeding aan te sluiten via één van de accessoire-stekkers onder het ruitje.
Ik weet alleen niet of dat bij alle modellen beschikbaar is. Op die van mij (2016) in ieder geval wel.
 
Heb maar even van een kleine bonus een setje crash bars gekocht van givi :t *D :9
Givi_TN2122_MT-09_Tracer_Engine_Guard_Protezione_Motore.jpg
 
Tja, alleen een verzekering moet dan weer wel. Maar valbescherming rubbers voor je op je valbeugels zal ik nooit begrijpen.
Natuurlijk wel😋 "Rubbers" kosten 30 of 40 euro, beugels kosten 150 tot 300 euro... En bidden🙏😇 dat de motor alleen op de rubbers valt en je die alleen vervangt kost helemaal niets😁.

Heb helaas de motor weleens laten vallen bij stilstand. Deuk in mijn ego en cras op de crash-bar... Did its job, maar je rijd er wel de rest van de tijd mee rond... Heb het maar als battlescars aan mezelf verkocht, want hele nieuwe crashbar vond ik ook zonde. Had potentieel eventueel.... Misschien door een rubber opgevangen kunnen worden........of niet😜
 
Natuurlijk wel😋 "Rubbers" kosten 30 of 40 euro, beugels kosten 150 tot 300 euro... En bidden🙏😇 dat de motor alleen op de rubbers valt en je die alleen vervangt kost helemaal niets😁.

Heb helaas de motor weleens laten vallen bij stilstand. Deuk in mijn ego en cras op de crash-bar... Did its job, maar je rijd er wel de rest van de tijd mee rond... Heb het maar als battlescars aan mezelf verkocht, want hele nieuwe crashbar vond ik ook zonde. Had potentieel eventueel.... Misschien door een rubber opgevangen kunnen worden........of niet😜
En wat beschermt de rubbers dan weer? 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan