Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Beste Xsr-ers,

heb een paar vraagjes aan jullie voor mijn komende motor vakantie.

Hoe kun je makkelijk veel spullen mee nemen en wat zijn mooie en goede tassen om eventueel te kopen?

Ik heb een xsr900 uit 2016 en heb zelf ook een suède zadel. Dit zadel is niet makkelijk voor de vakantie als het eventueel gaat regenen. Heeft er iemand toevallig nog een zadel liggen die weg mag of eventueel een beschadigd zadel waar de onderplaat nog wel van intact is. Dan zou ik die misschien opnieuw willen laten bekleden wat ook meer tegen de regen kan.

Hoor het graag!
Fijn weekend allemaal
 
Wat die tassen betreft geen idee.
Wat dat zadel betreft, heb je toevallig al eens op boonstra sloop of motorsloop gekeken? Daar vind je soms nog wel eens een zadel terug. Dat is inderdaad een nadeel aan dat comfort ultra suede zadel, regen en water is een ramp, lijkt net een spons.
 
Ik heb een ruitje van Dart dus geen ervaring met het origineel yamaha-ruitje.
Bekijk bijlage 1970665

Ondertussen toch maar beslist om de Xsr bij te houden. Ik rijd niet zo heel veel meer met de motor maar als ik er dan op rijd heb ik nog steeds een smile dus mag ie blijven :D
Ik heb ook een Dart schermpje gekocht. Voor de nieuwe XSR700 levert Dart een beugel mee waarmee de ronde dash meer naar het midden wordt verplaatst. Dan is valt het schermpje er mooi omheen. De rijwind komt nu pas op het bovenste deel van de borst (en niet meer in het kruis 😊). Er is geen turbulentie.
 

Bijlagen

  • IMG_2166.jpeg
    IMG_2166.jpeg
    456,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2165.jpeg
    IMG_2165.jpeg
    501,6 KB · Weergaven: 0
Ik heb ook een Dart schermpje gekocht. Voor de nieuwe XSR700 levert Dart een beugel mee waarmee de ronde dash meer naar het midden wordt verplaatst. Dan is valt het schermpje er mooi omheen. De rijwind komt nu pas op het bovenste deel van de borst (en niet meer in het kruis 😊). Er is geen turbulentie.
Is het monteren van het scherm en het verplaatsen van de teller een beetje te doen?
 
Scherm is 2x niks. Teller verplaatsen heb ik geen idee van maar lijkt me ook een klusje van 2x niks. Paar boutjes los, ff verplaatsen. Meestal zit er wel een duidelijke how to bij, dus als je goed plaatjes kan kijken lukt het wel. :+
 
Is het monteren van het scherm en het verplaatsen van de teller een beetje te doen?
De montage valt reuze mee.
Eerst de rubber tuille lostrekken van de dash
Dan de stekker voorzichtig loswrikken
De beide boutjes van de dash los draaien
De dash voorzichtig loswrikken van de houderplaat
De 3 rubbers tussen de houderplaat en de dash overzetten op de nieuwe houderplaat
De Dash in de rubbers van de nieuwe houderplaat drukken en controleren of alles goed aansluit
De nieuwe houderplaat (met de dash) weer vastzetten met de twee boutjes.
Stekker er weer in (doordrukken tot de “klick”)
Rubber tuille er weer indrukken en goed controleren of alles goed aansluit.
Controleren of alles weer functioneert door het contact er op te zetten
Koplampbouten losdraaien aan beide kanten
De beide steunen van het scherm monteren, vastdraaien met 2 nieuwe 6x30 boutjes en 2 vulbusjes
Rubbertjes (4st) in de gaten van het scherm drukken
Scherm monteren met RVS boutjes, plaatjes en moertjes.
Het is beter om de koplampsteunen en de boutjes in het scherm pas goed vast te schroeven als als alles op de juiste plek zit.
 

Bijlagen

  • Dart Flyscreens; Montage instructie; 2024-02-12.pdf
    232,7 KB · Weergaven: 0
  • 5EE9F786-D967-4AD7-91D7-4383585EA44D.jpeg
    5EE9F786-D967-4AD7-91D7-4383585EA44D.jpeg
    448,4 KB · Weergaven: 0
  • 6A679126-65AC-4FD8-9EC7-2726E7D386CF.jpeg
    6A679126-65AC-4FD8-9EC7-2726E7D386CF.jpeg
    400,6 KB · Weergaven: 0
  • A30116FC-DAB2-466D-8AE8-E980A14B7A13.jpeg
    A30116FC-DAB2-466D-8AE8-E980A14B7A13.jpeg
    366,8 KB · Weergaven: 0
  • 7E88666E-3B43-4262-9E03-7416047E6BC6.jpeg
    7E88666E-3B43-4262-9E03-7416047E6BC6.jpeg
    307,6 KB · Weergaven: 0
  • 5BAE9D67-6B4D-4978-A52D-3F3B1AE0706E.jpeg
    5BAE9D67-6B4D-4978-A52D-3F3B1AE0706E.jpeg
    326 KB · Weergaven: 0
  • E6CB656C-800A-4D57-B51E-651AE26CDEA7.jpeg
    E6CB656C-800A-4D57-B51E-651AE26CDEA7.jpeg
    310,5 KB · Weergaven: 0
Na het Dart Flyscreen heb ik ook een Hepco & Becker bagagerek en een hugger (Puig) gemonteerd. Natuurlijk doen beide onderdelen afbreuk aan het beeld van de motor. Ik moet echter ook bagage mee kunnen nemen. Hiervoor gebruik ik een Nelson&Rigg tas van 20l. De hugger is om de achtervering te beschermen, het standaard schermpje van Yamaha is veel te klein. Met de Puig Hugger kun je ook net iets beter bij de ketting om te reinigen en te smeren.
 

Bijlagen

  • 6228064D-7215-4B26-8610-84020636415E.jpeg
    6228064D-7215-4B26-8610-84020636415E.jpeg
    605,8 KB · Weergaven: 0
  • C2052A8A-CA56-4D83-8E00-AA24EF4CD710.jpeg
    C2052A8A-CA56-4D83-8E00-AA24EF4CD710.jpeg
    461,1 KB · Weergaven: 0
De montage valt reuze mee.
Eerst de rubber tuille lostrekken van de dash
Dan de stekker voorzichtig loswrikken
De beide boutjes van de dash los draaien
De dash voorzichtig loswrikken van de houderplaat
De 3 rubbers tussen de houderplaat en de dash overzetten op de nieuwe houderplaat
De Dash in de rubbers van de nieuwe houderplaat drukken en controleren of alles goed aansluit
De nieuwe houderplaat (met de dash) weer vastzetten met de twee boutjes.
Stekker er weer in (doordrukken tot de “klick”)
Rubber tuille er weer indrukken en goed controleren of alles goed aansluit.
Controleren of alles weer functioneert door het contact er op te zetten
Koplampbouten losdraaien aan beide kanten
De beide steunen van het scherm monteren, vastdraaien met 2 nieuwe 6x30 boutjes en 2 vulbusjes
Rubbertjes (4st) in de gaten van het scherm drukken
Scherm monteren met RVS boutjes, plaatjes en moertjes.
Het is beter om de koplampsteunen en de boutjes in het scherm pas goed vast te schroeven als als alles op de juiste plek zit.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik dat wel ga redden.
Het ziet er wel erg mooi uit! Merk je ook verschil met rijden?
 
Na het Dart Flyscreen heb ik ook een Hepco & Becker bagagerek en een hugger (Puig) gemonteerd. Natuurlijk doen beide onderdelen afbreuk aan het beeld van de motor. Ik moet echter ook bagage mee kunnen nemen. Hiervoor gebruik ik een Nelson&Rigg tas van 20l. De hugger is om de achtervering te beschermen, het standaard schermpje van Yamaha is veel te klein. Met de Puig Hugger kun je ook net iets beter bij de ketting om te reinigen en te smeren.
Dat is inderdaad een geval functie boven vorm helaas.
Givi heeft dan weer een bagadrager die er wel mooi uitziet voor de eerdere modellen XSR700 maar het is niet helemaal duidelijk op diverse websites of deze ook op het 2022 model past.
Bij Givi stopt het na 2021 maar ik weet niet of de zadelopbouw van 2022 en eerder verschillen.

MY MOTORCYCLE - YAMAHA XSR700-16--21 - SR2126 - Givi
 
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik dat wel ga redden.
Het ziet er wel erg mooi uit! Merk je ook verschil met rijden?
Jazeker, een wind meer in ‘t kruis, op de buik en het onderste deel van de borst . Wel op het bovenste deel van de borst en het hoofd. Geen vervelende wervelingen om de helm. Het blijft natuurlijker een naked bike.
 
Dat is inderdaad een geval functie boven vorm helaas.
Givi heeft dan weer welk een mooie bagadrager voor de eerdere modellen XSR700 maar het is niet helemaal duidelijk op diverse websites of deze ook op het 2022 model past.
Bij Givi stopt het na 2021 maar ik weet niet of de zadelopbouw van 2022 en eerder verschillen.

MY MOTORCYCLE - YAMAHA XSR700-16--21 - SR2126 - Givi
Givi heeft niets voor het 2022 model en jonger. Het XSR 700 model bestaat al 7 jaar en kan maar zo uit productie gaan. De toeleveranciers zijn voorzichtig.
 
@TR1969 De tas is een oud model van Touratech/Kahedo. Het exacte type weet ik helaas niet. Heb 'm jaren geleden tweedehands gekocht voor m'n andere motor. Een fijn formaat en redelijk universeel qua montage.
DSC_0117.JPG

DSC_0120~2.JPG
 
leuke tip om eens aan mee te doen met uitsluitend YAMAHA'S goed verzorgd ook en veel circuit kilometers er worden ook hele mooie actiefoto's gemaakt (gratis) krijg je digitaal toegestuurd
 

Bijlagen

  • 20240306_195710.jpg
    20240306_195710.jpg
    152,3 KB · Weergaven: 0
  • 20230312_155826.jpg
    20230312_155826.jpg
    403,4 KB · Weergaven: 0
Doods hier. Alle Xsr's in slaap of verkocht? :?

Is er hier iemand die zijn Gen 1 Xsr op de bank heeft gehad voor een Ecu-flash? Scheelde dit veel qua rijbaarheid? Had dit met mijn Fz1 gedaan en dat gaf een toch iets soepelere motorloop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan