Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren oldtimer-verzekering aangevraagd (lekker goedkoop),
en deze morgen om nr-plaat geweest

nu nog niet op de weg gereden maar zal niet lang meer duren. :9 ;)
 
(even terloops... is het normaal dat het oliepeil wegzakt als ik aan de gas trek, normaal stationair draaien staat het iets boven de helft)
Ja is heel normaal. Oliepomp gaat harder draaien na mate je torental oploopt. Dus er wordt meer olie rondgepomt en er blijft dus minder in het carter achter.
 
:]

hehe, vanavond mijn eerste km's gereden
9 in totaal...
geweldig *D

het heeft hem zo'n deugd gedaan, en mij ook.
beetje jammer is wel dat bij het stoppen er rookpluim langs me passeert, maar
ik laat hem zo vlug mogelijk eens onderhoudsbeurt ondergaan.


mijn oldtimer verzekering kost ongeveer 100 euro per jaar...
(maar dan wel slechts in een cirkel van 25km toegelaten te rijden,oftewel dat het naar een treffen is,
nie rijden tijdens de nacht)
 
motor draait als een bijtje , maar koppeling krijg ik maar niet goed , vind de preciese afstelling niet , wie weet er meer over ? koppeling was voordien in orde maar heb de kap enz moeten openen voor dat nieuw tandwiel te steken op de worm van starter , weet wel steeds voorkomend probleem , heb ook wat problemen met de bekabeling komt nu en dan wat rook uit , maar dat vind ik wel , grootste zorg is de koppeling ,

mvg fré BA south-west (B)
 
Ik heb laatst tassenhouders voor mijn virago 1100 XV gekocht. Informatie welke ik had meegekregen was, dat ze van een 750 XV afkwamen en dat het geen verschil kon uitmaken voor een 1100. De linker houder (zwarte pijlen) kreeg ik er mooi passend op. Ik moest de onderste bout wel iets opvullen om hem niet bovenop de achtervering te laten komen. De rechter daar klopte geen meter van. Deze kwam in de achtervering te liggen. K*T dacht ik, zweten en alles voor niets. Beiden er dus afgehaald en eens goed tegen het licht gehouden. Tot mijn stomme verbazing zag ik ( zie foto) dat er verschillen in zaten en ze dus niet helemaal gelijk aan elkaar spiegelbeeld waren. Mijn vraag is nu dan ook horen ze bij elkaar maar zijn ze niet geschikt voor een 1100?

Even uitleg voor de foto:
Zoals je ziet van onderaf bij de eerste onderste zwarte pijl is de stang hier zeker 1 cm langer dan bij de rode pijl.
Bij de tweede zwarte pijl, zie je dat dit stukje stang ook langer is. Dat is dan ook de reden, dat hij over de ander heen gaat zie bovenste zwarte pijl. Verschil is zeker wel 3 cm, waarmee hij erover heen gaat. De houder met de zwarte pijlen paste dan ook wel. Degene met de rode pijlen helaas niet.

P.S. Mooie tassenhouders te koop :+

full
 
Ik heb laatst tassenhouders voor mijn virago 1100 XV gekocht. Informatie welke ik had meegekregen was, dat ze van een 750 XV afkwamen en dat het geen verschil kon uitmaken voor een 1100. De linker houder (zwarte pijlen) kreeg ik er mooi passend op. Ik moest de onderste bout wel iets opvullen om hem niet bovenop de achtervering te laten komen. De rechter daar klopte geen meter van. Deze kwam in de achtervering te liggen. K*T dacht ik, zweten en alles voor niets. Beiden er dus afgehaald en eens goed tegen het licht gehouden. Tot mijn stomme verbazing zag ik ( zie foto) dat er verschillen in zaten en ze dus niet helemaal gelijk aan elkaar spiegelbeeld waren. Mijn vraag is nu dan ook horen ze bij elkaar maar zijn ze niet geschikt voor een 1100?

Even uitleg voor de foto:
Zoals je ziet van onderaf bij de eerste onderste zwarte pijl is de stang hier zeker 1 cm langer dan bij de rode pijl.
Bij de tweede zwarte pijl, zie je dat dit stukje stang ook langer is. Dat is dan ook de reden, dat hij over de ander heen gaat zie bovenste zwarte pijl. Verschil is zeker wel 3 cm, waarmee hij erover heen gaat. De houder met de zwarte pijlen paste dan ook wel. Degene met de rode pijlen helaas niet.

P.S. Mooie tassenhouders te koop :+

(Afbeelding)
lijkt mij dat dit setje dan bedoeld is voor de oudere xv's, de xv's die wij hebben zijn dacht ik met de bevestigings punten toch echt symetrisch :?
OP welke punten moet het bevestigd worden?
 
lijkt mij dat dit setje dan bedoeld is voor de oudere xv's, de xv's die wij hebben zijn dacht ik met de bevestigings punten toch echt symetrisch :?
OP welke punten moet het bevestigd worden?
Dat van die symetrie dacht ik ook. Ze worden bevestigd aan de onderste dikste bout van de Sissy Bar en aan de bovenste bout van de voetsteun bijrijder. Deze liggen bijden symetrisch tegenover elkaar.
 
Even een vraagje aan de xv techneuten onder ons.

Een maat van me heeft een xv750 uit 81, als hij de motor wil starten gaat de startmotor zonder moeite en met vlot tempo in het rond.
Maar de motor slaat erg slecht aan terwijl als je hem aandrukt direct loopt.
Starten via startmotor geeft volgens ons een te zwakke vonk, is het mogelijk dat de startmotor het electro serkwie(sorry, erg moeilijk woord) leeg trekt onder het starten???
Wie o wie heeft raad of oplossing!!
 
Even een vraagje aan de xv techneuten onder ons.

Een maat van me heeft een xv750 uit 81, als hij de motor wil starten gaat de startmotor zonder moeite en met vlot tempo in het rond.
Maar de motor slaat erg slecht aan terwijl als je hem aandrukt direct loopt.
Starten via startmotor geeft volgens ons een te zwakke vonk, is het mogelijk dat de startmotor het electro serkwie(sorry, erg moeilijk woord) leeg trekt onder het starten???
Wie o wie heeft raad of oplossing!!
probeer het eens met een echt goed geladen accu, check ook de bougies of de electrode afstand goed is, en controleer of de bobines goed contact maken met massa en de andere contacten,
wie meer?

suc 6
 
probeer het eens met een echt goed geladen accu, check ook de bougies of de electrode afstand goed is, en controleer of de bobines goed contact maken met massa en de andere contacten,
wie meer?

suc 6

Ik vindt het gewoon raar dat als je hem aandrukt dat hij maar één slag hoeft te hebben en het loopt, dan zou je zeggen dat bougies enz. buiten schot blijven.

Het is alleen met de startmotor die het overgens goed z'n werk doet de motor niet aanslaat
:?
 
omdat het een electronische ontsteking is hoeft de accu maar iets te veel in te zakken en je hebt al een probleem, onderschat dat niet
 
omdat het een electronische ontsteking is hoeft de accu maar iets te veel in te zakken en je hebt al een probleem, onderschat dat niet
Kan heel goed kloppen.

Ik heb een Sabre gehad met het zelfde probleem.
Of hij starte in een keer of helemaal niet. Er was geen peil op te trekken wanneer hij wel of niet starte. Als hij niet aansloeg kon ik de hele accu leegstarte zonder resultaat. Echter een klein duwtje en lopen. Het lag niet aan de accu want die had ik vervangen.

Wat het wel was kan ik helaas niet zeggen. Ik had hem nodig voor woonwerk verkeer en een onbetrouwbare motor had ik niks aan dus heb hem maar verkocht.

Hmm hier heb je niets aan behalve dat het niet perse je accu hoeft te zijn. :X
 
Kan heel goed kloppen.

Ik heb een Sabre gehad met het zelfde probleem.
Of hij starte in een keer of helemaal niet. Er was geen peil op te trekken wanneer hij wel of niet starte. Als hij niet aansloeg kon ik de hele accu leegstarte zonder resultaat. Echter een klein duwtje en lopen. Het lag niet aan de accu want die had ik vervangen.

Wat het wel was kan ik helaas niet zeggen. Ik had hem nodig voor woonwerk verkeer en een onbetrouwbare motor had ik niks aan dus heb hem maar verkocht.


Hmm hier heb je niets aan behalve dat het niet perse je accu hoeft te zijn. :X

Ik heb er inderdaad niet veel aan maar het is wel het zelfde probleem, wel bedankt voor je bijdrage.
Nog meer die het herkennen?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de xv techneuten onder ons.

Een maat van me heeft een xv750 uit 81, als hij de motor wil starten gaat de startmotor zonder moeite en met vlot tempo in het rond.
Maar de motor slaat erg slecht aan terwijl als je hem aandrukt direct loopt.
Starten via startmotor geeft volgens ons een te zwakke vonk, is het mogelijk dat de startmotor het electro serkwie(sorry, erg moeilijk woord) leeg trekt onder het starten???
Wie o wie heeft raad of oplossing!!

Hallo Geronimo

Is er al goed naar de massa aansluiting gekeken (accu/frame of cilinder) dit kan ook deze oorzaak geven en anders het start relais die zijn werk niet goed doet.
Was bij mij ook de oorzaak (relais) die twee aansluitpootjes bleken los te zitten
en maakte een welles/nietes contact wat resulteerde in slecht starten.

Gr.ROnald
 
Hallo allemaal

Ben nieuw hier.
Rij al vijf jaar een Virago 750 bouwjaar 1993 zonder ooit problemen te hebben gehad. Ververs alleen olie en verder loopt hij altijd.
Ben sinds kort aan het verbouwen geslagen,was orgineel blauw.

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Geronimo

Is er al goed naar de massa aansluiting gekeken (accu/frame of cilinder) dit kan ook deze oorzaak geven en anders het start relais die zijn werk niet goed doet.
Was bij mij ook de oorzaak (relais) die twee aansluitpootjes bleken los te zitten
en maakte een welles/nietes contact wat resulteerde in slecht starten.

Gr.ROnald

Oke Ronald, we zullen het nogmaals natrekken maar heb er een hard hoofd in

Hallo Psilos, welkom hier!
 
Ja maar hoe verklaar jij dan, dat de startmotor goed blijft ronddraaien. Dus ik sluit een slechte accu uit.
de start motor heeft voornamelijk "stroom" nodig en zal derhalve bij 10 volt ook nog goed kunnen draaien, voor de ontsteking heb je "spanning" nodig, en dan kan het gebeuren dat hij bij 11,5 volt al niet meer wil aanslaan.
 
hallo mannen ,
mijn xv 750 van 84 draait hoor ,
pakking uit karton houd goed,
vandaag 1e test rit gedaan en tliep gesmeert hoho
gans omgebouwd staat mooi ze
vo liefhebbers van foto
fredjes21@hotmail.com

see yaa on the route

fré blue angels mc B
 
de start motor heeft voornamelijk "stroom" nodig en zal derhalve bij 10 volt ook nog goed kunnen draaien, voor de ontsteking heb je "spanning" nodig, en dan kan het gebeuren dat hij bij 11,5 volt al niet meer wil aanslaan.
OK die startmotor heeft niet veel nodig om te draaien misschien. Maar er wordt hier gezegd dat de startmotor goed rond draait. Ik ga er vanuit dat hier bedoeld wordt, dat er voldoende spanning is, om de bendix zijn werk te laten doen. Zodat de startmotor via de starterkrans de zuigers op en neer kan laten gaan. FF simpel. Wanneer de kracht uit de accu is, zegt de bendix alleen maar klikker te klik. En draait de startmoter niet. Maar ja ik ben natuurlijk niet zo'n elektronica mens zoals jij ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan