Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, schoonmaken dus, maar lagervet, echt waar ?
Ja lichtjes (een dun filmlaagje)over de O-ring heen en op de vlakke kant van de cylinder inlaat. Op advies zelf ook gedaan, deze zomer. Normaal zou ik het vettig hebben gemaakt met wat olie, maar ik neem aan dat de dealer geen onzin loopt te verkondigen.
 
Hallo,

Ik heb problemen met het laadsysteem van mijn xv750:
Ik had eens gemeten en geconstateerd dat de accu niet met voldoende spanning bij laadt. Dus d8 ik spanningsregelaar kapot en nieuwe gehaald erin gezet, accu los van motor geladen en even daarna rijden dus alles oke volgende keer rijden ook alles oke.
Maar enkele keren erna motor gestart gereden uitgezet en daarna kon hij niet meer starten (klikkend starterrelais dus accu plat). Aanduwen en rijden maar vervolgens weer gestopt en weer zelfde probleem.

Nu heb ik de accu spanning gemeten die was 12.75 V vervolgens gestart en gemeten 12.33 V gas gegeven rond 3500 RPM was die 12.62 V maar hoger dan 12.78 V kwam hij niet. Dus dynamo gemeten stationair 2 kringen waren 10 1 tje was 8 daarna bij 3500 RPM gemeten 42, 45 en 22 V wisselspanning vervolgens met motor uit gemeten de weerstand die was 0.6, 0.6 en 0.3 bij de laatste kring die maar 22 aan gaf. Kan ik nu concluderen dat de dynamo vervangen moet worden?! De accu is in orde omdat die zijn spanning behoud na opladen (los van de motor) = 12.8 V en de spanningsregelaar is nieuw.

Groeten Theun
 
Hallo,

Ik heb problemen met het laadsysteem van mijn xv750:
Ik had eens gemeten en geconstateerd dat de accu niet met voldoende spanning bij laadt. Dus d8 ik spanningsregelaar kapot en nieuwe gehaald erin gezet, accu los van motor geladen en even daarna rijden dus alles oke volgende keer rijden ook alles oke.
Maar enkele keren erna motor gestart gereden uitgezet en daarna kon hij niet meer starten (klikkend starterrelais dus accu plat). Aanduwen en rijden maar vervolgens weer gestopt en weer zelfde probleem.

Nu heb ik de accu spanning gemeten die was 12.75 V vervolgens gestart en gemeten 12.33 V gas gegeven rond 3500 RPM was die 12.62 V maar hoger dan 12.78 V kwam hij niet. Dus dynamo gemeten stationair 2 kringen waren 10 1 tje was 8 daarna bij 3500 RPM gemeten 42, 45 en 22 V wisselspanning vervolgens met motor uit gemeten de weerstand die was 0.6, 0.6 en 0.3 bij de laatste kring die maar 22 aan gaf. Kan ik nu concluderen dat de dynamo vervangen moet worden?! De accu is in orde omdat die zijn spanning behoud na opladen (los van de motor) = 12.8 V en de spanningsregelaar is nieuw.

Groeten Theun
Jij hebt de oorzaak al zelf gevonden Theun. 1 van jouw wikkelingen spoel dynamo is kapot. Normale weerstand is 3 X 0,5 Ohm. Kan iets afwijken zoals bij jou, maar 0,3 is niet goed. Kan eventueel nog een breuk zitten, in een van de draden naar de dynamo toe, maar die kans schat ik heel klein. Centjes spanningsregelaar had jij waarschijnlijk beter kunnen uitsparen voor jouw nieuwe dynamo. Oude olie kan een oorzaak van dit probleem zijn. Maar ja daar koop jij nu niks meer voor.
 
Jij hebt de oorzaak al zelf gevonden Theun. 1 van jouw wikkelingen spoel dynamo is kapot. Normale weerstand is 3 X 0,5 Ohm. Kan iets afwijken zoals bij jou, maar 0,3 is niet goed. Kan eventueel nog een breuk zitten, in een van de draden naar de dynamo toe, maar die kans schat ik heel klein. Centjes spanningsregelaar had jij waarschijnlijk beter kunnen uitsparen voor jouw nieuwe dynamo. Oude olie kan een oorzaak van dit probleem zijn. Maar ja daar koop jij nu niks meer voor.
:^
De spannings regelaar krijgt altijd als eerste de schuld en wordt dan vervangen, terwijl meten is weten, had je een dure aanschaf kunnen besparen.
Heb je iig een reserve spannings regelaar ;)
 
Hoi Gman

Ik heb je al een mailtje gestuurt ivm met onderstaande

Quote:
Op maandag 07 augustus 2006 08:41 schreef Stampede het volgende:
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat

stuur je mailadres maar, dan zet ik de pdf klaar via dropload.

zou je het kunnen mailen of klaarzetten want ik wil het wel graag hebben, dan kan nik aan de slag
 
Hoi Gman

Ik heb je al een mailtje gestuurt ivm met onderstaande

Quote:
Op maandag 07 augustus 2006 08:41 schreef Stampede het volgende:
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat

stuur je mailadres maar, dan zet ik de pdf klaar via dropload.

zou je het kunnen mailen of klaarzetten want ik wil het wel graag hebben, dan kan nik aan de slag
Ik zal het moeten droploaden want ik heb clymer en Haynes digitaal voor de virago en da's ik meen zo'n 50mb a piece, niet te mailen doorgaans dus.
Verder heb ik helaas geen mail van je mogen ontvangen... :?
 
Ik zal het moeten droploaden want ik heb clymer en Haynes digitaal voor de virago en da's ik meen zo'n 50mb a piece, niet te mailen doorgaans dus.
Verder heb ik helaas geen mail van je mogen ontvangen... :?
hmm heb ik ook wel intresse in, kan het boek beneden blijven :)
 
Ik heb een boek voor cd XV750, TR1 (XV1000) en XV920 (de laatste twee zijn allebei met kertting, de 750 met cardan).

Ik heb het ingescand en op CD-rom gezet, met de nodige extra info.

Dus als er interesse is, dan hoor ik het wel!

gr Marc
 
Laatst bewerkt:
Hier maak ik vast een paar Virago-liefhebbers blij mee :Y
Je kunt er overigens maar één tegelijk downloaden en niet direct achter elkaar...

1. Origineel Service Manual van Yamaha - Eng. (30mb). XV 700-1100 type L-LC 1983

2. Peters WPH -NL (102mb). XV750, XV920, TR1

3. Haynes WPH _ Eng.(51mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100, van 1981-1994

4. Clymer WPH -Eng. (55mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100

enjoy !
G O-)

ps. Topic Start ook aangepast... :Z
inclusief POLL
Geweldig bedankt! *O*
 
Hier maak ik vast een paar Virago-liefhebbers blij mee :Y
Je kunt er overigens maar één tegelijk downloaden en niet direct achter elkaar...

1. Origineel Service Manual van Yamaha - Eng. (30mb). XV 700-1100 type L-LC 1983

2. Peters WPH -NL (102mb). XV750, XV920, TR1

3. Haynes WPH _ Eng.(51mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100, van 1981-1994

4. Clymer WPH -Eng. (55mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100

enjoy !
G O-)

ps. Topic Start ook aangepast... :Z
inclusief POLL
:} :}

ik mis in de poll: is een verslaving :+
 
Heb er ook wel eens over gedacht Clymers te gaan vertalen, maar jezus das een werk :N
Beest om de beurd een bladzijde. En tevens brengen wij het op CD-rom uit. Dit word een interaktieve wel te verstaan. En wij gebruiken dan jouw motor voorraad als voorbeeld. En we noemen het boek, " Hoe komt een Virago fanaat de winter door " Op het kaft een mooie foto van ons beiden, met moslimbaard + zonnebril en in de handen een schroevedraaier en steeksleutel i.p.v een groot mes :+ en voor ons een totaal gesloopte virago in onderdelen O-)
 
Beest om de beurd een bladzijde. En tevens brengen wij het op CD-rom uit. Dit word een interaktieve wel te verstaan. En wij gebruiken dan jouw motor voorraad als voorbeeld. En we noemen het boek, " Hoe komt een Virago fanaat de winter door " Op het kaft een mooie foto van ons beiden, met moslimbaard + zonnebril en in de handen een schroevedraaier en steeksleutel i.p.v een groot mes :+ en voor ons een totaal gesloopte virago in onderdelen O-)
daar heb ik maar een antwoord op:
























grotesmilie84.bmp


maar het idee is wel leuk ;)
 
:^
De spannings regelaar krijgt altijd als eerste de schuld en wordt dan vervangen, terwijl meten is weten, had je een dure aanschaf kunnen besparen.
Heb je iig een reserve spannings regelaar ;)


Hallo,

Ik ga zodalijk de dynamo eruit halen, tja nu heb ik idd een reserve spanningsregelaar.
Dat de dynamo kapot gaat door oude olie is dat een vaak voorkomend probleem?
Ik vervang de olie ieder jaar (15W40) en rijd gemiddeld 3300 km per jaar, om een kapotte dynamo in vervolg te voorkomen kan ik de olie dus beter vaker verversen (volgens boekje iedere 6 maanden).

Groeten Theun
 
Over de 0-ringen van de intake-carbs:
1)
Zijn de o-ringen standaard "uit-één-stuk" ?
1 van die o-ringen is nog compleet maar niet uit één geheel (lijkt alsof dat zo hoort, maar is dat ook zo?), de ander moet zeker vervangen worden...
Kan ik die ene "complete" nogmaals gebruiken ? :?
Want 8 euro per stuk voor een o-ringetje vind ik wel bij de konijnen af...
2)
Hier bij een lokale (niet motorfiets-gerelateerde) onderdelen leverancier hebben ze o-ringen:
- die bestand zijn tot een temperatuur van 90 graden
- van rubber zijn
- niet specifiek tegen bv brandstof kunnen
Ik neem aan dat dit dus niet gaat werken als alternatief ?

Over de voorvork-keerringen:
Is vervangen van de voorvork-keerringen een heisa ? ( klXte pekel |( :( )
Heb je speciale gereedschappen ervoor nodig ?

Dat de dynamo kapot gaat door oude olie is dat een vaak voorkomend probleem?
Ik vervang de olie ieder jaar (15W40) en rijd gemiddeld 3300 km per jaar, om een kapotte dynamo in vervolg te voorkomen kan ik de olie dus beter vaker verversen (volgens boekje iedere 6 maanden).
Dat zou op zich geen kwaad moeten kunnen, zeker omdat de olie-en van deze tijd weer een stuk beter zijn dan pakweg zo'n 20 jaar geleden...
Hoe oud je XV is weet ik niet maar het komt vaker voor dat bij oudere motoren de dynamo eens aan vervanging toe is. Mogelijke oorzaken: gewoon slijtage, slechte contacten (waardoor de dynamo z'n energie niet kwijtkan), etc...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ga zodalijk de dynamo eruit halen, tja nu heb ik idd een reserve spanningsregelaar.
Dat de dynamo kapot gaat door oude olie is dat een vaak voorkomend probleem?
Ik vervang de olie ieder jaar (15W40) en rijd gemiddeld 3300 km per jaar, om een kapotte dynamo in vervolg te voorkomen kan ik de olie dus beter vaker verversen (volgens boekje iedere 6 maanden).

Groeten Theun
:?
Dynamo kapot door olie?
Hm vind ik persoonlijk vreemd, ik kan me voorstellen dat er door tewijnig olie niet genoeg koeling is maar verder?

Even over de 0-ringen van de intake-carbs:
1 van die o-ringen is nog compleet maar niet uit één geheel (lijkt alsof dat zo hoort, maar is dat ook zo?), de ander moet zeker vervangen worden...
Kan ik die ene "complete" nogmaals gebruiken ? :?
Want 8 euro per stuk voor een o-ringetje vind ik wel bij de konijnen af...
€ *,-
diversen116.gif

daar heb je bijna kompleet nieuwe intake rubbers voor

Maar ff serieus, het moeten echt wel goed sluitende rubbers zijn anders blijf je problemen houden
 
€ *,- (Afbeelding)
daar heb je bijna kompleet nieuwe intake rubbers voor

Maar ff serieus, het moeten echt wel goed sluitende rubbers zijn anders blijf je problemen houden
Serieus ? Wat zouden die o-ringen dan moeten kosten volgens jou en waar haal jij ze dan (motoport goes had er nog 1 liggen vandaar mijn vragen, die overigens aangepast zijn, kijk svp nog even)
 
Serieus ? Wat zouden die o-ringen dan moeten kosten volgens jou en waar haal jij ze dan (motoport goes had er nog 1 liggen vandaar mijn vragen, die overigens aangepast zijn, kijk svp nog even)
ik heb ze via ebay in amerika gelocht voor €32,- dat is een komplete set 'carb holders'met O-ringen.
Dan vind ik € 8,- p/s voor een ringetje best veel, maar weet zo niet wat ze wel zouden moeten kosten los.

wbt, de keerringen, daar heb je idd een tooltje voor nodig, om de binnen bus los te draaien
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan