FF rond gekeken. Leuke handige site In Nederland bestaat ook zo'n soort eens gelijke site: http/www.viragostarclub.nlAlles wat je ook maar wil weten over de XV vind je op www.viragoclub.be
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
FF rond gekeken. Leuke handige site In Nederland bestaat ook zo'n soort eens gelijke site: http/www.viragostarclub.nlAlles wat je ook maar wil weten over de XV vind je op www.viragoclub.be
Ja lichtjes (een dun filmlaagje)over de O-ring heen en op de vlakke kant van de cylinder inlaat. Op advies zelf ook gedaan, deze zomer. Normaal zou ik het vettig hebben gemaakt met wat olie, maar ik neem aan dat de dealer geen onzin loopt te verkondigen.Ok, schoonmaken dus, maar lagervet, echt waar ?
Jij hebt de oorzaak al zelf gevonden Theun. 1 van jouw wikkelingen spoel dynamo is kapot. Normale weerstand is 3 X 0,5 Ohm. Kan iets afwijken zoals bij jou, maar 0,3 is niet goed. Kan eventueel nog een breuk zitten, in een van de draden naar de dynamo toe, maar die kans schat ik heel klein. Centjes spanningsregelaar had jij waarschijnlijk beter kunnen uitsparen voor jouw nieuwe dynamo. Oude olie kan een oorzaak van dit probleem zijn. Maar ja daar koop jij nu niks meer voor.Hallo,
Ik heb problemen met het laadsysteem van mijn xv750:
Ik had eens gemeten en geconstateerd dat de accu niet met voldoende spanning bij laadt. Dus d8 ik spanningsregelaar kapot en nieuwe gehaald erin gezet, accu los van motor geladen en even daarna rijden dus alles oke volgende keer rijden ook alles oke.
Maar enkele keren erna motor gestart gereden uitgezet en daarna kon hij niet meer starten (klikkend starterrelais dus accu plat). Aanduwen en rijden maar vervolgens weer gestopt en weer zelfde probleem.
Nu heb ik de accu spanning gemeten die was 12.75 V vervolgens gestart en gemeten 12.33 V gas gegeven rond 3500 RPM was die 12.62 V maar hoger dan 12.78 V kwam hij niet. Dus dynamo gemeten stationair 2 kringen waren 10 1 tje was 8 daarna bij 3500 RPM gemeten 42, 45 en 22 V wisselspanning vervolgens met motor uit gemeten de weerstand die was 0.6, 0.6 en 0.3 bij de laatste kring die maar 22 aan gaf. Kan ik nu concluderen dat de dynamo vervangen moet worden?! De accu is in orde omdat die zijn spanning behoud na opladen (los van de motor) = 12.8 V en de spanningsregelaar is nieuw.
Groeten Theun
Jij hebt de oorzaak al zelf gevonden Theun. 1 van jouw wikkelingen spoel dynamo is kapot. Normale weerstand is 3 X 0,5 Ohm. Kan iets afwijken zoals bij jou, maar 0,3 is niet goed. Kan eventueel nog een breuk zitten, in een van de draden naar de dynamo toe, maar die kans schat ik heel klein. Centjes spanningsregelaar had jij waarschijnlijk beter kunnen uitsparen voor jouw nieuwe dynamo. Oude olie kan een oorzaak van dit probleem zijn. Maar ja daar koop jij nu niks meer voor.
Ik zal het moeten droploaden want ik heb clymer en Haynes digitaal voor de virago en da's ik meen zo'n 50mb a piece, niet te mailen doorgaans dus.Hoi Gman
Ik heb je al een mailtje gestuurt ivm met onderstaande
Quote:
Op maandag 07 augustus 2006 08:41 schreef Stampede het volgende:
Zijn er nog werkplaats boeken te koop en zo jaar waar.
Ik zou er ook wel één willen hebben omdat mijn xv 920 geheel uit elkaar gaat
stuur je mailadres maar, dan zet ik de pdf klaar via dropload.
zou je het kunnen mailen of klaarzetten want ik wil het wel graag hebben, dan kan nik aan de slag
hmm heb ik ook wel intresse in, kan het boek beneden blijvenIk zal het moeten droploaden want ik heb clymer en Haynes digitaal voor de virago en da's ik meen zo'n 50mb a piece, niet te mailen doorgaans dus.
Verder heb ik helaas geen mail van je mogen ontvangen...
Geweldig bedankt!Hier maak ik vast een paar Virago-liefhebbers blij mee
Je kunt er overigens maar één tegelijk downloaden en niet direct achter elkaar...
1. Origineel Service Manual van Yamaha - Eng. (30mb). XV 700-1100 type L-LC 1983
2. Peters WPH -NL (102mb). XV750, XV920, TR1
3. Haynes WPH _ Eng.(51mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100, van 1981-1994
4. Clymer WPH -Eng. (55mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100
enjoy !
G
ps. Topic Start ook aangepast...
inclusief POLL
Hier maak ik vast een paar Virago-liefhebbers blij mee
Je kunt er overigens maar één tegelijk downloaden en niet direct achter elkaar...
1. Origineel Service Manual van Yamaha - Eng. (30mb). XV 700-1100 type L-LC 1983
2. Peters WPH -NL (102mb). XV750, XV920, TR1
3. Haynes WPH _ Eng.(51mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100, van 1981-1994
4. Clymer WPH -Eng. (55mb). XV 535, 700, 750, 920, 1000, 1100
enjoy !
G
ps. Topic Start ook aangepast...
inclusief POLL
Enjoy...Geweldig bedankt!
Nu niet meer....
ik mis in de poll: is een verslaving
Zou er vast wel moeten zijn, hoezo jij kent jouw 1100 van binnen en buiten ?Bestaat er ook een Nederlands WPH voor de XV1100? Zo niet, dan ga ik hem schrijven!
UR welcomeGeweldig Gman
Nogmaals bedankt
Heb gestemdNu niet meer....
Heb er ook wel eens over gedacht Clymers te gaan vertalen, maar jezus das een werkZou er vast wel moeten zijn, hoezo jij kent jouw 1100 van binnen en buiten ?
Beest om de beurd een bladzijde. En tevens brengen wij het op CD-rom uit. Dit word een interaktieve wel te verstaan. En wij gebruiken dan jouw motor voorraad als voorbeeld. En we noemen het boek, " Hoe komt een Virago fanaat de winter door " Op het kaft een mooie foto van ons beiden, met moslimbaard + zonnebril en in de handen een schroevedraaier en steeksleutel i.p.v een groot mes en voor ons een totaal gesloopte virago in onderdelenHeb er ook wel eens over gedacht Clymers te gaan vertalen, maar jezus das een werk
daar heb ik maar een antwoord op:Beest om de beurd een bladzijde. En tevens brengen wij het op CD-rom uit. Dit word een interaktieve wel te verstaan. En wij gebruiken dan jouw motor voorraad als voorbeeld. En we noemen het boek, " Hoe komt een Virago fanaat de winter door " Op het kaft een mooie foto van ons beiden, met moslimbaard + zonnebril en in de handen een schroevedraaier en steeksleutel i.p.v een groot mes en voor ons een totaal gesloopte virago in onderdelen
Heb gestemd Heb er ook wel eens over gedacht Clymers te gaan vertalen, maar jezus das een werk
De spannings regelaar krijgt altijd als eerste de schuld en wordt dan vervangen, terwijl meten is weten, had je een dure aanschaf kunnen besparen.
Heb je iig een reserve spannings regelaar
Dat zou op zich geen kwaad moeten kunnen, zeker omdat de olie-en van deze tijd weer een stuk beter zijn dan pakweg zo'n 20 jaar geleden...Dat de dynamo kapot gaat door oude olie is dat een vaak voorkomend probleem?
Ik vervang de olie ieder jaar (15W40) en rijd gemiddeld 3300 km per jaar, om een kapotte dynamo in vervolg te voorkomen kan ik de olie dus beter vaker verversen (volgens boekje iedere 6 maanden).
Hallo,
Ik ga zodalijk de dynamo eruit halen, tja nu heb ik idd een reserve spanningsregelaar.
Dat de dynamo kapot gaat door oude olie is dat een vaak voorkomend probleem?
Ik vervang de olie ieder jaar (15W40) en rijd gemiddeld 3300 km per jaar, om een kapotte dynamo in vervolg te voorkomen kan ik de olie dus beter vaker verversen (volgens boekje iedere 6 maanden).
Groeten Theun
€ *,-Even over de 0-ringen van de intake-carbs:
1 van die o-ringen is nog compleet maar niet uit één geheel (lijkt alsof dat zo hoort, maar is dat ook zo?), de ander moet zeker vervangen worden...
Kan ik die ene "complete" nogmaals gebruiken ?
Want 8 euro per stuk voor een o-ringetje vind ik wel bij de konijnen af...
Serieus ? Wat zouden die o-ringen dan moeten kosten volgens jou en waar haal jij ze dan (motoport goes had er nog 1 liggen vandaar mijn vragen, die overigens aangepast zijn, kijk svp nog even)€ *,- (Afbeelding)
daar heb je bijna kompleet nieuwe intake rubbers voor
Maar ff serieus, het moeten echt wel goed sluitende rubbers zijn anders blijf je problemen houden
ik heb ze via ebay in amerika gelocht voor €32,- dat is een komplete set 'carb holders'met O-ringen.Serieus ? Wat zouden die o-ringen dan moeten kosten volgens jou en waar haal jij ze dan (motoport goes had er nog 1 liggen vandaar mijn vragen, die overigens aangepast zijn, kijk svp nog even)