Yes een Honda XR 250 gekocht!:8-)

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Hallo mensen, ik heb me hier maar ook geregistreerd nu. Ik kwam altijd op brommerforum onder de naam DaveTSX maar nu is me tsx gvd na tering veel opknapwerk 2 weken later in beslag genomen :( Net ALLES gespoten, nieuwe cillinder, nieuwe uitlaat, nieuwe krukaslagers, 6bak er in geduwd, andere krukas, 4 plaats koppeling, etc :@ en ze nemen het je zo af terwijl ik 30 reed in een 30KM/h zone!!! :r ;(

Dus ik had het helemaal gehad met brommers, en word toch 19 april 18. (en heb nu al zoeen 2,5 jaar ervaring met schakelbrommers en de techniek er achter).

Nu ben ik zaterdag gaan kijken voor een Honda XR, was wel lange rit van 150KM heen en 150KM terug. Ik vond hem meteen vet! :9~ Ik had geen ervaring met aankicke van 4takts (2takt is easy), dus ik zeg tegen die gast start hem us. Blok was ijskoud en in 3x kicke liep ie perfect! Mooi diep geluidje, tikte of ratelde absoluut NIX ook niet met koud blok. Vering was perfect in orde, remmen waren goed (alleen voorrem ff vloeistof vervangen en ontluchten want heeft tijd stil gestaan en weet niet hoe lang de vloeistof er al inzit).

Hij is van 1989 en heeft pas 12000 op de teller :? Lekker weinig (als het klopt). Maar hij loopt echt heel mooi, en kappen zien er nog aardig uit alleen wat lak van frame af waar je met je benen zit maar dat moet ik nog ff spuiten een x.

Het vermogen viel me heel erg mee. Ik stapte van een opgefokt brommertje af, en ik d8 ach tis maar een 250cc 4takt'je. Nou dat koppel in lage toeren is zowieso ziek vergeleken met een 2takt met kleine inhoud. Met super weinig toeren en dan redelijk wat gas komt voorwiel zo los in de 1, in de 2 niet geprobeerd daarna maar ff rustig gereden. Heb maar ff test gereden daar.

Hier een foto van mijn XR (zo stond ie op marktplaats te koop):
xr.jpg


Nu deze week eens alvast me rijlessen gaan plannen. Ik woon paar KM van maastricht af, weet iemand goede rijscholen waar ik snelcursus kan doen voor de motor in de buurt van maastricht??
 
Mooie motor, goed idee van je om niet nog een keer veel euro's in een brommer te stoppen met het risico dat ze hem weer afpakken. 12000 km zou volgens mij wel kunnen, het is toch een offroad motor. Daar wordt meestal niet zoveel km's mee afgelegd, lijkt me.
 
Mooie motor, goed idee van je om niet nog een keer veel euro's in een brommer te stoppen met het risico dat ze hem weer afpakken. 12000 km zou volgens mij wel kunnen, het is toch een offroad motor. Daar wordt meestal niet zoveel km's mee afgelegd, lijkt me.

Hmm veel is het iig niet, want op mijn brommer had ik al veel meer gereden, en staat nu 36800KM op de klok.

Maarjah ik ben hem nu kwijt de tsx, na lange tijd hard werken nemen ze hem je 2 weken later af :( Dus nu vond ik het wel tijd voor een motor!

Ik werk gewoon wat aan de motor totdat ik kan beginnen met lessen (hopelijk snelcursus dus) en dan ga ik daarna lekker op mijn XR rijden! 8-) :]
 
snelcursus kan allen als je je rijbewijs b al heb.
mooie motor.
later van marvin

alleen als je b al hebt :? Ik heb dat nergens gezien.

Bij een rijschool op de site stond gewoon je kan bij ons ook rijbewijs a halen, in 2 vormen: compact en normaal.

:? vaag dat wist ik niet.
 
Ik heb mijn autorijbewijs in 10 dagen gehaald bij van Buuren in Ermelo. Zij bieden het ook aan voor de motor:

Als je kiest voor onze spoedopleiding maken wij eerst een afspraak voor een intest. Tijdens deze intest, die ongeveer 2 uur duurt, wordt de snelheid waarmee jij leert motorrijden ingeschat. Ook wordt tijdens een persoonlijk gesprek gevraagd wat je wensen zijn i.v.m. met bijvoorbeeld je lestijden en de lengte van de rijlessen. Je weet na de intest precies hoeveel je rijopleiding gaat kosten en wanneer en hoe laat je op examen gaat (maatwerk dus). De intest is geheel vrijblijvend. Je kunt na de intest bijvoorbeeld ook besluiten een reguliere opleiding te volgen in plaats van een spoedopleiding.

De voordelen van onze spoedopleiding:

1. Totale kosten na intest bekend
2. In recordtijd je rijbewijs
3. Direct na de intest weet je de examendatum en examentijd
4. Zeer hoog slagingspercentage
5. Na de intest krijg je een op maat gesneden rijopleiding geadviseerd
6. Je krijgt les van hoog-gediplomeerde rij-instructeurs die op de motor volgen.
7. De intest is vrijblijvend, het verplicht je tot niets

Ten op zichte van voorgaande jaren is het motorexamen er iets anders uit gaan zien en is het gesplitst in twee examens:
• Voertuigbeheersing en
• Verkeersdeelneming.

Het examen Voertuigbeheersing:

Naast de vijf verplichte oefeningen kan de examinator uit de overige zeven er twee kiezen. Als je slaagt voor het examen Voertuigbeheersing, ontvang je een uitslagformulier waarmee je kunt opgaan voor het examen Verkeersdeelneming. Het uitslagformulier is één jaar geldig.

Het examen Verkeersdeelneming:

Het examen Verkeersdeelneming duurt 55 minuten. Eerst heb je een inleidend gesprek met de examinator in het examencentrum. Dan volgen op het parkeerterrein de ogentest en een aantal voorbereidings- en controlehandelingen bij de motor.

Daarna gaat de examenrit van start. De examinator en je rij-instructeur volgen je in een auto. De examinator let onder meer op je kijkgedrag, de plaats op de weg en of je voldoende rekening houdt met andere weggebruikers. Ook let hij op je voertuigbeheersing in het verkeer.
Om motorrijders zich goed te beschermen, gelden er vanaf 30 september 2003 eisen voor de kleding op het praktijkexamen. Kijk in onze shop op de verkeersschool naar goede/voordelige beschermende motorkleding.

Wil je je inschrijven voor onze spoedcursussen voor het motorrijbewijs??
Aarzel niet en bel de verkeersschool om een afspraak te maken voor jouw intest. Je kunt natuurlijk ook het inschrijfformulier op onze site invullen en dan wordt je door één van onze telefonistes teruggebeld om een afspraak te maken voor de intest.
 
Wat een toeval. Ik heb enkele weken geleden een xr250 van 1990 gekocht. Hij heeft ook ongeveer 12000km op de teller staan, maar de jouwe ziet er tch wat frisser uit. Als ik het vragen mag, wat heb je ervoor betaald? Ik heb 950 euro betaald ent tot nu toe 100 euro kosten(nieuwe gaskabel, nieuw spatbordtasje gedaan(nog niet op de foto). Woensdag nog wat kosten doen na de school, want ik ben, nog maar net 17 geworden (op 11 maart). Wat ik ga halen:
-een voorband
-achter remschijf
-handvaten
-de rest komt nog later, kheb nog een jaartje de tijd om hem op te knappen. Nu ga ik er toch alleen mee crossen

122409

122401


Verdorie, de foto's lijken niet de werken. Dan maar een linkje:
http://www.bikepics.com/pictures/122401/
http://www.bikepics.com/pictures/122409/
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding heb je gekocht , veel plezier ermee.
Kan er best inkomen dat je baalt dat de juut je brommer afpakt.
Maar dat kunnen ze met je motor ook ... :( al is het wel een stuk moeilijker.
 
Wat een toeval. Ik heb enkele weken geleden een xr250 van 1990 gekocht. Hij heeft ook ongeveer 12000km op de teller staan, maar de jouwe ziet er tch wat frisser uit. Als ik het vragen mag, wat heb je ervoor betaald? Ik heb 950 euro betaald ent tot nu toe 100 euro kosten(nieuwe gaskabel, nieuw spatbordtasje gedaan(nog niet op de foto). Woensdag nog wat kosten doen na de school, want ik ben, nog maar net 17 geworden (op 11 maart). Wat ik ga halen:
-een voorband
-achter remschijf
-handvaten
-de rest komt nog later, kheb nog een jaartje de tijd om hem op te knappen. Nu ga ik er toch alleen mee crossen

(Afbeelding)
(Afbeelding)

Verdorie, de foto's lijken niet de werken. Dan maar een linkje:
http://www.bikepics.com/pictures/122401/
http://www.bikepics.com/pictures/122409/

Ik heb er 950 voor betaald ook hehe. En er zitten prima banden op, en heb er 2 prima wegbanden bij gekregen, die gaan d'r op als ik 18 ben.

En dan lekker knalle :]

En dat ze me motor kunnen afpakke, achjah alles kan idd maar de kans is wel heel stuk kleiner als met brommer, pff eikels :(
 
gisteren eens bij een vriend van me op eigen terrein gereden. Toch rijd zoeen 4takt heerlijk als je van een opgefokt brommertje afstapt :]
Dat koppel is geweldig, en zoeen XR250 trek op het gas simpelll op het achterwiel, en in de 2 wil het ook nog wel us voorkome dat de voorkant aardig stuk omhoog komt. Trekt heerlijk op, en rijd echt lekker voor een 250'je, ik had het erger verwacht. In de 6 kan je 50 rijden en hoef je bijna geen gas te geven, en dan loopt ie echt heel rustig, maar trekt nog simpel door als je het gas open draaid.

Ben blij met m'n aankoop 8-) Ben al bezig met theorie leren, over 25 dagen 18 en dan op voor theorie en dan snelcursus!
Hoop dat ik het snel haal!! Want motorrijden is cool :9 :9~ 8-)
 
heeft dat ding een 6bak?? :|...mja...zal wel komen omdat et 250 is dan... :? xr600 heeft dacht ik 5bakkie...
 
Verkeerde instelling, moet zijn: Ik ga het snel halen!! Want motorrijden is cool :9 :9~ 8-)

;)

Kut ja ik heb gefaald :( *snik*

haha, IK GA HET GEWOON SNEL HALEN MMKAY ;)

Wel kut 1 april met die nieuwe regeling, en ja hoor ik ben weer 19 april jarig... pff zit ook niet meej he. Maarjah weer extra reden om nog extra goed me best te doen ;) Want ik wil nu echt wel graag gaan rijden!! Heb 6 maanden geleden ongeluk gehad met m'n brommer, en toen dus 4 maande niet kunnen rijden, 1 maand opknappen en dan kan je 2 weken rijden en dan pakken die weken hem gewoon af :( gvd. Dus nu word het wel tijd voor een motor! haha lekker knalluh!
 
heeft dat ding een 6bak?? :|...mja...zal wel komen omdat et 250 is dan... :? xr600 heeft dacht ik 5bakkie...

Jah ik denk dat het komt omdat het een 250je is, dan is de terugval in toeren kleiner, en dan trekt ie het net wat makkelijker omdat je wat meer rond je piekvermogen kan blijven hangen. Met een 600 heb je toch al overal zoeen lekker vermogen dat een 5bak misschien zelfs sneller is omdat je minder hoeft te schakelen.

Tis iig zeker een 6bakje ja! En dat rijd heerlijk vind ik :)
 
Jah ik denk dat het komt omdat het een 250je is, dan is de terugval in toeren kleiner, en dan trekt ie het net wat makkelijker omdat je wat meer rond je piekvermogen kan blijven hangen. Met een 600 heb je toch al overal zoeen lekker vermogen dat een 5bak misschien zelfs sneller is omdat je minder hoeft te schakelen.

Tis iig zeker een 6bakje ja! En dat rijd heerlijk vind ik :)

mja zo iets dacht ik al ja...daarom zat ik ook te twijfelen of mn 5bak wel goed zou lopen in mn LC50 blok van die tsx....maar dat boeit ff niet :)

...vertel es wat je er allemaal aan gaat veranderen dave :9~
 
Dat spuiten van de zijbuizen van het frame heeft geen zin, het slijt er zo weer af. Gewoon even vet maken als je een langere tijd van de motor stapt. En die kilometerstand, tja, de meesten mensen halen het ding eraf als ze ermee gaan crossen. Het kan dus ook veel meer zijn. Maar dit soort 4-takten zijn zo rubuust dat het bij het juiste onderhoud geen moer uitmaakt. Voor de XR serie is alles nog te koop dus geen probleem met het onderhoud. Als ik jou was zou ik in iedergeval een intergrale motorcrosshelm kopen, een "gewone" motorhelm staat niet. Het best is om ook een paar motorcrosslaarzen te kopen, de puntige stalen stepjes laten niet veel van je schoenen over. Wil je het helemaal goed doen, hijs jezelf dan in een crospak compleet met niergordel en bodyprotector. Dan zit je op zo´n machiene mooier en veiliger dan in leer. Bij een goed onderhoud rijd je met een XR tot in de oneindigheid door. Met al dit soort motoren overigens, kijk maar naar de XT500 en de XT250 van Yamaha.

Enne, dat "vreemde" gevoel wat je op zo´n motor krijgt als je onderweg rijdend op de openbare (asfaft)weg een zandpaadje, bosweggetje of ander onverhard terrein tegenkomt is normaal hoor, daar hoef je, je geen zorgen om te maken. Dat zijn de bijverschijnselen van het motorritis virus, niets aan te doen, ongeneeslijk. Je kan er op een gegeven moment ook niet meer weerstand tegen bieden. Het beste is om bij het opkomen van dat gevoel er gelijk maar aan toe te geven. Hou er rekening mee dat motorritis zeer verslavend is. De eerste keer dat je er aan toegeeft ben je gelijk verslaafd, niets helpt dan nog langer. Alleen zandpaden en dergelijke kunnen de patient nog rustige nachten bezorgen.

Ik heb ook een 89 XR250. Je kan leuke dingen doen met de XR250 en ze zijn fors te tunnen. Dit jochie heeft de kracht van een standaard XR600 uit hetzelfde bouwjaar.

full

Dat was dus 2 keer vandaag...

Edit: ik wil nog even terugkomen op dat gevaarlijke motorritis virus. Ik heb nog even bij mijn huisarts nagevraagd. Het is zeer besmettelijk. Je kan nu nog de motor verkopen en gillend in een dwangbuis worden afgevoerd, misschien dat je dan na jaren van behandeling weer onder toezicht in de maatschappij terug kan keren. Maar zodra je zelf een 1-cilinder 4-takt aantrapt is de besmetting reeds geschied en ben je reddeloos verloren.

Je gaat onrustig slapen, je dromt van zand, zand, zand, ZAND, ZAAAAAND!!!!, paden, vlaktes, woestijnen voel met ZAND! En als je wakker bent dan klots je al aankledend je onbijt met de thee naar binnen. Bibberend stap je op de enduro, haastig trap je op de kickstarter en dan komt er geestelijk even rust. Maar dat duurt niet lang. Je wil rijden, minuten, uren, dagen, weken, jaren, rijden, rijden, rijden tot in het oneindige, tank na tank word trillend gevuld, de wachtrij voor de kassa gaat tergend langzaam en iedereen moet met de kassamedewerker over het weer praten. Je ijlt, onbewust laat je woorden als "schiet nou eens op mens" vallen.

Weer rijdend begin je te zweten, je hart gaat tekeer of was dat het motorblok van je fiets. Je krijgt waanvoorstellingen, je ziet zandpaden, blubber, onverharde kronkelweggetjes. JE KOMT ER ÈÈN TEGEN!, je ziet zo´n lekker zanderig kronkelweggetje zo heerlijk de bossen in verdwijnen. Je vecht, je zweet, maar het is al te laat, je kan het stuur niet langer meer in bedwang houden, Onbewust drukt je rechtervoet het rempedaal al in en machteloos kijk je toe hoe je armen aan het stuur draaien. Je schakeld terug, de draai begint het is te laat, je bent reddeloos verloren. Niemand kan je meer helpen. Anderen die daar toevallig voorbij komen en ook besmet zijn kunnen alleen nog maar machteloos toekijken hoe weer iemand zich in het zand stort, gehoorzamend aan hun eigen besmetting.

Eenmaal op het pad geeft je gas, meer en meer en nog meer, je schakelt omhoog tot het niet verder meer kan. Je zweet zoals je nog nooit hebt gezweet. Je kan niet langer meer blijven zitten en gaat staan op de motor, steekt benen uit in de bochten en de rechter pols blijft maar draaien. Je wil meer. Je wil eindeloze zandpaden, kronkelende bosweggetjes, je wil kuilen, scherpe bochten, diepe sporen, brede waterplassen, kilometers lang. Maar daar blijft het niet bij, je wil ook nog grote hobbels, gaten in de weg, gladde stukken met modder, springbulten en een grote tank... youre doomd...
 
Laatst bewerkt:
mja zo iets dacht ik al ja...daarom zat ik ook te twijfelen of mn 5bak wel goed zou lopen in mn LC50 blok van die tsx....maar dat boeit ff niet :)

...vertel es wat je er allemaal aan gaat veranderen dave :9~

eerst alles in orde hebben en dan meejbie wat tuning haha ;) Ik zie nog wel wat er allemaal gaat gebeuren, dat maak ik hier wel bekend.

GVD nou is het lekker weer maar heb ik geen rijbewijs :( hehe

Je hoort het nog wel ;)


en voor die gast die hierboven postte, mooi verhaal, en ik snap je helemaal ;)
 
Dat spuiten van de zijbuizen van het frame heeft geen zin, het slijt er zo weer af. Gewoon even vet maken als je een langere tijd van de motor stapt. En die kilometerstand, tja, de meesten mensen halen het ding eraf als ze ermee gaan crossen. Het kan dus ook veel meer zijn. Maar dit soort 4-takten zijn zo rubuust dat het bij het juiste onderhoud geen moer uitmaakt. Voor de XR serie is alles nog te koop dus geen probleem met het onderhoud. Als ik jou was zou ik in iedergeval een intergrale motorcrosshelm kopen, een "gewone" motorhelm staat niet. Het best is om ook een paar motorcrosslaarzen te kopen, de puntige stalen stepjes laten niet veel van je schoenen over. Wil je het helemaal goed doen, hijs jezelf dan in een crospak compleet met niergordel en bodyprotector. Dan zit je op zo´n machiene mooier en veiliger dan in leer. Bij een goed onderhoud rijd je met een XR tot in de oneindigheid door. Met al dit soort motoren overigens, kijk maar naar de XT500 en de XT250 van Yamaha.

Enne, dat "vreemde" gevoel wat je op zo´n motor krijgt als je onderweg rijdend op de openbare (asfaft)weg een zandpaadje, bosweggetje of ander onverhard terrein tegenkomt is normaal hoor, daar hoef je, je geen zorgen om te maken. Dat zijn de bijverschijnselen van het motorritis virus, niets aan te doen, ongeneeslijk. Je kan er op een gegeven moment ook niet meer weerstand tegen bieden. Het beste is om bij het opkomen van dat gevoel er gelijk maar aan toe te geven. Hou er rekening mee dat motorritis zeer verslavend is. De eerste keer dat je er aan toegeeft ben je gelijk verslaafd, niets helpt dan nog langer. Alleen zandpaden en dergelijke kunnen de patient nog rustige nachten bezorgen.

Ik heb ook een 89 XR250. Je kan leuke dingen doen met de XR250 en ze zijn fors te tunnen. Dit jochie heeft de kracht van een standaard XR600 uit hetzelfde bouwjaar.

(Afbeelding)
Dat was dus 2 keer vandaag...

Edit: ik wil nog even terugkomen op dat gevaarlijke motorritis virus. Ik heb nog even bij mijn huisarts nagevraagd. Het is zeer besmettelijk. Je kan nu nog de motor verkopen en gillend in een dwangbuis worden afgevoerd, misschien dat je dan na jaren van behandeling weer onder toezicht in de maatschappij terug kan keren. Maar zodra je zelf een 1-cilinder 4-takt aantrapt is de besmetting reeds geschied en ben je reddeloos verloren.

Je gaat onrustig slapen, je dromt van zand, zand, zand, ZAND, ZAAAAAND!!!!, paden, vlaktes, woestijnen voel met ZAND! En als je wakker bent dan klots je al aankledend je onbijt met de thee naar binnen. Bibberend stap je op de enduro, haastig trap je op de kickstarter en dan komt er geestelijk even rust. Maar dat duurt niet lang. Je wil rijden, minuten, uren, dagen, weken, jaren, rijden, rijden, rijden tot in het oneindige, tank na tank word trillend gevuld, de wachtrij voor de kassa gaat tergend langzaam en iedereen moet met de kassamedewerker over het weer praten. Je ijlt, onbewust laat je woorden als "schiet nou eens op mens" vallen.

Weer rijdend begin je te zweten, je hart gaat tekeer of was dat het motorblok van je fiets. Je krijgt waanvoorstellingen, je ziet zandpaden, blubber, onverharde kronkelweggetjes. JE KOMT ER ÈÈN TEGEN!, je ziet zo´n lekker zanderig kronkelweggetje zo heerlijk de bossen in verdwijnen. Je vecht, je zweet, maar het is al te laat, je kan het stuur niet langer meer in bedwang houden, Onbewust drukt je rechtervoet het rempedaal al in en machteloos kijk je toe hoe je armen aan het stuur draaien. Je schakeld terug, de draai begint het is te laat, je bent reddeloos verloren. Niemand kan je meer helpen. Anderen die daar toevallig voorbij komen en ook besmet zijn kunnen alleen nog maar machteloos toekijken hoe weer iemand zich in het zand stort, gehoorzamend aan hun eigen besmetting.

Eenmaal op het pad geeft je gas, meer en meer en nog meer, je schakelt omhoog tot het niet verder meer kan. Je zweet zoals je nog nooit hebt gezweet. Je kan niet langer meer blijven zitten en gaat staan op de motor, steekt benen uit in de bochten en de rechter pols blijft maar draaien. Je wil meer. Je wil eindeloze zandpaden, kronkelende bosweggetjes, je wil kuilen, scherpe bochten, diepe sporen, brede waterplassen, kilometers lang. Maar daar blijft het niet bij, je wil ook nog grote hobbels, gaten in de weg, gladde stukken met modder, springbulten en een grote tank... youre doomd...


Nu heb ik even wat meer tijd om er dieper op in te gaan. Het spuiten heeft idd weinig zin (achjah ut heeft wel zin heb ut bij me brommer ook gedaan, ut was super mooi, maar woute verpesten alles :( ). Wat wel een idee was denk ik met een kwastje/rollertje bijverven, das stuk dikker en sterker en goedkoper en simpeler te doen.

Maar ik laat het eerst gewoon zo denk ik. Hij ziet er nog mooi uit zo :) En rijd heerlijk.

Maar een vraag aan jou, heeft jou xr250 even veel pk's als een xr600 van 89?? Of hebben die 600's zo weinig pk's uit dat jaar? :P Die hebben toch 45PK ofzow, dan zou je 20PK meer moeten hebben als een ori xr250, hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?? Vertel me us alle tuning dingen van xr ;)

En dat motorritis heb ik ook last van, ongeneeselijk verklaart :( Haha geweldig verhaal :) :]
 
Nu heb ik even wat meer tijd om er dieper op in te gaan. Het spuiten heeft idd weinig zin (achjah ut heeft wel zin heb ut bij me brommer ook gedaan, ut was super mooi, maar woute verpesten alles :( ). Wat wel een idee was denk ik met een kwastje/rollertje bijverven, das stuk dikker en sterker en goedkoper en simpeler te doen.

Maar ik laat het eerst gewoon zo denk ik. Hij ziet er nog mooi uit zo :) En rijd heerlijk.

Maar een vraag aan jou, heeft jou xr250 even veel pk's als een xr600 van 89?? Of hebben die 600's zo weinig pk's uit dat jaar? :P Die hebben toch 45PK ofzow, dan zou je 20PK meer moeten hebben als een ori xr250, hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?? Vertel me us alle tuning dingen van xr ;)

En dat motorritis heb ik ook last van, ongeneeselijk verklaart :( Haha geweldig verhaal :) :]

Kijk eens in het "Honda XR250r De rally topic" dar staat veel in over het tunnen en de bouw van de motor. En veel foto´s van deze machine.
 
Kijk eens in het "Honda XR250r De rally topic" dar staat veel in over het tunnen en de bouw van de motor. En veel foto´s van deze machine.

Ik heb daar us gekeken maar ut gaat meteen over grotere kleppen enzow, ik had meer iets in gedachte over aanpassingen in uitlaat en inlaat systeem. Dus andere uitlaat (als dat effect zou hebben op een XR250 dat weet ik dus niet), powerfiltertje, etc. Maar ik weet dus niet of het allemaal zin heeft daarom ben ik us benieuwd.

Ik had de luchtfilter box us open gezet, tering wat een lekker diepe knalle uit die box als je gas geeft :9 Heel diep geluid in de box, das wel vet. Maar zou het met open box/powerfilter en dan aangepaste afstelling (indien nodig) zin hebben?? Het geluid werd er iig stuk stoerder op 8-)
 
Ik heb daar us gekeken maar ut gaat meteen over grotere kleppen enzow, ik had meer iets in gedachte over aanpassingen in uitlaat en inlaat systeem. Dus andere uitlaat (als dat effect zou hebben op een XR250 dat weet ik dus niet), powerfiltertje, etc. Maar ik weet dus niet of het allemaal zin heeft daarom ben ik us benieuwd.

Ik had de luchtfilter box us open gezet, tering wat een lekker diepe knalle uit die box als je gas geeft :9 Heel diep geluid in de box, das wel vet. Maar zou het met open box/powerfilter en dan aangepaste afstelling (indien nodig) zin hebben?? Het geluid werd er iig stuk stoerder op 8-)

Dat standaard filter is één van de beste filtersystemen die standaard wordt geleverd. Er gewoon op laten zitten dus. Bovendien de afstelling van de carburateur is op het gebruik van die filter berekend. Een andere uitlaat er op zetten is nog geen tunning. Als je iets wil veranderen zet er dan een andere demper op, Produro of een Supertrapp. Gewoon zo laten en lekker rijden. Wil je tunnen, doe het dan goed, anders: niet doen. Een niet goed getunde 2-tankt doet het nog wel, met een verkeerd getunde 4-takt kan je de boel wel bij de vuilnis zetten. Trouwens, zover als die van mij opgetoeterd is, mag je niet eens hebben met een 25kw rijbewijs. Velen moet ik aan het oor naar de cilinder slepen om ze te laten zien dat er echt 248ccm op staat, anders geloven ze het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan