Hallo mensen, ik heb me hier maar ook geregistreerd nu. Ik kwam altijd op brommerforum onder de naam DaveTSX maar nu is me tsx gvd na tering veel opknapwerk 2 weken later in beslag genomen Net ALLES gespoten, nieuwe cillinder, nieuwe uitlaat, nieuwe krukaslagers, 6bak er in geduwd, andere krukas, 4 plaats koppeling, etc :@ en ze nemen het je zo af terwijl ik 30 reed in een 30KM/h zone!!!
Dus ik had het helemaal gehad met brommers, en word toch 19 april 18. (en heb nu al zoeen 2,5 jaar ervaring met schakelbrommers en de techniek er achter).
Nu ben ik zaterdag gaan kijken voor een Honda XR, was wel lange rit van 150KM heen en 150KM terug. Ik vond hem meteen vet! Ik had geen ervaring met aankicke van 4takts (2takt is easy), dus ik zeg tegen die gast start hem us. Blok was ijskoud en in 3x kicke liep ie perfect! Mooi diep geluidje, tikte of ratelde absoluut NIX ook niet met koud blok. Vering was perfect in orde, remmen waren goed (alleen voorrem ff vloeistof vervangen en ontluchten want heeft tijd stil gestaan en weet niet hoe lang de vloeistof er al inzit).
Hij is van 1989 en heeft pas 12000 op de teller Lekker weinig (als het klopt). Maar hij loopt echt heel mooi, en kappen zien er nog aardig uit alleen wat lak van frame af waar je met je benen zit maar dat moet ik nog ff spuiten een x.
Het vermogen viel me heel erg mee. Ik stapte van een opgefokt brommertje af, en ik d8 ach tis maar een 250cc 4takt'je. Nou dat koppel in lage toeren is zowieso ziek vergeleken met een 2takt met kleine inhoud. Met super weinig toeren en dan redelijk wat gas komt voorwiel zo los in de 1, in de 2 niet geprobeerd daarna maar ff rustig gereden. Heb maar ff test gereden daar.
Hier een foto van mijn XR (zo stond ie op marktplaats te koop):
Nu deze week eens alvast me rijlessen gaan plannen. Ik woon paar KM van maastricht af, weet iemand goede rijscholen waar ik snelcursus kan doen voor de motor in de buurt van maastricht??
Dus ik had het helemaal gehad met brommers, en word toch 19 april 18. (en heb nu al zoeen 2,5 jaar ervaring met schakelbrommers en de techniek er achter).
Nu ben ik zaterdag gaan kijken voor een Honda XR, was wel lange rit van 150KM heen en 150KM terug. Ik vond hem meteen vet! Ik had geen ervaring met aankicke van 4takts (2takt is easy), dus ik zeg tegen die gast start hem us. Blok was ijskoud en in 3x kicke liep ie perfect! Mooi diep geluidje, tikte of ratelde absoluut NIX ook niet met koud blok. Vering was perfect in orde, remmen waren goed (alleen voorrem ff vloeistof vervangen en ontluchten want heeft tijd stil gestaan en weet niet hoe lang de vloeistof er al inzit).
Hij is van 1989 en heeft pas 12000 op de teller Lekker weinig (als het klopt). Maar hij loopt echt heel mooi, en kappen zien er nog aardig uit alleen wat lak van frame af waar je met je benen zit maar dat moet ik nog ff spuiten een x.
Het vermogen viel me heel erg mee. Ik stapte van een opgefokt brommertje af, en ik d8 ach tis maar een 250cc 4takt'je. Nou dat koppel in lage toeren is zowieso ziek vergeleken met een 2takt met kleine inhoud. Met super weinig toeren en dan redelijk wat gas komt voorwiel zo los in de 1, in de 2 niet geprobeerd daarna maar ff rustig gereden. Heb maar ff test gereden daar.
Hier een foto van mijn XR (zo stond ie op marktplaats te koop):
Nu deze week eens alvast me rijlessen gaan plannen. Ik woon paar KM van maastricht af, weet iemand goede rijscholen waar ik snelcursus kan doen voor de motor in de buurt van maastricht??