Davin
Die hard MF'er
Hallo techneuten.
Ik heb het probleem dat mijn laadspanning bij hogere toeren te hoog is.
De laadspanning loopt op naar 14,9 Volt en dit kost mij veel koplampjes.
Ik had nog een dynamo liggen, hier heb ik de koolborstels en spanningregelaar van over gezet in mijn dynamo helaas helpt dit precies niks???
Of deze spanningregelaar is ook naar z'n grootje of er is nog iets anders mis met de dynamo of bedrading?
Dus ik ben aan het meten geslagen.
Ik hoop dat mijn verhaal hier onder een beetje te volgen is
Accu spanning contact uit 12,66 V
Accu spanning 12,3 V met de D+ draad aangesloten aan dynamo en contact aan.
D+ spanning 11,75 V aangesloten aan dynamo gemeten bij dynamo aansluiting.
D+ Draad los van de dynamo gemeten is 12,6 V er gaat dus bijna 1 Volt verloren als ik de D+ draad aansluit aan de dynamo(is dit normaal?)?
B+ laadspanning bij hogere toerental 14,9 V gemeten aan aansluiting dynamo.
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat ik misschien een duidelijk antwoord krijg?
Ik heb het probleem dat mijn laadspanning bij hogere toeren te hoog is.
De laadspanning loopt op naar 14,9 Volt en dit kost mij veel koplampjes.
Ik had nog een dynamo liggen, hier heb ik de koolborstels en spanningregelaar van over gezet in mijn dynamo helaas helpt dit precies niks???
Of deze spanningregelaar is ook naar z'n grootje of er is nog iets anders mis met de dynamo of bedrading?
Dus ik ben aan het meten geslagen.
Ik hoop dat mijn verhaal hier onder een beetje te volgen is
Accu spanning contact uit 12,66 V
Accu spanning 12,3 V met de D+ draad aangesloten aan dynamo en contact aan.
D+ spanning 11,75 V aangesloten aan dynamo gemeten bij dynamo aansluiting.
D+ Draad los van de dynamo gemeten is 12,6 V er gaat dus bijna 1 Volt verloren als ik de D+ draad aansluit aan de dynamo(is dit normaal?)?
B+ laadspanning bij hogere toerental 14,9 V gemeten aan aansluiting dynamo.
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat ik misschien een duidelijk antwoord krijg?