YZF R1 1998 geschakelde plus

de draden tussen spanningsregelaar en dynamo staat alleen spanning als de motor loopt.
is alleen meer dan 12volt en ook nog eens wisselspanning.
tussen spanningsregelaar en contactslot staat altijd spanning op zolang de accu het doet.
de rest van de bedrading staat accuspanning op zodra je het contact aan zet.
 
de draden tussen spanningsregelaar en dynamo staat alleen spanning als de motor loopt.
is alleen meer dan 12volt en ook nog eens wisselspanning.
tussen spanningsregelaar en contactslot staat altijd spanning op zolang de accu het doet.
de rest van de bedrading staat accuspanning op zodra je het contact aan zet.
de benzinepomp van de oude honda's worden door de ontsteking gestuurd. Van Yamaha weet ik dat niet. '98 was nog carburateurs

maar als de ontsteking werkt loopt de motor nog niet.

denk dat het hier om Xenon gaat.
 
Laatst bewerkt:
brandstofpomp is idd een goede.
de oude xs650 had al een dergelijke voorziening.
om te voorkomen dat je de startmotor inschakelt met draaiende motor werd er een relais bekrachtigd door de dynamo, nog voor de spanningsregelaar.
 
Gelukkig sommige mensen zeggen ja, zo als al door sommige voorspeld is mijn vraag eigenlijk welke kabel is dit dan?
Ik snap dat voor de spanningsregelaar een wisselspanning staat als de motor draait maar dit is geen constante spanning dus dit is niet echt een geschakelde Plus.
 
Gelukkig sommige mensen zeggen ja, zo als al door sommige voorspeld is mijn vraag eigenlijk welke kabel is dit dan?
Ik snap dat voor de spanningsregelaar een wisselspanning staat als de motor draait maar dit is geen constante spanning dus dit is niet echt een geschakelde Plus.


maakt dat wat uit voor een relais?
je kunt ook het relais van de brandstofpomp gebruiken, zoals al eerder was aangegeven.
 
van 12 V wissel kun je heel raap gelijkspanning maken, dus eigenlijk heb je heel veel goeie draden. dat6 je kunt gebruiken voor verschillende doeleinden, de vraag is waarvoor heb je het nodig????

Wat bedoel die mens eigenlijk draden die na de 15 zitten of na de 30?
 
Laatst bewerkt:
Die van de brandstofpomp springt ook een tijdje aan bij het op contact zetten.
en de dynamo vind ik niet zoon mooie oplossing.
dus er is toch geen daadwerkelijke geschakelde plus waar alleen spanning op staat als motor loopt?
 
van 12 V wissel kun je heel raap gelijkspanning maken, dus eigenlijk heb je heel veel goeie draden. dat6 je kunt gebruiken voor verschillende doeleinden, de vraag is waarvoor heb je het nodig????

Wat bedoel die mens eigenlijk draden die na de 15 zitten of na de 30?


30 = constante plus
31 = massa
15= geschakelde plus. (Voeding onsteking bv)
50= aansturing relais starter.
en zo heb je er nog wel meer btw.

Zo is een contactslot opgebouwd....en makkelijk te lezen in een watervalschema.
 
Dubbel relais? 1e maakt en houdt vast bij indruk startknop (en voorziet nummer 2 van massa) 2e maakt op basis van input benzinepomp.

Dan gaat ie pas aan tijdens het starten (en blijft aan als de motor blijft lopen).

Helemaal 100% is het niet. Wat wil je precies aansluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan