Zoekend achterwiel Kawasaki gpx 600 r

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Goede avond,

Ik heb even een vraag wat betreft de gpx 600 r (bj 1992) van mijn vrouw.Deze hebben we al behoorlijk tijd geleden gekocht en toen was er achterstallig onderhoud.Ook was de achterband versleten en voelde de motor aan de achterzijde erg "zoekerig".....Of hij continu naar een bepaald spoor op de weg aan het zoeken was.

Nu hoopte ik dat dit met een nieuwe achterband (maxxis) verdwenen zou zijn maar helaas.Tot ongeveer 100 km/h is er niks aan de hand maar daarna begint de motor nogsteeds behoorlijk te zoeken op het achterwiel.

Heeft iemand nog hulpzame tips waarnaar ik kan kijken?Over ruim een week moet er zo'n 300 km gereden worden met de motor over de snelweg dus zou wel fijn zijn als ie dan ook lekker strak op de weg lag.

Bvd,

Daniel
 
Kijken of je de achterbrug van links naar rechts of rechts naar links kan bewegen. Zo controleer je of er speling zit op je achterbrug lagering. Want naar onder en boven zal hij vast wel gaan _O-
 
Laatst bewerkt:
achterschokdemper losgooien hoeft niet perse.
het gaat wel makkelijker met de demper los, maar nodig is het niet.
zet de motor op 2 wielen en laat iemand de motor vasthouden.
leg je hand op de bovenkant van het achterwiel en je andere hand/vinger op de lagering van de achtervork.
trek of schud nu stevig aan de bovenkant van het achterwiel.
als er speling in de achtervork lagering zit dan voel je dat met je andere hand bij de lagering.
 
misschien wat meer achtergron info: met wat voor motoren vergelijk je de gpx? Ik heb er zelf ook een gehad en het zijn zeker geen toonbeelden van stijfheid zeg maar.... ook had ik er verkeerde bandenmaten op toen ik hem kocht (wist ik veel...) en na monteren van de juiste maat was het wel een wereld van verschil ja.

wat ook onstabiliteit van veroorzaken is bijvoorbeeld losse kleding, in combinatie met het stuur te stevig vasthouden.

klacht klinkt redelijk subjectief. Eerste indruk is lagers checken, zowel voor als achter, maar het kan net zo goed rijstijl, condities of verwachtingen zijn.
 
Nou het bandje ligt erop. Man wat een wereld van verschil!!!Motor is qua rijgedrag niet meer terug te herkennen.Ook het zoekend gedrag is er voor zover ik kan voel uit.Wat een nieuw voorband al allemaal niet kan doen.Bedankt voor alle tips en trucs.

Gr Daniel
 
Serieus?

In mijn wphb staat namelijk 110/80-16. Nou geloof ik eerder iemand met praktijk ervaring dan een wphb. Maar jij zegt dus een 120/80-16 erom laten gooien?


Ik heb er zelf nu Dunlop streetsmart baanden onder zitten.
Voor is die 120/80-16 en het werkt prima!

Dus bij de volgende set misschien setje streetsmart eronder gooien
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan