Zoektocht naar luchtgekoelde cilinderkop met 4 kleppen

Lemans 0

MF'er
22 mrt 2015
51
0
Riemst België
Hallo,

zoals de tittel laat vermoeden gaat het over een vrij brede zoektocht naar luchtgekoelde cilinderkoppen met 3 of meer kleppen per cilinder.
Deze koppen moeten wel akomstig zijn van ééncilinders of tweecilinders bower of V-blokken omdat ik ze afzonderlijk wil gebruiken.

Nu vermoed ik dat op dit forum mensen zitten die al heel wat van deze cilinderkoppen door hun handen hebben laten gaan en ik richt me dan ook tot hen.
Kunnen jullie met een kort berichtje laten weten welke motoren met zulke cilinderkoppen zijn uitgerust?

Op die manier kan ik een lijstje opstellen en technische info opzoeken.
Alvast bedankt,

Lemans
 
Laatst bewerkt:
Koppen zijn geconstrueerd om rechtop te werken, en jij gaat ze plat leggen. Wordt nog een behoorlijke opgave m.i. Maar ook daar zullen oplossingen voor zijn/komen.
Ben toch bang dat je iets met separate lagers nodig hebt ipv gelagerd in aluminium.
 
Koppen zijn geconstrueerd om rechtop te werken, en jij gaat ze plat leggen. Wordt nog een behoorlijke opgave m.i. Maar ook daar zullen oplossingen voor zijn/komen.
Ben toch bang dat je iets met separate lagers nodig hebt ipv gelagerd in aluminium.

Yup ben ik ook bang voor dat dat niet zomaar gaat werken. :) 8-)
Blijft eigenlijk maar 1 goeie optie over BMW boxer blok of alleen de koppen gebruiken. :)

En is zn Suzuki dr BIG 800 niet veel te groot qua boring? Een gaatje voor een extra bougie lijkt mij niet zn groot probleem, als je smering en nokkenas lagering aanpassen. ;)

Misschien rare vraag maar heb je het motortje van een Robin Relaint al bekeken, of losse onderdelen daarvan? :)
 
Nou ik heb even het BMW R1100s blok gewogen en ik kwam op 51 kilo :')

Feitelijk is dit wat ik gewogen heb .. dus zonder versnellingsbak koppeling etc

[afbeelding]

:') :') , Pfhoe en dan ook nog zonder olie denk ik? Ik had ook niet verwacht dat ie de 30 kilo zou halen maar 50 kilo........ :X
Hoe zwaar is die versnellingsbak dan wel niet. :?

Maar ja aan de andere kant, hoe zwaar weegt een GS?? En dan is bij BWM het blok ook het frame. :')
 
:') :') , Pfhoe en dan ook nog zonder olie denk ik? Ik had ook niet verwacht dat ie de 30 kilo zou halen maar 50 kilo........ :X
Hoe zwaar is die versnellingsbak dan wel niet. :?

Maar ja aan de andere kant, hoe zwaar weegt een GS?? En dan is bij BWM het blok ook het frame. :')
Haha ja vergeten te melden... zonder olie inderdaad...

Versnellingsbak is iets lichter, kan ik ook nog wel even voor je wegen maar denk zon 20 kilo ;)

Mijn GS weegt 240 afgeladen geloof ik..
Tikt lekker aan als je blok droog al 50 weegt :+
 
Haha ja vergeten te melden... zonder olie inderdaad...

Versnellingsbak is iets lichter, kan ik ook nog wel even voor je wegen maar denk zon 20 kilo ;)

Mijn GS weegt 240 afgeladen geloof ik..
Tikt lekker aan als je blok droog al 50 weegt :+

:) ,hoef je voor mij niet te doen hoor. Ik geloof je.

240 kilo??.....ik rij wel eens met iemand die een hp2 heeft, dat blok is toch niet heel veel anders. :? . Maar die gooit en smijt ermee over kleine binnenweggetjes, net als ik met mn ktm supermotard. Maar die is dus 2x zo light :+ . Krijg ineens respect voor hem ....... maar dat zal ik hem niet laten merken :N echt niet. ;)
 
Wat een prachtig ding :9~ , en daar loop jij gewoon lekker aan te sleutelen?

Het is bijzonder hoor dat besef ik wel. :Y })
We hebben hem ook nog ff op de testbank laten blaffen. :9 Ik stond iets te dichtbij die fishtail met mn overall....stond zowat in de fik, bij het starten.
Oja 100 km/h ging ie, maar het leek wel 300. *D *D Alles schude en trilde. Echt geweldig mooi om die stoterstangen en kleppen te zien bewegen. :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan