polcastrol
Die hard MF'er
Beste sportrijders,
Ik heb sinds een half jaar een zx12r met een uitlaat van akrapovic en tandje minder vooraan. De uitlaat gaf al een goed merkbaar verschil tov origineel. Alles moet nog perfect afgesteld worden want de luchfilter komt pas binnen een week of 2...
Toch heb ik niet het accelleratie gevoel dat ik verwacht had zeker met de originele uitlaat...
Het toerental loopt mooi door, de snelheid ook maar vooral dit laatste is toch ongeloofwaardig naargelang het gevoel dat ik heb...
Eingenlijk vanaf dag 2 ging het gas al volledig open (vorige moto was een vfr 750) en was het al van "is het dat nu?" en "die teller wijkt percies goed af..." hij deed vlot 300+ op de teller en dit leek veel te rap om waar te zijn...
In 1 ste versnelling komt hij altijd omhoog, 2de ook als je wilt, 3de is misschien nog de leukste maar daarna is de fun er toch wel af...tot als je uiteindelijk aan de 280+ komt want daarna begint het snelheids gevoel...
Ook het koppel steekt me tegen, 130nm lijkt veel maar toch vind ik hem echt tam onderin, bij sportief rijden moet de toerenteller toch boven de 8-9000 tpm blijven voor goed weg te komen achter de bocht. Dan trekt hij effe maar voor je het weet zit je weeral tegen die begrenzer terwijl je nog een duwtje in de rug verwacht dat er eigenlijk nooit komt.
Is dit nu zo'n tamme moto tov een andere supersport 1000cc of rijdt deze gewoon soepel en confortabel dat je het niet echt voelt?
Iemand ervaring met de zx12r/hayabusa tov een 1000cc?
Ik had deze motor gekocht in de hoop dat het wel even goed zou zijn maar hij stelt me meer en meer teleur qua acceleratie...
Voor de rest stuurt hij wel heel stabiel op slechtere wegen. Daarom, en het vermogen/koppel had ik hem eigenlijk gekocht.. maar dat laatste is toch niet wat het moet zijn...
Iemand suggesties voor een andere motor ofzo?
Of zal ik er dan toch maar een turbo op moeten zetten?
Groeten,
Polcastrol
Ik heb sinds een half jaar een zx12r met een uitlaat van akrapovic en tandje minder vooraan. De uitlaat gaf al een goed merkbaar verschil tov origineel. Alles moet nog perfect afgesteld worden want de luchfilter komt pas binnen een week of 2...
Toch heb ik niet het accelleratie gevoel dat ik verwacht had zeker met de originele uitlaat...
Het toerental loopt mooi door, de snelheid ook maar vooral dit laatste is toch ongeloofwaardig naargelang het gevoel dat ik heb...
Eingenlijk vanaf dag 2 ging het gas al volledig open (vorige moto was een vfr 750) en was het al van "is het dat nu?" en "die teller wijkt percies goed af..." hij deed vlot 300+ op de teller en dit leek veel te rap om waar te zijn...
In 1 ste versnelling komt hij altijd omhoog, 2de ook als je wilt, 3de is misschien nog de leukste maar daarna is de fun er toch wel af...tot als je uiteindelijk aan de 280+ komt want daarna begint het snelheids gevoel...
Ook het koppel steekt me tegen, 130nm lijkt veel maar toch vind ik hem echt tam onderin, bij sportief rijden moet de toerenteller toch boven de 8-9000 tpm blijven voor goed weg te komen achter de bocht. Dan trekt hij effe maar voor je het weet zit je weeral tegen die begrenzer terwijl je nog een duwtje in de rug verwacht dat er eigenlijk nooit komt.
Is dit nu zo'n tamme moto tov een andere supersport 1000cc of rijdt deze gewoon soepel en confortabel dat je het niet echt voelt?
Iemand ervaring met de zx12r/hayabusa tov een 1000cc?
Ik had deze motor gekocht in de hoop dat het wel even goed zou zijn maar hij stelt me meer en meer teleur qua acceleratie...
Voor de rest stuurt hij wel heel stabiel op slechtere wegen. Daarom, en het vermogen/koppel had ik hem eigenlijk gekocht.. maar dat laatste is toch niet wat het moet zijn...
Iemand suggesties voor een andere motor ofzo?
Of zal ik er dan toch maar een turbo op moeten zetten?
Groeten,
Polcastrol