Zx-12r trekt niet goed genoeg, andere moto?

polcastrol

Die hard MF'er
6 okt 2006
471
0
belgië
Beste sportrijders,

Ik heb sinds een half jaar een zx12r met een uitlaat van akrapovic en tandje minder vooraan. De uitlaat gaf al een goed merkbaar verschil tov origineel. Alles moet nog perfect afgesteld worden want de luchfilter komt pas binnen een week of 2...

Toch heb ik niet het accelleratie gevoel dat ik verwacht had zeker met de originele uitlaat...

Het toerental loopt mooi door, de snelheid ook maar vooral dit laatste is toch ongeloofwaardig naargelang het gevoel dat ik heb...

Eingenlijk vanaf dag 2 ging het gas al volledig open (vorige moto was een vfr 750) en was het al van "is het dat nu?" en "die teller wijkt percies goed af..." hij deed vlot 300+ op de teller en dit leek veel te rap om waar te zijn...

In 1 ste versnelling komt hij altijd omhoog, 2de ook als je wilt, 3de is misschien nog de leukste maar daarna is de fun er toch wel af...tot als je uiteindelijk aan de 280+ komt want daarna begint het snelheids gevoel...

Ook het koppel steekt me tegen, 130nm lijkt veel maar toch vind ik hem echt tam onderin, bij sportief rijden moet de toerenteller toch boven de 8-9000 tpm blijven voor goed weg te komen achter de bocht. Dan trekt hij effe maar voor je het weet zit je weeral tegen die begrenzer terwijl je nog een duwtje in de rug verwacht dat er eigenlijk nooit komt.

Is dit nu zo'n tamme moto tov een andere supersport 1000cc of rijdt deze gewoon soepel en confortabel dat je het niet echt voelt?

Iemand ervaring met de zx12r/hayabusa tov een 1000cc?

Ik had deze motor gekocht in de hoop dat het wel even goed zou zijn maar hij stelt me meer en meer teleur qua acceleratie...

Voor de rest stuurt hij wel heel stabiel op slechtere wegen. Daarom, en het vermogen/koppel had ik hem eigenlijk gekocht.. maar dat laatste is toch niet wat het moet zijn...

Iemand suggesties voor een andere motor ofzo?

Of zal ik er dan toch maar een turbo op moeten zetten?


Groeten,

Polcastrol
 
Ford7.3_turbo_400px.gif
 
Ga eens proefrijden op een '04/'05 ZX10R Die heeft een totaal andere vermogens afgifte. ;)
 
haal de kuip er eens af :) gegarandeerd meer snelheids gevoel

[afbeelding]
dit effect dus :9
voor meer info klik hier hier
Hee, waar ken ik die foto toch van ...

_O- wat een topic is dit !

Jij bent gewoon een koelbloedig mega top talent,
er loopt vast ijskoude koelvloeistof door je aderen.
je wordt niet warm of koud van 190 pk en 300+ km/u.
Turbo's gaan jou ook niet gelukkiger maken, vrees ik.
Er is maar één oplossing, balen voor Rossi, maarja;
jij bent toe aan een MotoGP machine, echt waar.

en dat zul je ook wel na een week saai gaan vinden ...

:+ _O-
 
stop met 4 cilinders!

De kick van trekkracht bij lagere snelheden ipv die van voorbij Warp 3.

Ik heb het met mijn Blackbird.
In het verkeer loop je eigenlijk te "taxiën", pas op de autobahn valt het puzzelstukje.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het voor je gevoel te langzaam gaat, en dat die voor je gevoel niet hard genoeg trekt omdat het allemaal zo soeplen en vlot gaat.

Dan zul je idd een motor met een agresievere vermogensafgifte moeten zoeken, of een turbo erop :9
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of de snelheidopnemer bij je voortandwiel zit zoals tegenwoordig
wel meer...
Met een lichtere vertanding word de snelheidsafwijking alleen maar groter...


misschien wel een duits 100 pk model... -O-
 
Laatst bewerkt:
Beste sportrijders,

Ik heb sinds een half jaar een zx12r met een uitlaat van akrapovic en tandje minder vooraan. De uitlaat gaf al een goed merkbaar verschil tov origineel. Alles moet nog perfect afgesteld worden want de luchfilter komt pas binnen een week of 2...

Toch heb ik niet het accelleratie gevoel dat ik verwacht had zeker met de originele uitlaat...

Het toerental loopt mooi door, de snelheid ook maar vooral dit laatste is toch ongeloofwaardig naargelang het gevoel dat ik heb...

Eingenlijk vanaf dag 2 ging het gas al volledig open (vorige moto was een vfr 750) en was het al van "is het dat nu?" en "die teller wijkt percies goed af..." hij deed vlot 300+ op de teller en dit leek veel te rap om waar te zijn...

In 1 ste versnelling komt hij altijd omhoog, 2de ook als je wilt, 3de is misschien nog de leukste maar daarna is de fun er toch wel af...tot als je uiteindelijk aan de 280+ komt want daarna begint het snelheids gevoel...

Ook het koppel steekt me tegen, 130nm lijkt veel maar toch vind ik hem echt tam onderin, bij sportief rijden moet de toerenteller toch boven de 8-9000 tpm blijven voor goed weg te komen achter de bocht. Dan trekt hij effe maar voor je het weet zit je weeral tegen die begrenzer terwijl je nog een duwtje in de rug verwacht dat er eigenlijk nooit komt.

Is dit nu zo'n tamme moto tov een andere supersport 1000cc of rijdt deze gewoon soepel en confortabel dat je het niet echt voelt?

Iemand ervaring met de zx12r/hayabusa tov een 1000cc?

Ik had deze motor gekocht in de hoop dat het wel even goed zou zijn maar hij stelt me meer en meer teleur qua acceleratie...

Voor de rest stuurt hij wel heel stabiel op slechtere wegen. Daarom, en het vermogen/koppel had ik hem eigenlijk gekocht.. maar dat laatste is toch niet wat het moet zijn...

Iemand suggesties voor een andere motor ofzo?

Of zal ik er dan toch maar een turbo op moeten zetten?


Groeten,

Polcastrol

Heeeee .... leuk topic zeg !
Eindelijk.

Dit is (was) is (was) is (was) is .... x1000 ... mijn Hayabusa Turbo.

full


Wat een machine.
Eng gewoon.
Koppel 280Nm bij 7000 toeren.
320 of meer pk aan het achterwiel.
Turbo is het mooiste dat er is.
De Hayabusa is beter geschikt voor zoveel vermogen.
Het motorblok is stabieler.
De hele motor is stabieler als de 12.

De 12 is te rap geconstrueerd.
Men moest en zou de Busa verslaan en dus haast haast haast te snel de 12 geconstrueerd met alle gevolgen van dien , wat een ellende zeg.

De standaard Busa heeft onderin meer koppel als de standaard zx12.
Dat had je kunnen weten. Vergelijk al de gegevens maar eens.
Je had in feite nooit een 12 moeten kopen.

De Hayabusa is de koppel patser en de 12 moet het hebben van zijn loop vermogen.
Beide fietsen zijn uiteindelijk qua top prestaties (onbegrensde uitvoering) identiek.
Echter de Hayabusa zal altijd zegevieren.

Wil je meer weten ?
www.dehayabusazalaltijdzegevieren.com


 
Heeeee .... leuk topic zeg !
Eindelijk.

Dit is (was) is (was) is (was) is .... x1000 ... mijn Hayabusa Turbo.

[afbeelding]

Wat een machine.
Eng gewoon.
Koppel 280Nm bij 7000 toeren.
320 of meer pk aan het achterwiel.
Turbo is het mooiste dat er is.
De Hayabusa is beter geschikt voor zoveel vermogen.
Het motorblok is stabieler.
De hele motor is stabieler als de 12.

De 12 is te rap geconstrueerd.
Men moest en zou de Busa verslaan en dus haast haast haast te snel de 12 geconstrueerd met alle gevolgen van dien , wat een ellende zeg.

De standaard Busa heeft onderin meer koppel als de standaard zx12.
Dat had je kunnen weten. Vergelijk al de gegevens maar eens.
Je had in feite nooit een 12 moeten kopen.

De Hayabusa is de koppel patser en de 12 moet het hebben van zijn loop vermogen.
Beide fietsen zijn uiteindelijk qua top prestaties (onbegrensde uitvoering) identiek.
Echter de Hayabusa zal altijd zegevieren.

Wil je meer weten ?
www.dehayabusazalaltijdzegevieren.com



:) jij geeft echt niet op :} :+

misschien heb je gelijk kwa vermogen, maar wat is het verschil 5/10Nm? en ik wou toch ook een machien dat een beetje bochtjes kon pakken...

100pk versie zal het niet zijn, kan de toeren begrenzer halen in 6de versnelling @ 335km/h. Dit is niet zo belangerijk, daarom heb ik ook het ander tandwiel gestoken voor meer trekkracht, misschien moet ik er vanachter nog 2 tandjes bijdoen...
 
Laatst bewerkt:
En percies goed dat ik het in sport gezet heb, er is nog altijd geen morraal-ridder langsgeweest.. :+

10Nm doet een beetje.

Weinig reacties van de 12 mannen trouwens.

Dat ze je geen goede raad kunnen geven is me klaar.

Zeggus ..

Valt de zx12r niet onder de sportievere toer motoren O-)

Zo , dat hebben we ook weer gehad.



Ik denk dat je je 12 moet gaan verpatsen.

Of andere tandwielen dat helpt een beetje.

Of er een mega dikke Turbo onder schroeven.

Kijk jij nu eens bij : MAB Power in Duitsland.

Die hebben een zx12r Turbo kit voor zeg 8 ruggen.

Veel geld ? welnee. Niet voor zoveel lol.

Dan heb je ECHT de allersnelste 12 van de gehele Benelux.

Boek je genadeloos een Hayabusa. B| B| B|

Bedenk je eens in - power wheelies in 4 - 5 - 6 e versnelling.

Heeft een 12 ook een 6 e versnelling ?

Doet ie het ook ?

OK !

Denk aan het imago - een 12 met turbo rijden en je bent de ZX12R Koning !

Hebiknogeenplaatjevaneenzx12rmetturbo ?
Neemaarweleenvoormijbekendenamelijkmijnbusaturbotussende12's :N

Veel succes.

full






 
Voor mensen die een ZX12 te traag vinden denk ik dat het enige advies een Turbo is, of een Y2K :9
 
Erg grappig - die BomChicky. -O-

Hij is het prototype van de Busarijder;
praat zichzelf moed in door alles eindeloos te herhalen.
Ookal heeft hij de Busazuki allang verkocht, de herhalingen blijven doorgaan;
net een slechte TV zender - we hebben maar één programma en dat herhalen we 1000 x.
Niemand kijkt of luistert nog.

En toch ... wordt ik daarom boos ? Welnee !!
Op zo'n verstandelijk gehandicapte kun je toch niet boos zijn ?
Gun hem z'n pleziertje; laat hem alles eindeloos herhalen,
neem een zakdoekje en veeg het kwijl van z'n kin, met een vriendelijke glimlach.

Straks moet 'ie weer zijn dwangbuis aan, als het speelkwartier in het tehuis voorbij is.
"Nee-nee meneer, u mag het toetsenbord niet houden, niet zo 100% egoïstisch.
De andere patienten willen ook even internetten."

Wisten jullie dat "Hayabusa" japans is voor "ZX12R-wannabee" ?
Kijk maar eens bij de MegaMeeting, oja - zie de foto hierboven als bewijs !

Dus gun zo'n Busazuki fan z'n pleziertje, anders gaat het van kwaad tot erger;
ze beginnen op een Busazuki en eindigen op een BMW.
Kan het nog gekker ? Nou, hier wel hoor.

Kom, beste BomChicky, laat me nog even je kin afvegen, je kwijlt weer.
Ooh ... zit je alweer die ZX12R brochure te lezen ?
Ja, dan snap ik het wel.


Heey WolfMan - Qua Patet Orbis ! ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon voor een 1000cc supersport gaan. Zijn ook een stuk lichter van gewicht.

- Suzuki GSXR 1000
- Yamaha R1
- Kawasaki ZX10R
- Honda CBR 1000RR
- Ducati 1098
 
Gewoon voor een 1000cc supersport gaan. Zijn ook een stuk lichter van gewicht.

- Suzuki GSXR 1000
- Yamaha R1
- Kawasaki ZX10R
- Honda CBR 1000RR
- Ducati 1098

:Y *O*

De Gixxer 1000 staat bovenaan.
Lijstje is helemaal goed.

Ik heb onlangs mijn K5 verkocht.
waarom ?
Wel :

1) veel te traag in vergelijk met mijn Busa Turbo.

2) Op het fietspad op weg naar school weer veel te snel in vergelijk met een opgevoerde
scooters en naast elkaar sturende fietsers.

Dilemma na dilemma.
Telkens weer twee alternatieven die even on aantrekkelijk zijn en daaruit kiezen.
Hoogbegaafden met een uitzonderlijke intelligentie hebben daar last van.

Hebben jullie dat nu ook ? :N :+
 
Erg grappig - die BomChicky. -O-

Hij is het prototype van de Busarijder;
praat zichzelf moed in door alles eindeloos te herhalen.
Ookal heeft hij de Busazuki allang verkocht, de herhalingen blijven doorgaan;
net een slechte TV zender - we hebben maar één programma en dat herhalen we 1000 x.
Niemand kijkt of luistert nog.

En toch ... wordt ik daarom boos ? Welnee !!
Op zo'n verstandelijk gehandicapte kun je toch niet boos zijn ?
Gun hem z'n pleziertje; laat hem alles eindeloos herhalen,
neem een zakdoekje en veeg het kwijl van z'n kin, met een vriendelijke glimlach.

Straks moet 'ie weer zijn dwangbuis aan, als het speelkwartier in het tehuis voorbij is.
"Nee-nee meneer, u mag het toetsenbord niet houden, niet zo 100% egoïstisch.
De andere patienten willen ook even internetten."

Wisten jullie dat "Hayabusa" japans is voor "ZX12R-wannabee" ?
Kijk maar eens bij de MegaMeeting, oja - zie de foto hierboven als bewijs !

Dus gun zo'n Busazuki fan z'n pleziertje, anders gaat het van kwaad tot erger;
ze beginnen op een Busazuki en eindigen op een BMW.
Kan het nog gekker ? Nou, hier wel hoor.

Kom, beste BomChicky, laat me nog even je kin afvegen, je kwijlt weer.
Ooh ... zit je alweer die ZX12R brochure te lezen ?
Ja, dan snap ik het wel.


Heey WolfMan - Qua Patet Orbis ! ;)


full



Ouwe brompot sjaggerein ... ga weg.

Kom , laat ik een plaatje post-en van een mooie rooie zx12r.

Is hij ook weer blij.



Over de post gesproken , ik doe heel graag de post in de bus.

Maar laatst reed de brievenbus er met mijn post ervandoor ...

Nou vraag ik je ... tssssss :+


full




 
Terug
Bovenaan Onderaan