zx-6r '03 uitlaat rammelt

Gias

MF veteraan
24 sep 2006
2.997
1
Zwolle
Bij mij kawa zx-6r uit 2003 rammelt de demper in de klem. het is gewoon de originele, zie foto.
fwrfw1.jpg

Hoort natuurlijk niet, en lijkt me niet bevoorderlijk voor het spruitstuk.
er zit ook aardig wat ruimte tussen de klem en de demper.
Eerder heb ik er al rubber tussen gestopt van een andere motor, maar die is er ondertussen alweer tussenuit gevallen. Bovendien viel het ook uit elkaar van de warmte.

Vraag is, hoe hoort het vast te zitten.
Aan de achterkant zie ik wel iets wat op een laspunt lijkt.
3329f7a.jpg

Zit het origineel gelast, of hoort er toch een rubber tussen.

De uitlaat is wel onderhevig aan rek en krimp door de warmte, na het rijden hoor je hem pingelen. Daarom lijkt het me niet logisch dat het gelast heeft gezeten.
Dus; wie rijdt er ook met z'n originele demper op dit type en kan even voor me kijken hoe het hoort te zitten?
 
Laatst bewerkt:
ik zou als ik jou was de bovenkant van de bevestegingsring even aanknijpen met een tang dit zorgt ervoor dat hij wat strakker gaat zitten en dus niet of minder gaat rammelen.. mischien heeft de vorige eigenaar een verkeerde,andere (grotere) bevestegingsring voor gekocht of is hij niet van deze uitlaat... en uiteraard weer even een rubbertje ertussen, altijd safe ;)
 
Origineel zit die inderdaad gelast. En ik denk dat er standaard ook een rubber tussen zit :Y

Ik heb nog een vervangingsdemper liggen, een Mivv X-cone. Die rammelt niet :P Iets voor jou?
full
 
hé laurens

als je nou die beugel even losmaakt van het frame, kun je hem eraf halen en even op de demperpot zelf kijken of je daar ook restanten van een laspunt ziet zitten.
lijkt me dat dit bij een originele demper wel stevig/netjes vast gezeten heeft.
 
De demper zit origineel gelast op dat kleine puntje zonder rubber ertussen of iets. Bij mij was het laspuntje los geraakt en deze heb ik opnieuw laten lassen. Zit weer superstevig en er rammelt niks!

Het nadeel van de orginele demper vind ik het gewicht, dat ding is echt loodzwaar! Een nette vervangingsdemper is mijn advies.
 
Dank voor de reacties.
Ik ga toch eerst maar even voor lassen.
Was ook een bij de kawadealer hier geweest. Die vond popnagels een beter idee.

Met het oog op tochtjes in buitenland hou ik het liever origineel, geen gedoe met de polizei.
 
tussen 2 haakjes. Die originele uitlaat is toch gewoon van RVS? verder geen chroom oid,

collega/motormaatje kan lassen. mits het natuurlijk niet verchroomd is.
 
Laatst bewerkt:
hij wordt goed heet, na wat rondzoeken leek me 200°C wel een geschikt richtlijn :+
maar het wordt iig heeft genoeg om normale rubbers en kunststoffen te laten smelten.

Die uitlaat wrap is er alweer tussen uitgevallen. Dat schiet dus niet echt op zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan