ZXR 750 begrenzen op 25kw, help! :P

DaveXR

Die hard MF'er
22 mrt 2004
933
0
Bunde
Ik heb een ZXR 750 gekocht, binnen 1,5 week heb ik hem thuis staan als het goed is. Maar nu vraag ik me af, hoe begrens ik dat ding het makkelijkste op 25kw??
Gasschuifbegrenzing? Of bus in spruitstuk? Of beide?

En als ik bus in spruitstuk zou doen met kleinere doorlaat, wat voor doorlaat zou ik dan moeten gebruiken ongeveer?

En als ik hem alleen op de gasschuif zou begrenzen hou ik zeker bijna geen gas meer over he? (dus hele korte slag aan de gashendel).

Of hebben jullie nog andere ideeen? VERTEL! :P
 
zorgen dat je een duits begrenzingssetje krijgt....

en het is niet zo verstandig hé, om een motor te kopen zonder dat je weet of je het ding kan begrenzen ;)
 
mijn zxr750 (oorspronkelijk duits) was op 25 kw geknepen door zowel plaatjes met een klein gat in de inlaatrubbers voor de carburateur als verkleinen van de max gas slag (bussen gelijmd in de deksels boven de gasschuif)

zxr750 problemen

echt lekker reed hij toen niet.
(veel kilo's, weinig vermogen)

of dit in NL een wettige oplossing is? geen idee.
 
Ik weet wel dat het wettelijk onmogelijk is blabla het gaat mij er om om dat ding op 25kw te krijgen en te verzekeren. Das alles, en ik laat hem ook op 25kw hoor.

Maar als ik ongeveer weet wat de afmetingen zijn van die plaatjes hoef ik niet iedere x een rit op een testbank te maken en dat bespaard geld snappie :P
 
Ik heb een ZXR 750 gekocht, binnen 1,5 week heb ik hem thuis staan als het goed is. Maar nu vraag ik me af, hoe begrens ik dat ding het makkelijkste op 25kw??
Gasschuifbegrenzing? Of bus in spruitstuk? Of beide?

En als ik bus in spruitstuk zou doen met kleinere doorlaat, wat voor doorlaat zou ik dan moeten gebruiken ongeveer?

En als ik hem alleen op de gasschuif zou begrenzen hou ik zeker bijna geen gas meer over he? (dus hele korte slag aan de gashendel).

Of hebben jullie nog andere ideeen? VERTEL! :P

Mijn CB-1 is begrensd bij de gasschuiven. Hier zitten gewoon langere schuiven in of is er een extra 'blokje' boven de gasschuiven geplaatst waardoor deze niet verder open kunnen.
Je gashendel blijft dezelfde slag houden, omdat deze (bij mijn CB-1 tenminste) de vlinderkleppen in je carb. bedienen en niet direct je gasschuiven. Deze worden nl. door het vacuum opengezogen.
 
maar weet niemand ongeveer wat maten wat ik kan gebruiken van een origineel begrenzingskitje? want ik weet 100% zeker dat ze te begrenzen zijn, en er zijn duitse 25kw kitjes te koop had ik ergens gezien, dus begrenzen kan. Dat ie dan niet mega snel is omdat ie veel weegt, jah dat snap ik maar ik kan wel lekker rijden, en bochten worden er niet minder op (alleen het uitacceleren van een bocht duh :P ), maar na die 2 jaar kan die begrenzing er dan lekker uit en kan ik tenminste wel met lekker wat vermogen rondknalle zonder een nieuwe motor te hoeven kopen.

Dus vandaar dat ik had gekozen voor de zxr 750.

Maar weet niemand ongeveer wat maten van busjes, of doorlaat diameters??

Of heeft niemand zoeen 25kw setje te koop? of weet iemand een 25kw setje en weet de maten ervan?? Kan ik altijd zelf nog busjes draaien etc.

Alvast heeeeel erg bedankt voor de gene die dat weet, en die mag hier eens een pilsje komen drinken! 8-) (kratje mag ook :P )

Alleen wil ik nu een naamsverandering gvd haha :+ DaveXR slaat ook nergens meer op...

GRR :(
 
maar weet niemand ongeveer wat maten wat ik kan gebruiken van een origineel begrenzingskitje? want ik weet 100% zeker dat ze te begrenzen zijn, en er zijn duitse 25kw kitjes te koop had ik ergens gezien, dus begrenzen kan. Dat ie dan niet mega snel is omdat ie veel weegt, jah dat snap ik maar ik kan wel lekker rijden, en bochten worden er niet minder op (alleen het uitacceleren van een bocht duh :P ), maar na die 2 jaar kan die begrenzing er dan lekker uit en kan ik tenminste wel met lekker wat vermogen rondknalle zonder een nieuwe motor te hoeven kopen.

Dus vandaar dat ik had gekozen voor de zxr 750.

Maar weet niemand ongeveer wat maten van busjes, of doorlaat diameters??

Of heeft niemand zoeen 25kw setje te koop? of weet iemand een 25kw setje en weet de maten ervan?? Kan ik altijd zelf nog busjes draaien etc.

Alvast heeeeel erg bedankt voor de gene die dat weet, en die mag hier eens een pilsje komen drinken! 8-) (kratje mag ook :P )

Alleen wil ik nu een naamsverandering gvd haha :+ DaveXR slaat ook nergens meer op...

GRR :(

ik zou niet gaan lopen klooien en gewoon naar de dealer brengen.
mijn dealer kan ALLE motoren op 25kw krijgen.

hij heeft mn vfr400r geknepen, mn bandit, mn maat zn xl600r....
www.robsacc.nl

vaste prijs 200 euro.
 
Ik doe het liever zelf (vind ik leuk om te doen), en het komt financieel ook wat beter uit want als ik 200 euro moet uitgeven voor een motor 25kw te laten maken terwijl ik het zelf misschien ook kan en dan voor veel minder geld is dat toch wel handig, anders kan ik de eerstkomende tijd niet tanken haha.

Niemand die wat maten weet dus? :(
 
En over het gewicht van de motor, een zxr 750 is vrij zwaar ja, maar ik weeg helemaal niet veel (ben maar een mager ventje :P ), weeg 60kilo, dus ik op een zware 25kw fiets, of iemand van 120 kilo op een lichtere 25kw fiets, dan zal het verschil niet zo gek veel zijn, dus opzich zal die mij toch wel redelijk moeten trekken ;)

Als niemand preciese maten heeft, heeft ook niemand wat richtlijnen? (doorlaat spruitstuk, hoe ver je de gasschuif moet begrenzen kan je opzich ook wel zien op een testbank).

Dan kom ik al een stuk verder :P
 
En over het gewicht van de motor, een zxr 750 is vrij zwaar ja, maar ik weeg helemaal niet veel (ben maar een mager ventje :P ), weeg 60kilo, dus ik op een zware 25kw fiets, of iemand van 120 kilo op een lichtere 25kw fiets, dan zal het verschil niet zo gek veel zijn, dus opzich zal die mij toch wel redelijk moeten trekken ;)

Als niemand preciese maten heeft, heeft ook niemand wat richtlijnen? (doorlaat spruitstuk, hoe ver je de gasschuif moet begrenzen kan je opzich ook wel zien op een testbank).

Dan kom ik al een stuk verder :P

je vergeet dat ie daarna ook op een testbank moet voor de uitdraai.
en dat is ook niet gratis.
 
je vergeet dat ie daarna ook op een testbank moet voor de uitdraai.
en dat is ook niet gratis.

Precies, en dan heb je een goede kans dat het het vermogen of mengsel niet klopt. Weer aan het prutsen met andere onderdelen, en weer op de testbank, enz., enz.

Ik zou gaan voor die 200,- vaste prijs. Dan heb je zekerheid en het is niet eens zo duur (motorrijden kost nou eenmaal geld).
 
je vergeet dat ie daarna ook op een testbank moet voor de uitdraai.
en dat is ook niet gratis.

x'tje op testbank is net 20 euro ofzow.

Kheb al wat ideeen met harrie besproken, dus ut gaat wel goedkomen denk ik ;)

weet iemand of orion direct ook motors verzekerd met uitdraai?? Ik heb daar altijd mijn brommer verzekerd gehad en dan kan je je schadevrijejaren meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan