Hallo allemaal,
Ik heb een vraag, ik ben in het bezit van een Kawasaki zxr400, een oudje al uit 1992.
Hij loopt tijdens rijden perfect, maar bijv na een tankbeurt start hij niet fijn en lijkt hij op 2 of 3 cylinders te lopen, ook rookt hij dan behoorlijk (blauw)
Als ik dan een keertje goed gas geef, of begin te rijden en na een paar honderd meter, dan is het blauwe weer weg en merk ik nergens wat van.
De monteur van de zaak waar ik vaak kom had het idee dat het een vlotternaald kon zijn die slecht afdichte, dat daardoor 1 cylinder na starten veel teveel benzine krijgt. Leek me een logische beredenering en heb dus 4 vlotternaaldjes besteld.
Deze heb ik er van de week in gezet, daarna gestart en een eind gereden, leek goed.
Echter toen ik thuis kwam en de motor even starionair liet lopen tijdens het openen van de garagedeur, begon hij steeds lager in toeren te lopen en sloeg hij na +/-20 seconden af.
Ik dacht wie weet door de nieuwe naalden, moet de stationair bijgesteld worden, maar ik starte hem weer, en ja hoor... blauwe rook en slecht lopen.
Hij knalt/ploft niet, dit duidt er volgens de monteur op dat het geen bougie/kabel/bobine is.
Vorig jaar merkte ik dit voor het eerst net voor een motorweekend, toen alle 4 bougies vervangen maar dat was het dus niet.
Graag jullie ideeën wat het eventueel zou kunnen zijn.
Ik kan opzich wel veel zelf, alleen qua verdere afstelling e.d. aan de carburateurs durf ik niet teveel aan te komen aangezien dan alles weer opnieuw gesyncroniseerd dient te worden lijkt mij??
Alvast erg bedankt voor het medenken,
Groeten Koen
Ik heb een vraag, ik ben in het bezit van een Kawasaki zxr400, een oudje al uit 1992.
Hij loopt tijdens rijden perfect, maar bijv na een tankbeurt start hij niet fijn en lijkt hij op 2 of 3 cylinders te lopen, ook rookt hij dan behoorlijk (blauw)
Als ik dan een keertje goed gas geef, of begin te rijden en na een paar honderd meter, dan is het blauwe weer weg en merk ik nergens wat van.
De monteur van de zaak waar ik vaak kom had het idee dat het een vlotternaald kon zijn die slecht afdichte, dat daardoor 1 cylinder na starten veel teveel benzine krijgt. Leek me een logische beredenering en heb dus 4 vlotternaaldjes besteld.
Deze heb ik er van de week in gezet, daarna gestart en een eind gereden, leek goed.
Echter toen ik thuis kwam en de motor even starionair liet lopen tijdens het openen van de garagedeur, begon hij steeds lager in toeren te lopen en sloeg hij na +/-20 seconden af.
Ik dacht wie weet door de nieuwe naalden, moet de stationair bijgesteld worden, maar ik starte hem weer, en ja hoor... blauwe rook en slecht lopen.
Hij knalt/ploft niet, dit duidt er volgens de monteur op dat het geen bougie/kabel/bobine is.
Vorig jaar merkte ik dit voor het eerst net voor een motorweekend, toen alle 4 bougies vervangen maar dat was het dus niet.
Graag jullie ideeën wat het eventueel zou kunnen zijn.
Ik kan opzich wel veel zelf, alleen qua verdere afstelling e.d. aan de carburateurs durf ik niet teveel aan te komen aangezien dan alles weer opnieuw gesyncroniseerd dient te worden lijkt mij??
Alvast erg bedankt voor het medenken,
Groeten Koen