ZXR750 op 25kw?

ja,
op het gas,
rijd voor geen meter, je kan beter een 600 kopen die waarschijnlijk ook nog stukken beter stuurt.
want met 25kw moet je het meer hebben van het sturen dan van het vermogen
 
ik heb die zxr al, en mag vol vermogen, ben 26 over 6 daagjes *O*
maarre, t ging me er om als ik m verkoop aan iemand die 25kw moet rijden...

heb je zelf op een zxr750 25kw gereden?
 
nee dat niet, maar ik rijd zelf op een 25kw r6, welke ook op het gas begrenst is en al een vrij korte gasslag heeft.

dan kan ik me goed voorstellen dat een 750 welke zwaarder is en meer vermogen heeft, een nog kortere gasslag zou hebben (wanneer hij op het gas begrenst is), en wanneer je er een kitje in laat bouwen(weet niet of die er zijn, maar volgensmij niet) zal die evengoed niet super lekker rijden omdat de fiets wat zwaarder is dan b.v. een 600 en ook minder scherp stuurt
 
tsjah... hier zit al snelgas op, dus heeft al een korte slag O-)
of bedoel je dat niet?
 
dat zei mn ergo therapeut ook al -O-
moet je maandagochtend dus ffies naar het Roessingh komen :+
 
maar, idd, weer ontopic...
wie heeft ooit op een begrensde ZXR750 gereden, of wie kent iemand die erop heeft gereden??
wil graag ervaringen horen!!!

edit: andere 750cc supersport met ongeveer 105pk vol vermogen mag natuurlijk ook :Y
 
Laatst bewerkt:
nouja als voorbeeld mijn r6 :P en op het gas begrensd bedoel ik gewoon een schroefje in de gashendel, zodat je b.v. maar 1/5 gas kan geven, maarja dat is geen officiële manier en je moet dus met uitdraai rijden.

Verder heeft mijne standaard 120pk, en op 25kw rijd het net als een gewone r6 onder de 6000toeren, hij heeft over het hele gebied (tot 15000) net zoveel kracht als normaal onder de 6000 toeren dus je mist de 'kick'

en tja bij een zxr750 zal het niet veel anders zijn, alleen is die iets zwaarder dus heb je iets andere rijeigenschappen
 
thanx Sebas!

nog verder iemand met bijvoorbeeld een VFR750 / GSXR750 oid op 25kw?
 
Ik rij zelf een Z750S op 25kw en dat rijdt heerlijk al heb ik weinig vergelijkings materiaal (GS500, CB600 en CB600 volvermogen)

Hij is begrenst op de gashendel net als de R6 van sebas, echter dan wel officieel. Het gas kan dus maar een klein stukje open en kom hierdoor niet echt boven de 6500 toeren. Het rijdt echter heerlijk, ook op de snelweg (echter niet de duitse :))
 
jupps... na 6000 km gereden te hebben, nog steeds niet "het" gevoel erbij.
boven de 7000 toeren issie me te fel.

daarnaast issie zo'n 50 kilo zwaarder dan mn VFR400 en die 50 kilo kan ik met mijn huidige fysieke toestand helaas niet hebben... moet te hard werken om de ZXR de bocht in te krijgen, en met de VFR gaat het allemaal automatisch.

Vanwege de aanhoudende rugklachten/pijn kies ik dus voor de 180 kilo wegende NC30 O-)

Heel erg jammer, want droomde al sinds mn 12e (1993 dus, toen ie net uit was) van deze fiets, en nu ik m eindelijk heb, staat ie in de schuur zielig stil te staan -O- (die zin klopt niet |( )

Komend weekend revisie remklauwen, en olie + filter vervangen, en daarna nog de boel grondig nakijken / afstellen. nieuwe bandjes, en evt nieuwe ketting erop, en dan gaat ie in de verkoop tegen t begin van t nieuwe seizoen.

Hoop dat ik er een geschikt baasje voor vind O-)
 
Erg jammer inderdaad. Maar ja als het fysiek niet te doen is heb je aan het rijden ook geen plezier. Nog van harte gefeliciteerd bij de weg.

Groet Dave Nada
 
Hallo Cathje,

Jammer dat hij weg moet. Ik heb zelf ook een zxr750 nog niet op 25kw maar volgens de mensen van motoport is een zxr750 op 25kw geen probleem(ja ik ben nog maar 18). Hier op het forum was of is ook een jongen met een zxr750 hij heeft uhm zwart gepsoten met achterop het kontje het cijfer 750 weet zijn nick niet miss dat iemand dit iets zegt.
 
dat zei mn ergo therapeut ook al -O-
moet je maandagochtend dus ffies naar het Roessingh komen :+

Waarvoor ga je naar het Roessingh als ik mag vragen? En welke afdeling?
Mijn vriendin is afgelopen week ook in het Roessingh geweest (komt vanmiddag weer thuis, afd. Hielde)
 
Waarom koop je dan niet z'n kleine broer, de 400 :?

omdat ik zn grote broer al heb, en vol vermogen mag rijden
wel ffies lezen he ;)


Hallo Cathje,

Jammer dat hij weg moet. Ik heb zelf ook een zxr750 nog niet op 25kw maar volgens de mensen van motoport is een zxr750 op 25kw geen probleem(ja ik ben nog maar 18). Hier op het forum was of is ook een jongen met een zxr750 hij heeft uhm zwart gepsoten met achterop het kontje het cijfer 750 weet zijn nick niet miss dat iemand dit iets zegt.

motoport zegt altijd dat het geen probleem is :X
maar laat aub horen hoe het rijdt als je m op 25kw hebt :Y


Waarvoor ga je naar het Roessingh als ik mag vragen? En welke afdeling?
Mijn vriendin is afgelopen week ook in het Roessingh geweest (komt vanmiddag weer thuis, afd. Hielde)

motorongeluk 1,5 jaar geleden.
afgelopen 6 maanden 2 dagen in de week poliklinische behandeling vanwege whiplash, tenminste, dat zeggen ze. pijndivisie, team 5, das t enige wat ik weet :X
binnenkort nog maar 1 dag in de week *O*
 
motorongeluk 1,5 jaar geleden.
afgelopen 6 maanden 2 dagen in de week poliklinische behandeling vanwege whiplash, tenminste, dat zeggen ze. pijndivisie, team 5, das t enige wat ik weet :X
binnenkort nog maar 1 dag in de week *O*

Ah ja dat had ik kunnen weten.. sterkte verder daarmee!
 
omdat ik zn grote broer al heb, en vol vermogen mag rijden
wel ffies lezen he ;)

Heb ik gedaan hoor ;)

Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je al sinds je 12e (1993 dus, toen ie net uit was) droomde van deze fiets. De 400 lijkt er sterk op, dus dat lijkt me dan het beste alternatief :? Weegt 160 droog (zal ook zo'n 180 zijn, net als de NC30)

Dat was wat ik eigenlijk probeerde duidelijk te maken :)
 
owww, dan heb ik t verkeerd begrepen ;)
maar die NC30 is er al, en die blijft ook :Y *O*
 
Dus je hebt nu een NC30, en een ZXR750?

En je gaat terug naar een NC30?

Terwijl je de ZXR veel mooier vind en het je droomfiets is?

Ik had heel snel een 400 gekocht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan