ZZR600 '94 geen remlicht voorrem

Michiel85

MF veteraan
10 dec 2007
9.467
0
Baarn
Sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn remlicht niet meer brandt wanneer ik mijn voorrem gebruik. Achterrem geen probleem, dus het is het het achterlicht zelf. Wanneer ik mijn voorrem gebruik hoor je ook een 'klik' van de schakelaar voor de verlichting (tenmiste, dat denk ik). Ook nog even gekeken naar de hendel van de voorrem. En volgens mij zie ik ook een klein schakelaartje zitten die loskomt wanneer je de hendel inknijpt.

Waaraan kan het liggen dat het remlicht het niet meer doet wanneer ik mijn voorrem gebruik? En kan ik eventueel zelf het verhelpen? Gebruik nu steeds met remmen de achterrem erbij, maar soms moet ik er wel ff extra aan denken dus echt handig is het niet (om ermee te wachten tot een onderhouds beurt).
 
Misschien is je schakelaartje bij de remhendel vuil of maken de stekkertjes slecht contact.
Als je de stekkertjes lostrekt en ze tegen elkaar houd (met contact aan)dan moet je remlicht gaan branden. Brand hij dan wel dan is er iets mis met de schakelaar.
Deze kan je reinigen met contactspray of wd40.
 
Volgens mij is even kijken bij je voorrem minder werk dan deze vraag typen.
Als je weet waar je moet kijken of wat je moet / kunt controleren wel. Maar heb zelf nog 0 ervaring met 'onderhoud'.

Vrijdag heb ik weer tijd om even te kijken of heel misschien donderdag avond. Dus zal eens naar de stekkertjes / schakelaar gaan kijken
 
ik heb het vermoeden dat het schakelaartje binnenin misschien zn langste tijd wel eens gehad zou kunnen hebben. Misschien corrosie?
Je zou het schakelaartje even open kunnen maken en kijken of meten waarom i het niet doet (kan niet missen, het is een koper lipje wat je tegen een koper puntje aan duwt zo even uit mn hoofd).
Anders gewoon even een nieuwe bestellen en klaar ben je. Niks moeilijks aan. 5 min. werk.
Wat Zot al schreef, het kost meer tijd om je topic aan te maken dat het defect op te snorren ;)
 
Waarschijnlijk is het schakelaartje doogebrand (kun je niet van buiten zien). Schakelaartje loshalen en doormeten met multimeter is het beste om te checken.

Als dat het niet is, dan zeer waarschijnlijk slechte electrische verbinding met de contacten.
 
~
Misschien is je schakelaartje bij de remhendel vuil of maken de stekkertjes slecht contact.
Als je de stekkertjes lostrekt en ze tegen elkaar houd (met contact aan)dan moet je remlicht gaan branden. Brand hij dan wel dan is er iets mis met de schakelaar.
Deze kan je reinigen met contactspray of wd40.[/quote

helemaal gelijk ik heb hetzelfde gehad met de kawa, ik heb hem toen vervangen ,niet moeilijk, koud kunsje ,en kost maar een paar euries
 
Terug
Bovenaan Onderaan