Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: darksight
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. darksight

    Ervaringen webwinkels - verzendkosten

    Dag allemaal, Ik ben een grote fan van online aankopen doen. Ik ben alleen nog niet zo bekend met het online kopen van motorspullen (kleding, helmen, accessoires). Een irritatiepuntje is ook dat je vaak 6 a 7 euro verzendkosten betaald voor kleine lichte producten (halsdoek) die slechts een...
  2. darksight

    Monteren db-killers vance & hines

    Hallo allemaal, Ik ben bezig met het monteren van db-killers in mijn vance and hines urban brawlers https://goo.gl/3cms6u. Hier zitten schroefjes bij waarmee je de db-killers via de buitenkant kunt vastzetten. Probleem is: db-killers gaan zó stroef erin en kan ze vrijwel niet draaien en...
  3. darksight

    Gas response (aan/uit) aanpassing

    Hoi allemaal, Ik heb een 2014 Kawasaki Z1000 en vroeg mij af of de gas response iets softer kan worden gemaakt? Het is geen ride-by-wire motor, maar ik irriteer mij soms een beetje aan de heftige aan/uit reactie als je een bocht induikt :P Kan dit worden aangepast in de ECU of iets...
  4. darksight

    Warme douche Oscar's motorservice

    Hoi allemaal, Regelmatig zie ik verhalen langskomen van MF-ers met een slechte ervaring bij dealer X. Vrijwel nooit zie ik mensen vertellen over dingen die wel heel goed zijn gegaan, logisch overigens want wij Nederlanders kunnen goed klagen, maar complimenten geven zijn we wat minder goed in...
  5. darksight

    Sportieve motor dilemma: advies gevraagd!

    Beste MF-ers, Ik zit al een tijdje met een dilemma. Ik ben 24 en rijd nu 2 jaar een BMW R1200GS. Vaak genoeg heb ik opmerkingen gehad over mijn leeftijd en de motor, maar voor iedereen die er op heeft gereden weet hoe fijn deze rijdt. Elk jaar ga ik op vakantie met de motor en dan is de GS...
  6. darksight

    Z800 vs Z1000

    Hallo allemaal, Ik heb even wat advies nodig. Ik rijd momenteel een R1200GS en hoewel dat een super super fijne motor is, wil ik volgend jaar misschien gaan kijken naar een Z800 of Z1000, gewoon omdat dit beter past bij het (sportieve) rijden met vrienden en ik te weinig reis om de GS...
  7. darksight

    KNMV voorwaarden - diefstal

    Hoi iedereen, Ik heb even een vraagje over mijn KNMV verzekering voor diefstal. Ik kan ze natuurlijk even bellen, maar wellicht kan iemand mij dit zo verduidelijken. Ik heb een beperkt casco verzekering (inclusief diefstal), in de voorwaarden staat dit: "Op straffe van verlies van...
  8. darksight

    Van adventure naar naked

    Hallo allemaal, Ik ben 23, ooit op een dag kwam ik op het idee om een BMW R1200GS te kopen. Super motor afgelopen 2 jaar, veel mooie tochten door Europa mee gemaakt. Nu is er toch wat veranderd. Broertje + vrienden hebben rbw gehaald en motor gekocht en er komen steeds meer korte ritjes...
  9. darksight

    Problemen Zumo 340 - routeberekening

    Hallo allemaal, Na een hoop prutsen met mijn Zumo 340 probeer ik het toch even via MF Het probleem: Ik heb vorig jaar een Zumo 340 aangeschaft als opvolger van mijn Zumo 210, die nu is over gegaan naar mijn broertje. Het probleem dat ik heb met mijn 340 is dat de route die ik maak in...
  10. darksight

    Motorcommunicatie - meerdere rijders

    Hallo allemaal :) Ik heb even een vraag: momenteel zijn wij met een groepje van totaal 4 motorrijders, waarvan een aantal een Midland BT Next bluetooth communicatieset gebruiken. Met deze set kunnen maar 2 rijders tegelijk met elkaar praten, wij zouden graag met zn allen willen praten...
  11. darksight

    Een domme man

    Beste allemaal, Ik ben een domme man. Een paar weken geleden heb ik mijn R1200GS uit 2008 ingeruild op een gloednieuwe Honda CBR650F. Was een omruil, dus geen euro betaald. Nu paar weken later: spijt -O- Het is niet dat de CBR vervelend rijdt (ik zou um een ieder aanraden), maar het is...
  12. darksight

    Advies mbt aanschafprijs

    Hallo allemaal, Ik wil een overstap maken van een bmw r1200gs uit 2008 naar het nieuwe cbr600F model (vanaf 2011). Ik ruil liever in dan dat ik particulier verkoop, alleen de waarde van mijn GS ligt meestal hoger dan de CBR. Weten jullie of dealers bereid zijn bij te betalen? Kan ik de waarde...
  13. darksight

    Reis Duitsland-Oostenrijk-Italie

    Hallo allemaal! Aankomende vrijdag vertrek ik voor een paar dagen (met vriendin achterop) met de GS naar Winterberg met vrienden, om vervolgens na paar dagen door te rijde naar Oostenrijk. Vanuit Oostenrijk wil ik ook naar Italie. Probleem is: ik ben een beetje bang om te overnachten (bed...
  14. darksight

    Ervaring met Tijger Leathers?

    Hoi allemaal, Ik heb een BMW R1200GS en ben erachter gekomen dat het zadel veel en veel te zacht is, dit komt mijn fraaie achterwerk niet ten goede. Nu zijn er diverse andere zadels te koop, ik ga onder andere zaterdag kijken voor een Touratech zadel. Ik heb ook gehoord dat je je zadel...
  15. darksight

    Vraag m.b.t. navigeren

    Hallo allemaal, Volgende week zondag ga ik met mijn broertje voor 2 weken naar Oostenrijk/Italië/Zwitserland. De bedoeling is om vanaf Düsseldorf de trein te nemen naar München en vanaf daar alles te rijden. Hebben totaal geen haast en kijken dan ook elke dag hoever we komen. Waar ik een...
  16. darksight

    Vakantie Oostenrijk: Advies gevraagd!

    Hallo allemaal! In augustus ben ik van plan om samen met mijn broertje (ik op een R1200GS hij op een YZF125 R) op vakantie te gaan naar oostenrijk voor 2 weken. Vanwege de 11kw regeling van mijn broertje gaan we volledig binnendoor rijden, snelweg is niet ideaal met continu voluit te rijden...
  17. darksight

    Benodigde lengte BMW R1200 GS

    Hallo allemaal, Na even gezocht te hebben op google en hier op het forum toch maar even deze vraag: weet iemand hoelang je minimaal moet zijn om op de BMW R1200GS te passen en fatsoenlijk met je voeten bij de grond te kunnen? Ik ben zelf ongeveer 1,78 en hoop volgend voorjaar te gaan...
  18. darksight

    Beginnen met Offroad? Advies gezocht

    Beste Mfers, Ik rijd nu sinds een jaar motor (cbr) en het lijkt mij leuk om eens in het offroad segment te beginnen. Vlakbij mijn woonplaats is een crossbaan (Nunspeet) waar ik een paar vragen over heb: -Wat voor soort crossmotor/dirtbike raden jullie aan? Budget is klein, op internet zie...
  19. darksight

    Gezocht: Reisgenoot!

    Beste Mfers, Afgelopen week kreeg ik de nieuwe Motor Magazine door de bus. Met daarbij een bon voor 2 personen voor een weekend (3 dagen) naar Winterberg voor 84 euro. p.p. *D Omdat het me niet zo fantastisch lijkt om in mn eentje te gaan zoek ik hier naar een man/vrouw die met mij wil...
  20. darksight

    Hoe in te schrijven voor circuit sessie ?

    Beste Mf-ers Ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik me kan inschrijven voor een circuit sessie/training. Nu zie ik behalve bij de KNMV en tracktraining.nl niet een algemeen iets waar je je voor een circuit kan inschrijven. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt ?
  21. darksight

    Zelf onderhoud uitvoeren

    Beste Mfers Ik ben sinds mei in het bezit van een cbr600f uit 2000. Aangezien de zomer al weer op zn einde loopt (zeker als je kijkt naar het weer) heb ik even een vraag. Als je je onderhoud zelf wilt doen, wat komt daar dan jaarlijks bij kijken? Olie verversen weet ik hoe dat moet, maar...
  22. darksight

    Uitlaat CBR600F

    Beste MF-ers, Korte vraag: Ik heb de originele Honda uitlaat onder mijn CBR. Zit hier ook een zogeheten decibellkiller in die je er uit kan halen? Of zul je om meer geluid te produceren moeten gaan kijken voor een sportuitlaat? Gr, Darksight
  23. darksight

    Beek en Donk : leren kleding advies gevraagd!

    Beste Mfers, Pas kwam ik op google een site tegen met een motor kleding dump dag zoals ze dat noemen. Aangezien ik niet weet of een site noemen onder adverteren valt laat ik het hier bij:P Vraag is, ik wil hier morgen even langs gaan om een leren pak aan te schaffen. Deze zaak verkoopt...
  24. darksight

    Offroad informatie gezocht :D

    Beste Mfers, Soms heb je ineens een "gek" idee. Mijn idee was om een kleine 125cc brommert aan te schaffen voor offroad rijden op bijv. de veluwe of where-ever. Gezien mijn budget hiervoor zeeeeer beperkt is maar de (lijkt mij) hoge funfactor mij toch wel erg trekt zou ik hier graag wat...
  25. darksight

    Het juiste bochtenwerk!

    Beste Mfers, Een tijdje geleden heb ik een topic gemaakt over de afschuin techniek. Hier heb ik een groot aantal antwoorden op gekregen. Na vandaag een lekker ritje te hebben gemaakt met mn cbr heb ik graag nog een paar vragen. Bij het door de bocht gaan kan ik (naar mijn weten) op 2...
Terug
Bovenaan Onderaan