Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: HugoW
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. HugoW

    Gewone bobines vervangen door penbobines

    Hoi, op mijn projectmotor (Suzuki GSX 400E uit 1984) is één van de twee bobines gaar en ik heb de plek waar de bobines origineel zaten inmiddels gevuld met andere zaken. Ik wil eigenlijk naar penbobines monteren, daar is ruimte genoeg voor op het motorblok...
  2. HugoW

    Losse bobines / kabels vervangen door opsteekbobines?

    Hoi, ik heb een Suzuki GSX400E uit 1984 waar al het nodige aan versleuteld is. Ik wil naar programmeerbare ontsteking en later misschien zelfs injectie. Ik ben de hele fiets op nieuw aan het inrichten qua electrische componenten en wil graag de standaard bobines die op het frame hingen...
  3. HugoW

    Verdiept logo op karterdeksel dichtplamuren?

    Hoi, op mijn projectfiets (zie handtekening) zitten uiteraard kapjes op de zijkanten van de motor, en daarop zit in reliëf Het Suzuki logo. Als het reliëf nou uitstak kon ik het erf vijlen, maar het is naar binnen verdiept. Dus denk ik aan plamuren. Of zo. Het is uiteraard een Zamac-achtige...
  4. HugoW

    Makkelijke manier op blok in en uit te bouwen?

    Hoi, ik heb mijn frameverbouwing bijna af, ik kan alles wat gehecht is nu gaan aflassen en daarna kan het frame naar de coater. Nu moet het blok uit het frame. Maar ik werk in mijn eentje (en ben een kantoornerd), en heb geen hijs- en hefmiddelen. Ik heb wel eens gezien dat mensen het frame...
  5. HugoW

    Past een Suzuki GSX R 750 Kroonplaat op een GSX 400 E

    Vreemde vraag, en het antwoord is waarschijnlijk "nee". Maar dan de echte vraag, wat uitgebreider: Ik heb een GSX400E uit 1984, nu met clipons erop. Ik wil de stuurmontagepunten eraf halen, maar erg mooi wordt dat niet. Eigenlijk zoek ik een passende kroonplaat die er netjes uit ziet: Ik...
  6. HugoW

    Extra voltage / stroomregulator voor Lithium Ion accu?

    Hoi, ik wil een zo klein mogelijke accu in mijn motor (liefst geen, maar ik kan niet zomaar een kickstarter op mijn fiets maken), dus zo'n Lithium Ion ding. Nou lees ik daar vanalles over, vooral dat je liever niet boven de 5A moet laden, en de spanning mag nooit boven de 13,9V (?) mag komen...
  7. HugoW

    Gewoon skai of speciaal motorzadel skai?

    Hoi, ik heb een webwinkel gevonden met schuim en skai voor mijn motorzadel. Nou hebben ze daar speciaal skai voor motorzadels, anti-slip en UV bestendig, en gewoon. Die speciale voor zadels klinkt dus aantrekkelijk, maar die is niet in de bruine kleur te krijgen die ik graag wil. Is gewoon...
  8. HugoW

    Materiaal voor onderplaat zelfmaakzadel?

    Hoi, ik ben een eigen zadel aan het bedenken voor mijn projectfiets. Ik kan de onderplaat uit RVS of aluminium maken, maar hoe niet je daar de skai bekleding op? Ik zit zelf te denken aan een onderplaat uit betontriplex, inslagmoeren erin en alle kanten netjes in de menie. Is dat een gek...
  9. HugoW

    Ervaringen met hele spaakwielen laten moffelen?

    Hoi, ik heb twee spaakwielen met alu naven en verchroomde velgen. Ik wil ze helemaal zijdeglans zwart laten moffelen. Het moffelbedrijf zegt de chroom eraf te stralen, en het chroom dat er niet af gaat zit kennelijk vast genoeg. Verder zien zij ook geen problemen. Ik vraag me af of de alu...
  10. HugoW

    Andere veer voor Kawasaki ZX9R veer/demper (laten maken)?

    Hoi, Ik heb een Kawasaki ZX9R veer/demper combi in mijn projectfiets, maar de veer is veel te stijf. Hoe komt een mens aan een slappere veer voor zoiets? Dank voor advies, Hugo
  11. HugoW

    Suzuki GSX400 E achteras, moer en 2 bussen

    Hoi, Bij het demonteren heb ik deze vier items keurig op elkaar gemonteerd en apart gelegd, zodat ik het later weer netjes kon monteren. Nu is het zo ver, en kan ik het setje in geen velden of wegen meer vinden. Heb jij nog wat liggen dat je toch niet meer gebruikt? Ik hoor het graag...
  12. HugoW

    Compleet 18" achterspaakwiel, merk niet relevant

    Hoi, merk maakt niet veel uit, komt met wat moeite op mijn Suzuki GSX project (zie handtekening). Ik kan zelf spacers en zo draaien en dingen pas maken. Liefst een compleet wiel, dus met tandwiel (-meenemer) en (trommel-) rem. Als je wat leuks hebt staan hoor ik graag van je, mag ook een...
  13. HugoW

    MIG lasaparaat aanpassen, zou dit kunnen?

    Hoi, ik heb een oud MIG lassertje van de Gamma. Inmiddels zit daar een grote echte CO2 fles aan met een goed reduceer, en het ding doet het verbazingwekkend goed. Alleen de instelbaarheid laat te wensen over. Ik kan de draadsnelheid traploos regelen, maar de spanning (?!?) maar in twee...
  14. HugoW

    Moto Guzzi V35/50/65 tankklepje en dop

    Hoi, ik heb zo'n tank en zoek dus het scharnierende klepje en de dop die de vulopening afsluit. Alvast bedankt, Hugo
  15. HugoW

    Gezocht: voorwiellager tussenbus (spacer) Suzuki GN250

    Hoi, ik heb een spaak-voorwiel van een Suzuki GN250 uit 1992. Ik ga de lagers vervangen (er zat er nog maar één in toen ik heb kreeg) maar ik mis het busje dat tussen de lagers hoort. Heeft iemand die toevallig voor weinâg voor me? Dank, Hugo
  16. HugoW

    Polyester (epoxy?) tank, moderne peut, coating ertussen?

    Hoi, De afgelopen dagen wat alu getigt, maar dat lukt nog lang niet zoals ik wil. Maar ik wil graag een custom tank maken. Ik heb wel ervaring met het maken van epoxy modelvliegtuigrompen. Ik kan dus een tank uit epoxy/glasvezel maken, in de stijl van de polyester tanks van vroeger. Maar ik...
  17. HugoW

    Buigpomp gezocht omgeving Wijk bij Duurstede

    Hoi, ik wil wat 3/4 duims staal en 38mm RVS buis buigen, en ik heb geen buigpomp. En ik heb in het weekend geen auto en de motor ligt in 484341361 stukken op de gargevloer, dus naar Boels in Nieuwegein wordt lastig. Wie-o-wie leent mij zoiets, of kan ik op een doordeweekse avond langskomen...
  18. HugoW

    Yamaha TR1 achterdemper of soortgelijk

    Hoi, ik wil een compleet ander frame gaan ombouwen, en zoek een demper à la Yamaha TR1. Die fiets is ongeveer even groot en zwaar als mijn project, vandaar. Heb je wat leuks, dan hoor ik het graag. Budget is er uiteraard niet... Kijk, hier zie je hem mooi zitten, op een aardige fiets...
  19. HugoW

    Midlife crisis; Suzuki GSX 400 E bobber of cafe racer

    Hoi, sinds kort ben ik 40, dus ik mag nu officieel aan mijn midlife crisis beginnen. Dus, motorfiets. Ik heb vroeger heel veel Honda viertaktbrommer gereden (echt heel Europa door). Daarna ook wel eens op de motor gestapt (ja zonder rijbewijs daarvoor, niet verder vertellen) maar dat is (bij...
  20. HugoW

    Beginnersvraag over wielen

    Hoi, in een ander topic leerde ik al dat zowel wielen als banden van een motor rond moeten zijn ( ;) ), ik heb nog een vraag over wielen. Ik ga bezig met een Suzuki GSX 400 E uit begin jaren '80. Die heeft gegoten (?!?) aluminium velgen. Ik wil liever spaakwielen hebben. Zijn wielen van...
  21. HugoW

    Veranderende uitlaat tegendruk, kan dat met een carburateur?

    Hoi, ik heb een systeem bedacht (waarschijnlijk het wiel opnieuw uitgevonden...) met een klep waardoor ik de uitlaat kan veranderen. Klep dicht, minder herrie, meer tegendruk. Klep open, meer herrie, minder tegendruk. Die demper kan ik maken, maar kan een simpele carburateurset-up zoiets...
  22. HugoW

    Kenteken schorsen of niet?

    Hoi, zaterdag koop ik mijn project-motor, als alles goed gaat. Als auto-nerd is mijn eerste instinkt; schorsen totdat hij klaar is. Maar als ik het goed begrijp is er geen APK voor motoren (nog niet...) en de verzekering is erg goedkoop per maand. Dus gewoon maar verzekeren en niet schorsen...
  23. HugoW

    € 500,- Honda CB 750 om mee te beginnen?

    Hoi, ik denk dat ik motorrijden heel leuk ga vinden, ik reed op mijn Honda C-tje al heel Europa door zo'n 20 jaar geleden. Maar ik vind het halen van het rijbewijs al een redelijke investering, een goed pak en helm een must, ik wil niet meteen een enorm dure fiets aanschaffen. Ik ben heel...
  24. HugoW

    Goedendag

    Hoi, al een paar jaar denk ik over motor rijden, en sinds vorige maand is de leasebak de deur uit (andere baan). Ik heb me hier nu geregistreerd om meer informatie te verzamelen. Hugo
Terug
Bovenaan Onderaan