Kenteken schorsen of niet?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

zaterdag koop ik mijn project-motor, als alles goed gaat. Als auto-nerd is mijn eerste instinkt; schorsen totdat hij klaar is. Maar als ik het goed begrijp is er geen APK voor motoren (nog niet...) en de verzekering is erg goedkoop per maand. Dus gewoon maar verzekeren en niet schorsen? Of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie?

Dank,

Hugo
 
Behalve verzekering is er ook nog de houderschapsbelasting. Dus afhankelijk van de ingeschatte duur van het project kan schorsen interessant zijn.

Denk er wel om de schorsing op tijd te verlengen of de motor tegen die tijd te verzekeren! Anders krijg je ineens een vriendelijk verzoek om 300+ euro af te tikken omdat de motor niet verzekerd was toen de schorsing verliep.
 
Precies, dat einde van de schorsing is bij mij ook een keer fout gegaan... Jammer! Ik hoop in een maand of 2 à 3 klaar te zijn, ik ga geen wilde dingen doen. Ik denk dus gewoon maar verzekeren en belasting betalen, da's het veiligste en niet erg duur.

Hugo
 
Precies, dat einde van de schorsing is bij mij ook een keer fout gegaan... Jammer! Ik hoop in een maand of 2 à 3 klaar te zijn, ik ga geen wilde dingen doen. Ik denk dus gewoon maar verzekeren en belasting betalen, da's het veiligste en niet erg duur.

Hugo

Ik heb wel is vernomen dat als je binnen 2 of 3 maanden de schorsing weer ongedaan maakt er een extra toeslag bij komt. Let hier ook op dan. Zou dan helemaal de moeite niet zijn voor je.
 
Laatst bewerkt:
Niet schorsen en gewoon verzekeren, kun je altijd tussendoor een proefritje maken als je iets aangepast hebt.
mijn oldtimer autos heb ik altijd geschorst tijdens de resto, en een keer vergeten te verlengen: kassa auw.
 
Dat schorsen is een gedoe, bij veel motoren of auto's kan het zeker lonen bij 1 motor zou ik er niet aan beginnen.
 
Gewoon verzekeren.
M'n K project heeft ook maanden niet gereden, maar was verzekerd voor 50e per jaar.

En schorsen zelf kost ook geld.
Maar 't grootste voordeel is dat je gewoon een proefritje kan maken

Toen m'n suzuki een half jaar tot 9 maanden uit de running was heb ik die wel ff geschorst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan