Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: grimmklot
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. G

    krauser kofferset diversion op Yamaha Fazer monteren

    Ik kan voor een appel en een ei een koffer set met beugels over nemen. Deze komt van een Yamaha diversion en ik zou hem willen monteren op een Fazer 600 uit dezelfde periode. Hoe groot is de slagingskans dat dit zonder al teveel laswerk gaat passen? Heeft iemand hier ervaring mee of een goed...
  2. G

    Bagagerek (laten) bouwen Yamaha Fazer

    Ik rij ondertussen 5 jaar op een Fazer (FZS600 DM5) uit 2001. Vaak neem ik bagage mee in een dufflebag of een rugzak. Zo nu en dan komt uit praktische overwegingen de behoefte op om de looks van de fiets te vernaggelen en gewoon lekker makkelijk een bagagerek of zelfs topkoffer te monteren. Nou...
  3. G

    Rotje in de uitlaat

    Omdat het weer wat beter aan het worden is en ik verwacht dat we nu toch wel richting het voorjaar gaan heb ik zojuist heel optimistisch mijn yamaha fazer uit de winterstalling opgehaald. Normaliter verbaas ik mij altijd over die machine omdat deze zelfs na driekwart jaar stilstand nog steeds...
  4. G

    Net pak vervoeren motorfiets

    Vanwege het krijgen van een zoontje, altijd met een koekblik onderweg zijn voor het werk en het feit dat ik hier geen garage heb en wel vandaaltjes in de wijk is mijn motor wat langere tijd in de stalling gebleven. Daarvoor reed ik 40.000km per jaar en het kriebelt nog steeds. Nou ga ik...
  5. G

    Motor huren in Liguria (it)

    Over ongeveer een maand, ga ik met mijn brave gezinsautotje (Mitsubishi Klysma) op vakantie naar Ligurie. We hebben de luxe dat wij 3 weken lang niks kunnen doen, boekjes kunnen lezen en kunnen genieten van onze pasgeboren zoontje (7 maandjes tegen die tijd). Je zal begrijpen, dat het touren...
  6. G

    KNMV gelinkt met vrouwenhandel?

  7. G

    Eerste rit

    Zojuist heb ik mijn eerste echte stuk gereden. Ik had wel een stukje uit de winterstalling naar huis gereden, maar nog geen lekkere stuurwegen. Nou is dit het eerste jaar in mijn 9 - jarige motorcarriere dat ik een winterstop heb gehouden Daarnaast ben ik dit jaar geopereerd aan mijn oog...
  8. G

    gratis onderhoudsbeurt

    In het artikeltje van de telegraaf over motorrijders in de lente staat de volgende zin: "Bij tankstations van Total krijgen motoren tot en met 4 april een gratis onderhoudsbeurt (bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6350976/__Motorrijders__pas_op_in_de_lente__.html ) Wat zouden ze...
  9. G

    Wanneer komt jouw motor uit de winterstalling?

    Het weer schijnt volgende week beter te worden. Vandaag was het dan eindelijk zover, ik heb mijn trouwe plof uit de winterstalling getrokken. Door omstandigheden moest ik hem vorig jaar zonder aandacht wegbrengen. Voor mij was dit de eerste winter, dat ik niet door heb gereden. Vandaag was...
  10. G

    Woning/appartement met motorstalling in Utrecht gezocht

    Het lijkt off-topic, maar mijn motor is het probleem. Ik ben een 4e jaars student uit Maastricht en moet voor een stage volgende maand in de omgeving Utrecht gaan wonen. Daarom zoek ik een woonplek, waar ik mijn motor veilig kan stallen! Hij hoeft niet per se binnen te staan, als ik hem maar...
  11. G

    Lidl supports bikers: Vaccuum fotostatief

    Onze grote vrienden hebben weer een aanbieding waar mijn motorhart harder van gaat kloppen. Het lijkt mij namelijk leuk om met een tankcam filmpjes te maken...zie het alleen niet in om daar honderden euro's aan te spenderen. De Lidl komt met een statief, die met vaccuum bevestigd word....voor...
  12. G

    niet uitbalanceren achterband

    Zoals zovelen hier heb ik een band besteld in duitsland. De montage heb ik aan een locale bandenman over gelaten. Hij was ervan overtuigd dat uitbalanceren in al die jaren dat hij het deed nog nooit gedaan werd bij achterbanden van motoren. Nu is mijn vraag aan jullie...moet een achterwiel...
  13. G

    ohw ja....die andere merkjes...banden

    Ik ben de trotse bezitter van een yammie fazer...heb hem enkele weken geleden voor een redelijke prijs op de kop kunnen tikken. Het was van een vrouw geweest die zwanger was geworden ongeveer 2500km na aankoop van de machine -en de lol niet terug kon vinden. Maar het is wel een machine van 5...
  14. G

    standaardpijpjes aanpassen

    Iedereen loopt schitterend te patsen met de mooiste pijpjes - en tevens de duurste pijpjes. Nou weet ik nog niet helemaal zeker of ik dat de centjes waard vind. Ik ben eigenlijk meer geintereseerd waarom iedereen honderden euros uitgeeft aan lazertjes/akrapovic/sebring/micron/etc. en niemand...
  15. G

    voor de echte liefhebbers 125ccm

    Geachte medeforummers, ik probeer hierbij niet mijn motortje te slijten - enkel interesse te polsen! Ik ben in het bezit van een MZ Rt125. Een prachtig duits fabrikaat. De motor staat ook op duits kenteken en word over ongeveer een maand verkocht. Nu kan ik dat in duitsland doen, maar nederland...
  16. G

    Hitte -wat trekken jullie aan?

    Ik word een beetje gestoord van de hitte, die mijn alweatherjacket produceert in de zomer. Toen heb ik wat rondgekeken en tsjah daar viel mij toch op dat er weinig echte zomergear op de markt is! Alleen louis heeft een paar (lelijke dingen) en dainese heeft 1 airflowpak! -niet te betalen! Een...
  17. G

    carburateur vs injectie

    Mijn prangende vraag betreft de carburatie van motoren. Wat zijn de voor en/of nadelen van bijde carburatievormen. Ik heb tot nu toe enkel nog kunnen bedenken dat injectie handig is als je van plan bent om te gaan verhuizen..omdat het in sommige landen voorkomt dat je belast word volgens...
  18. G

    yamaha fzs600 fazer

    Ik geloof dat ik eruit ben wat voor mobilletje ik ga kopen...maar nu is mijn vraag: wie weet wanneer deze motoren een injectieblok kregen?
  19. G

    Budgetmotoradvies

    Ik ben op zoek naar een nieuwe motor. Het word een 600/650 cc, moet lichtelijk sportief zijn en geschikt voor het alledaagse werk en de langere tourtochten. Nu ben ik student en moet op de kleintjes letten - kortom geen tot weinig onderhoud en geen verassingen. De spaarcentjes worden voor...
  20. G

    oi oi

    Het is wel zo netjes om jezelf even braaf voor te stellen. Bij deze: 22 jaar oud; 6 jaar motorervaring, 18 jaar TT ervaring- 19e komt eraan. De passie is er genetisch in gegoten en tjsah het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Momenteel rijdt ik op een 125cc MZ, maar daar komt z.s.m.(komende 3...
Terug
Bovenaan Onderaan