Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Potverdomme heb ik 13,10 Euro te veel uitgegeven.
Dit is hem trouwens:

544243429_6_d1mP.jpeg


Zal alvast mijn toerental opschrijven voor zo dadelijk als vergelijkingsmateriaal.

km/u rpm
140 8000
120 7000
100 5750
80 4750
50 4000

Als ik hem laat uitrollen dan gaat ie bij de 30 km/u terug naar zijn vrij.
 
Laatst bewerkt:
Niet dat ik de plannen heb(had ik in het begin wel)maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. :Y :Y
 
Ik wacht eerst af wat de oordelen zijn daarna ga ik denk ook over naar de JCosta :] .

Deze maand is nogal duur voor mij, eerst een nieuwe koelkast een nieuw gasfornuis en een nieuwe wasmachine alles in 1X kapot en dan ook nog eens de auto die een grote beurt nodig heeft en nieuwe banden +Apk etc... het lijkt wel of alles 1X tegen zit :( .
Daarbij op afbetaling is niks voor mij 8-) gewoon contant betalen en aan niemand een schuld hebben :Y .
Daarbij dit jaar maar 3500eurie terug krijgen van de belasting vorig jaar kreeg ik het dubbele terug ik wacht het eerst af voordat ik het 1 en ander ga verbouwen aan mijn scoot. :Y
 
Laatst bewerkt:
sneller optrekken, hogere top, lagere toeren op kruissnelheid en lager verbruik op kruissnelheid.

Daar in tegen zal bij lagere snelheid het verbruik toenemen ivm hogere toeren, ben benieuwd naar het uiteindelijke verbruik met al dat file gerij.

maar 3500 :? ?!?
 
Laatst bewerkt:
hahaha nee, krijg ongeveer hetzelfde bedrag terug en vond het veel.
Ik leef maar op kleine voet.
 
Zo net weggebracht. Ik hoop dat het maar allemaal goed komt want toen ik die variator in de handen drukte van die vent keek hij me een beetje appellig aan. Hopelijk was hij niet de monteur.
Zou een scarabeo 250 meekrijgen maar die bleek inmiddels verkocht, helaas. Kreeg nu een Atlantic 500 mee. Leuk ding, stuk smaller en wenbaarder (de bok is ook ver naar achter geplaats in vergelijking met de burg 400), je zit iets hoger, vaste spiegels, dus op de kuip en niet op het stuur, klein windschermpje. Het doet en voelt allemaal een stuk sportiever aan.
De wendbaarheid kon ik meteen testen want er was weer zo'n oetlul die van baan wisselde, tijdens de file, zonder te kijken. Gelukkig had ik hem snel in de gaten nog voordat hij daadwerkelijk van baan wisselde (leek een beetje op synchroon zwemmen maar dan anders).
De Burg 400 doet een stuk logger aan maar qua afwerking zo veeeeeel beter. Van de bediening van het knipperlichtknopje tot aan het openklappen van de buddyseat, dat allemaal erg cheap aanvoelt bij de Atlantic 500. Qua vermogen is hij wel iets pittiger maar ik hoop dat dat morgen, met de komst van je J Costa veranderd is. Kan haast niet wachten....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook benieuwd ik hoop dat het heel veel scheelt :]
Zo eventjes verder koken wordt weer sajour lodeh met rendang pandang rijst en ikan trie en emping lekker joh!!! AL :9~
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook benieuwd ik hoop dat het heel veel scheelt :]
Zo eventjes verder koken wordt weer sajour lodeh met rendang pandang rijst en ikan trie en emping lekker joh!!! AL :9~~
Wel a.u.b. even een waarschuwing plaatsen dat het lezen van dit soort berichten kan leiden tot beschadiging van je toetsenbord wegens spontaan naar beneden druppelend mondvocht! :+

@Lyonel: morgenavond wel ff gelijk achter de pjoeter, want we kunnen bijna niet meer wachten op ieder bloody detail. :}
 
Stradje ik weet helaas niet waar je het over hebt :9 maar weer erg lekker hoor *O*
 
Laatst bewerkt:
:] @Lyonel: stradje heeft gelijk morgen direct vertellen hoe het bevalt :]

*O* misschien wordt dit wel het eerste klusje in mijn nieuwe knutselhok *O*
 
Zo net weggebracht. Ik hoop dat het maar allemaal goed komt want toen ik die variator in de handen drukte van die vent keek hij me een beetje appellig aan. Hopelijk was hij niet de monteur..........maar ik hoop dat dat morgen, met de komst van je J Costa veranderd is. Kan haast niet wachten....
...en dan krijg je dit ervoor terug :+
Burgmanconcet%20abajo.jpg

...en je JCosta effe 300 kmtjs inrijden, dus voor die tijd niet te vaak, liever helemaal niet, opzoek gaan naar de top. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Lyonel vandaag heel veel plezier heeft met zijn JCosta :]
Denk niet dat hij vandaag nog gaat reageren *O*
 
Laatst bewerkt:
Die leenscooter, Atlantic 500, heeft het een beetje verpest. Bij elk stoplicht heb ik die uiteraard vol opengetrokken. dus vond ik de Burg, wat dat betreft, een beetje tegenvallen.
Toen ik mijn geliefde Burg terug had dacht ik eigenlijk alleen, aaahhh....wat zit je toch lekker, zo lekker uit de wind en wat ben je solide en mooi afgewerkt.
Ik heb dus echt geen last van turbulentie en lawaai op de Burg merk ik nu. Wat een stilte vergeleken met die Atlantic, ik klaag nooit meer over het "lawaai" van de Burg. Ik was gewoon te verwend.

Wat me in ieder geval wel is opgevallen is dat als ik optrek de toeren naar de 6000 RPM schieten. Zodra ik constant ga rijden zakken ze terug. Bij 100 km/u was dat 5000 RPM .
Ik ga zo meteen weer de Burg op, nu was het voornamelijk file rijden. En ook na het advies van Chopper_cooper durf ik hem nog niet echt te "revven".

Het valt me nu eigenlijk nog allemaal een beetje tegen.

De 12 duizend beurt heeft me uiteindelijk 342,89 euro gekost. Waarvan 260 euro arbeidsloon. Andrezo we moeten echt snel handig worden.

Okay wordt vervolgd...
 
Bij 100 km/u was dat 5000 RPM .
Da's toch 750 minder dan je eerdere RPM's. Dat zou je in het verbruik (en levensduur) moeten gaan merken. Dat lagere toerental op kruissnelheid is mijn belangrijkste motivatie, gecombineerd met hopelijk minder trillingen.

Ik proef ook een beetje het effect wat je hebt als iemand je helemaal gek heeft gemaakt over iets dat je MOET gaan bezoeken omdat het ZOOOO mooi is. Dan valt het vaak in het begin een beetje tegen. Heb ik al heel vaak meegemaakt.

Dus verricht jij nu heel zinvol werk: je tempert de verwachtingen van je volgelingen. Voor hun gaat het dus misschien meevallen.

Mij viel bijvoorbeeld in eerste instantie het vario-scherm ook wat tegen. Maar inmiddels ben ik er toch wel heel blij mee, zeker met dat hogere opzetstuk.
 
.... Wat me in ieder geval wel is opgevallen is dat als ik optrek de toeren naar de 6000 RPM schieten. Zodra ik constant ga rijden zakken ze terug. Bij 100 km/u was dat 5000 RPM ...
Ik volg dit met belangstelling.
Lyonel; is er ook verschil te merken bij wegrijden vanaf stilstand ? Hoe reageert de Burgman nu als je met weinig gas of bijvoorbeeld half gas vanaf stilstand wegrijdt, draait ie dan ook meer toeren voordat ie rijdt dan voorheen ?
 
Okay, je houdt je nog in met het vol open trekken van je gashendel, om de rollers in te laten lopen, heb geduld...,
De 12 duizend beurt heeft me uiteindelijk 342,89 euro gekost. Waarvan 260 euro arbeidsloon. Andrezo we moeten echt snel handig worden.
wat ik hier lees is zwaar kl :( te, iets meer dan €80 voor onderdelen :? en €260 voor arbeidsloon B|, ik ken de onderhoudsschema van de AN400 K7 niet, maar wat hebben ze in hemelsnaam gedaan?
 
Chopper Cooper vanwaar ;) weet jij dat de rollen eerst ingereden moeten worden???
Het zijn ook geen rollen maar cilinder's
Een plaatselijke scooterboer bij mij, die ook racescooter's bouwt zegt dat dit zogeheten inrijden al na de 1 km gebeurd is of door de motorboer die er al opgereden heeft.
Gewoon knallen maar met mate :]
 
Laatst bewerkt:
@Stradje: Bij 120 km/u maakt hij nu 6000 toeren. :) Het voelt allemaal erg nauw, klein beetje meer of minder zie je gelijk terug op je toerenteller.

@Hybride: Je ziet de Burg nu reageren op elke beweging van je rechterhand. Alsof je meteen de kickdown intrapt als bij een automaat in een koekblik. Ik kan de Burg nu met gemak steady houden op 20 km/u. Voorheen was dat gas bij gas los en wou hij steeds naar de 30 km/u kruipen.
Ik vind het nu wel een beetje moeilijk inschatten omdat ik op die Atlantic 500 heb gereden. Zou eigenlijk een standaard Burg moeten rijden zodat ik ff goed het verschil kan proeven.

@chopper_cooper:
12000 km beurt.
Banden controleren, banden spannning controleren (doe ik zelf ook al).
remmen controleren/testen.
veerring controleren/testen, afstellen.
Voorwiellagers controleren.
Achterwiellagers controleren.
Aandrijving controleren/stellen/verversen.
Motorafstelling controleren, testen.
Olie+filter vervangen.
Bougies controleren, vervangen.
Luchtfilter controleren. vervangen.
Verlichting controleren, afstellen.
Accu controleren/testen.

Variotor vervangen (ofcourse :) )

Bougie 8,98
Filter 32,63
Filter comp.eng 7,50
BElr.exp 10w/40 bulk 100cc 18,90
kleinmateriaal 11,90
milieuheffing 2,98
arbeidsloon (4uur) 260,-

Onderhoud om de 6000 km, dat betekend voor mij zo om de 2,5 maand.

Anyways, morgen ff woon/werk Utrecht Amsterdam. Verslagje volgt.
 
@Stradje: Bij 120 km/u maakt hij nu 6000 toeren. :) Het voelt allemaal erg nauw, klein beetje meer of minder zie je gelijk terug op je toerenteller.
Hé, bedankt voor de info! Je kunt je voorstellen dat ik het ook wel spannend vind. 1000 toeren verschil op de meest geliefde snelheid is niet gering. Ik ben benieuwd hoe je verbruik gaat uitvallen.

Heb je nog effect gemerkt op dat rauwe koppel gedrag onderin en op trillingen?

In het MP3-topic lees ik overigens toch behoorlijk enthousiaste geluiden over de J Costa.
 
Laatst bewerkt:
Haringkje, ken die dingen als rollers, dat de juiste/technische term cylinder is, ook goed, mijn advies aan Lyonel is gebaseerd op velen posting op de Burgmatcat forum en de PiaggioX9&X8 forum, waar wordt aangegeven om het spul in te rijden, misschien zijn ze te voorzichtig, het zijn voornamelijk woon/werk rijders, en dat de het zogeheten inrijden bij de eerste 20 km gebeurd, wordt ergens op het Internet door een racer/tuner beschreven, maar dit is voor het in rijden van je zuiger(s).
 
Lyonel je luchtfilter vervangen??? je had hem zelf ook kunnen schoonmaken.
Afwassen en goeddrogen en in olien en terug zetten je laat je filter pas vervangen als die echt op is.
Ik zie nu dat jij nu meer betaald hebt 32,63 eurie :( bij Motoport 17,45eurie inclusief btw.

Chopper cooper in de originele varioteur zitten rollen, deze rollen zetten uit met gas geven en rollen weer terug naar beneden, in de J Costa zitten geen rollen maar cylinderachtige rollen dit principe is net weer iets anders.
Daar waar jij het over hebt zijn de Cylinder's en daar heb ik het niet over gehad:
Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan