De CB1000C Custom

Freewman

Die hard MF'er
13 jun 2005
493
2
Enschede
Er is nog geen topic over en volgens mij is deze amerikaan dat toch wel waard!

Deze 1000cc Custom van Honda is alleen in 1983 gemaakt en heeft luchtvering achter voor het comfort op de "highway" en een extra versnellingsbak met low en high gearing. Ik ben benieuwd of andere MF ers deze motor kennen en hierop hebben gereden...

Gisteren er even op proefgereden en zaterdag gaan we em ophalen.
Nu het allermooiste: Mijn vriendin van 1.63 m gaat er op rijden :]
full
 
Laatst bewerkt:
petje af voor je vriendin,laat eens weten hoe het haar af gaat.

rebel 450
 
Ja, wordt nog erg spannend ;)

Hij stuurt echt wel erg licht en ze kan met dr voeten plat op de grond dus dat scheelt.
Alleen achteruit duwen terwijl ze erop zit vindt ze nog erg zwaar, maar is misschien ook een beetje gewenning.

Daarbij weegt het hondaatje maar 285 kg dus is wel te doen :+
 
nee gelukkig niet!

Ik maak zaterdag wel even een paar fotootjes, kunnen jullie zien hoe het eruit ziet.
 
Mooi ding!
Die oude 4 cylinder customs zie je niet zo veel meer en worden straks nog 's gezocht.
Je kunt altijd nog het zadel aanpassen als het allemaal ff niet past.
 
Heb een CB900 C gehad met dezelfde opzet. Hoge en lage gearing heeft niet veel nut maar is wel een leuke gadget.
Motorblok is verder gelijk aan de Bol D, or.

Veel plezier ermee!.

gr
 
dankjewel! Plezier hebben we al vanaf moment 1, want we konden de CB ophalen in de zon gisteren :]

Eerst een fotootje zonder vriendin erop:

full
 
dat valt niet tegen qua houding! Ziet er ook goed uit, zeker voor zijn bouwjaar :Y nog nooit van gehoord, maar dat kan ook komen door mijn eigen bouwjaar; 1985 :+
 
een vrouw van 1.63 mrt. op een zo'n zware bike lijkt me toch moeilijk. Ook gezien de stand van haar benen (gestrekt en niet met doorgebogen knie) heeft ze toch een behoorlijk gewicht rechtop te houden. Petje af als dat goed gaat,succes en ride safe.
 
Gaan we zeker doen!

Morgen weer even stukje toeren samen als het weer zo blijft als vandaag en dan maak ik wel weer een paar foto's.

Ze heeft de afgelopen 4 jaar op een zxr400 gereden en dit vindt ze toch een stuk makkelijker rijden, mede door de zitpositie.

Mocht blijken dat ondanks dat ze nu al aardig met haar voeten plat op de grond kan, ze de fiets toch niet in haar macht heeft, dan laten we het zadel iets smaller en dunner maken.

Hierdoor kan ze dan nog makkelijker bij de grond.

Het enige wat wel handig zou zijn is een "achteruit" versnelling :+
 
ik zou zorgen dat ik hem nooit naar achter hoefde te duwen en in de garage zetten kun jij toch wel ff doen. ik zou ook gaan kijken voor een La Pera seat,is lekker smal en een stuk lager als de originele buddy.
 
Goeie tip, dankjewel!

Ze kan em zelf zowel vooruit als achteruit de berging in zetten, dus dat hoef ik niet te doen ;)

We gaan het eerst zo maar eens proberen en dan zien we later wel of het echt nodig is, denk van niet namelijk...
 
*D ik had er ook eentje,maar dan een Suzuki. }) die had wel het euvel dat als je hem aan het manouvreren was in de garage je op moest letten dat je hem niet te schuin ging houden :9~ want als ie eenmaal te schuin stond was er geen houden meer aan en wilde die omkiepen. :Z
 
Je kunt deze motor simpel verlagen door achter een kortere schokdemper te monteren. Heb deze wel eens gekocht bij Motozoom voor +/- 65 euro per set.
Originele schokkers zijn 32 cm ,die van motozoom 28 cm.
Zijn alleen niet luchtondersteund,maar lijkt mij niet zo'n probleem.


Als je dan de voorvork ook verder naar boven steekt door de kroonplaten verlaag je je motor genoeg om er meer macht over te hebben.

Ook smoelt het beter zo'n verlaagde motor,maar dat is natuurlijk persoonlijk!!.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan