Aprilia RSV4 Factory

Status
Niet open voor verdere reacties.
verkerde kleur ook nog!!!!!!!!!!! Geeeeeen emoties, helaas

verkeerde kleur?

had ook een witte ondanks dat ik officieel niet meer heb blijf ik het een prachtige fiets vinden :Y

vond het zelfs wel een beetje jammer toen ik em vrijdag gesloopt in een hoek zag staan toen ik me nieuwe 1198 ging ophalen.

zoon motor verdient gewoon beter wat dat betreft...

en snap de eigenaren hier het niet leuk vinden als vreemde hun prijzige machines komen afzeiken,in mijn geval ligt dat misschien anders gezien ik der eentje heb gehad maar zeik ander mans motoren niet af?

Ik heb een ducati wat is daar mis mee? (behalve dat die veel mooier is dan een kawasaki)

Of zijn die kwalijkzakies zo goed soms? geloof dat de blokken van de eerste generatie zx10-r ook allemaal kapot liepen?

toch ondanks alles kan het geluid van niets aan het geluid van de aprilia toppen! een waanzinnige sound zit erin zeg!

Met de standaard uitlaat is die al behoorlijk met een andere pijp..... :9~
 
:} :} :} Ja en dan komen de beste "adviezen" ook nog van mensen die nog nooit een V4 hebben gereden of gekocht :z :N Ik neus ook niet in andere forum's en :r dan op hun motoren......

@ Padde990 Maak een proefrit op de Tuono V4 en beslis dan zelf... Maar pas op! Je bent dan zo goed als zeker verkocht... :]
Onlangs een proefrit van een uur gemaakt, en inderaad onder de indruk en bijna verkocht aan de Aprillia.
Daarom ook mijn vragen over betrouwbaarheid en verbruik.
 
Onlangs een proefrit van een uur gemaakt, en inderaad onder de indruk en bijna verkocht aan de Aprillia.
Daarom ook mijn vragen over betrouwbaarheid en verbruik.

verbruik en betrouwbaarheid van de nieuwe blokken weet ik niet

rijden er ook niet zo heel veel rond nog

Gemiddeld verbruik van de mijne lag op 1 op 9/10 zoon beetje na het plaatsen van nieuwe cilinder koppen lag het verbruik ineens op 1 op 15! was dus een aanzienlijk verschil.

Der zijn der zat die nergens problemen mee hebben maar je hebt der altijd wel 1 of 2 tussen die er mee zitten te kloten daarom ben ik zelf over gestapt.
 
Onlangs een proefrit van een uur gemaakt, en inderaad onder de indruk en bijna verkocht aan de Aprillia.
Daarom ook mijn vragen over betrouwbaarheid en verbruik.

Ik heb een V4 van mei '11 het nieuwste en dus in grote lijnen het zelfde blok als in de Tuono V4. Denk dat daar de meeste kinderziektes wel uit zijn. Zit ook geregeld op het AF-1 en duitse V4 forum te neuzen en heb nog niets van een kapot nieuw blok of grotere broblemen met deze gelezen. Wat het verbruik betreft is het nieuwe blok ook een stuk zuiniger als het oude. Maar meer als 200km ( 14L getankt ) heb ik nog niet gered. ( Is trouwens net zo dortig als de nieuwe R1 :9 )Het Tuonoblok heeft iets minder PK's wat misschienook ten goede komt van het verbruik?? Maar daar heb ik nog niets van gelezen. :]
 
Ben zamen met Kampie zaterdag naar Jeroen v d Meer in Uithoorn getuft... Kampie heeft er een PCV onder laten zetten om zijn R1 nog mooier te laten lopen :P Heb toen mijn V4 ook maar ff op de bank laten zetten :) Blijk dat hij tot 6000 toeren te vet loopt nietsw om mij zorgen over te maken maar het verklaart wel warom het beest bij rustig rijden meer zuipt }) Btw Er tokken 164,7 paarden aan het achterwiel :}
 
...over verbruik gesproken...
...'k geloof dat wij gisteren minstens 4 bakken koffie nodig hadden om de dag door te komen...

...en dat op zo'n 230 kilometers...
...mhwa...

...niet gek toch...?!
...want :



Maandag 11 Juli 2011



Het is nog vroeg in de ochtend ; en terwijl half Nederland langzaam bijkomt, al naar het werk is, of gewoon een ordinaire kater van het zuipen (...) heeft, is het bij ons 'up north' een klein beetje mistig, nog een beetje fris, en net zo vroeg als in andere delen van het land.

Langzaam borrelt er een hoop gebulder boven het vogeltjesgeruis uit zo op deze vrolijke ochtend.
En uit de mist blaft de fraaie RSV4 van 'broeder Boxershort' ons straatje binnen.



plaatjes klik = plaatjes groot
...goedemorgen !


Tijd voor koffie dus.
Een bakje ochtendkoffie !

En een mooie dag voor een toertje.

Eens een keer wat anders, zo op een Maandag. Een mooie onderbreking van mijn soort van stilstaand leventje op het moment, en hier in deze landelijke omgeving ook dan nog steeds zo aan het begin van de week akelig rustig tussen de landelijk gelegen boerderijen door.

Wel af en toe een landbouwvoertuig op de weg ; maar meer ook eigenlijk niet.

Mooie fiets trouwens zo'n RSV4 ; en nu met Boxershort's nieuwe 2011-oranje/rode accenten heeft de fiets (die in 2010 nog vooral maagdelijk wit was) vooral aan optische kracht gewonnen !

En..., ook niet onbelangrijk : het Italiaanse raspaard is vandaag zonder dB-killer unterwegs.
Om van die Benidorm Bastards, kleine kinderen, en heftig zwangere vrouwen flink de stuipen op het lijf te jagen, zeg maar... :)





...gestoken in de 2011 kleurtjes...


Na de gebruikelijke babbelerij tijd om de fietsen maar us een slinger te geven.

Beetje stukjes erg binnendoor van Friesland zien, en datzelfde doen we met delen van de provincie Drenthe.

Over ook vooral klinkerwegen enzo.

Want daar is het lekker rustig.

Foute keus achteraf ; want mijn oogbollen klotsen nu nog steeds 'vrolijk' in hun vermoeide kassen rond..., want van de Sportboxer staat de multi-instelbare Öhlins prut tenslotte vooral op standje 'snaarstrak asfalt'..., en je kunt zeggen wat je wilt van de klinkerwegen rondom bijvoorbeeld het altijd toerischtische Dwingeloo..., maar snaarstrak is dat klinker-spul allesbehalve !

Pfffffffffff...
Kreeg er verdorie zere handen van... :/



...tussenstop in Veenhuizen ; toen nog (gelukkig) geen klinkerweg gezien...


Maar goed ; stukjes Friesland dus, en dan via Makkinga het Drentse land binnenfluisteren.

Even in Assen kijken, en via de achterlanden achter het circuit, vooral heel erg binnendoor, richting 'het zuiden'.

Door bijvoorbeeld Hooghalen, Eursing, langs Lieving, door Lheebroek (hoera..., hier de eerste klinkerwegen...), Lhee, Dwingelooooooooow, Ansen, Ruinen, en zo langs de plaggenhut van Echten, en een stukje door Hoogeveen-city.

Want Hoogeveen, omdat we een bakkie zouden gaan doen bij Ansbergen Motoren. In dat van de pony's bekende Slagharen.

Waren ons nog nooit geweest daar bij Ansbergen Motoren.
Maar..., omdat die jongens wel op Maandag de deur wagenwijd open hebben staan, daar dus een bakkie doen.

Potdikke ; best een leuke zaak zeg !

Hoopies motoren, best heel leuk (!) geprijsd spul, meer dan voldoende kleding, en vooral erg laagdrempelig.

En vooral dat laagdrempelige is altijd enorm prettig (vind ik).
Bla, bla, en poeh-ha is er tenslotte al genoeg in de wereld.

Geen opdringerig verkoopgeneuzel, maar wel belangstelling van de kant van de Ansbergen jongens, en een paar maal een compliment over de brommertjes die we bij ons hadden.

En dat laatste komt dan weer mooi uit, want daarover klagen wij tenslotte zelf ook niet... ;)

Prima koffie ook.
En een grote pan voor gehaktballen (geen grapje !!)



...Ansbergen Motoren te Slagharen (Slagharen richting Moscou)...


En omdat er ook altijd een tijd van gaan is, knorren wij richting eind van de middag weer huiswaarts.

Zo rond klokslag half 6 brengen we weer iets van onrust in ons buurtje.

Want het is normaal gesproken erg stil in ons laantje.
Nu dus niet..., want met een open RSV is het definitief gedaan met wat voor rust ook...

Vrouwlief heeft buiten reeds een tafeltje gedekt, en op deze manier nadert dan een sfeervol, en kilometerrijk dagje zijn soort van hoogtepunt.



...half 6 ; tafeltje, dekje...


Ik had een ruime 231 km. op de digitale kilometer klok erbij ; en 'broeder Boxershort' kan daar voor vandaag nog een kleine 260 (?) bijtellen denk ik.





Oh..., en vandaag..., straks maar us de vliegen en andere aangekoekte meuk van de brommer halen.

En stofzuigen..., afstoffen..., gras maaien..., en, en, en...
Want vandaag ook weer in de rol van 'huisman'... :r



:W




.
 
Laatst bewerkt:
Mooi stukje Ron!!
Als het je iets help, ik ben thuis aan het schilderen....gras heb ik al gemaaid en ik moet ook nog stofzuigen.... :r Maar toch eens wat anders dan de gewone film die je elke dag afdraait ;)
 
Pernettster klust ook een beetje door...:

Als het je iets help, ik ben thuis aan het schilderen....gras heb ik al gemaaid en ik moet ook nog stofzuigen.... :r

Maar toch eens wat anders dan de gewone film die je elke dag afdraait ;)

...ik ken uw situatie natuurlijk niet, maar ik wordt er in ieder geval helemaal stapeldol van om bijna verplicht thuis te zitten...

...lang-leve-de-nieuwe-economie... -O-



...en 'ja' dan is zo'n Maandag-toertje een prettige afwisseling... :)
 
Thanx !

Het is dan ook altijd een genoegen om met 'broeder Boxershort' een toertje te doen.
Was zelfs afgelopen Maandag een mevrouw, die haar eigen handen voor de oren van haar kind deed, toen de luid blaffende RSV4 voorbij kwam... :)




En dat is dan toch mooi..., dat 'moeders' hun kroost behoeden tegen de royaal ronddwarrelende decibellen die zo'n ranke Italiaan over onze Nederlandse velden heen laat rollen.

Want..., zeer waarschijnlijk heeft die bewuste moeder een paar warme zomers geleden een kortstondige, maar dampende en vooral zeldzaam vurige affaire gehad met zo'n vlot pratende Milanees...
En het nu vaderloos opgroeiende kindje welke uit deze passievolle, en voor haar veel te kort durende opeenstapeling van schreeuwende 'one night stands' mocht ontwaken, wordt nu op strenge wijze van alles weggehouden wat ook maar enigszins riekt (of zelfs klinkt...) naar Italiaans.

Moeders wil namelijk nooit dat het vaderloze kindje ook maar enige notie krijgt van wat voor Italiaans temperament dan ook ; want stel je voor...

Ook al zitten er maar gewoon 2 wielen onder.
 
Laatst bewerkt:
...ik ken uw situatie natuurlijk niet, maar ik wordt er in ieder geval helemaal stapeldol van om bijna verplicht thuis te zitten...

...lang-leve-de-nieuwe-economie... -O-



...en 'ja' dan is zo'n Maandag-toertje een prettige afwisseling... :)

gezien je schrijftalenten moet er toch wel een nuttige invulling van tijd te vinden zijn waarbij de nieuwe economie ten voordele kan worden aangewend.... ;)
 
...ach..., mijn leven kost vooral geld...
...dus ga ik productief schrijven, dan ben ik bang dat het er straks toch weer op neer komt dat ik mijn eigen boeken moet gaan kopen...


... :/ ...
 
Onlangs een proefrit van een uur gemaakt, en inderaad onder de indruk en bijna verkocht aan de Aprillia.
Daarom ook mijn vragen over betrouwbaarheid en verbruik.

Voor het verbruik zijn er genoeg andere fietsen die zuiniger zijn, als je meer dan 15000km per jaar woon/werk rijd zou ik geen RSV kopen maar een Suzuki Vstrom650 oid.

Denk dat je op een RSV4 ook niet je best moet gaan doen om zuinig te rijden, houd je misschien 5min vol en dan denk je "f*ck it, GAAAAASSSSS" :]
 
@ Grigio

Hoe was het dinsdag op Assen met die kleine? :} ? :]?
Bericht? Foto's? :9~~

niet geweldig... maar dat lag niet aan de RSV4 maar meer aan de piloot... :/

heb 9 jaar op tweecylinders rondgetuft en moet erg wennen aan een V4. kreeg de snelheid er niet goed in, zat in verkeerde versnellingen en te lage toerentallen, kreeg de traction control niet "aan" kortom ik liep aardig te k!tten. Voelde mezelf ook niet helemaal top want was erg verkouden. Weer was prima, beetje winderig. Er was geen tijdwaarneming maar ik schat in dat ik rond de 2.04-2.08 aan het rondharken was.... (mijn pr is 1.57 met een 2002 rsv)
heb laatste sessie laten schieten en ben naar huis gegaan. ga het volgende week gewoon nog eens proberen :)
merk dat ik de motorrem van de twin "mis" en daardoor de bochten beetje doodrem, ook durf ik de paardjes er nog niet lekker op te zetten bocht uit.. kortom grigio is weer even op rijles maar ik vermoed dat het wel goed gaat komen.... ;)
 
Het is en blijft een prachtige fiets. Ik heb reeds wat tegenslag gehad maar geloof nog steeds in een goede afloop. Spijtige van de zaak is het lange wachten op wisselstukken.
langs deze weg heb ik ook geklaagd over dat feit in de hoop dat aprilia der iets aan zal doen in de toekomst.(Wetende dat ze hier zeker meelezen)
De nieuwe motor is zeker verbeterd in alle opzicht geluid verbruik enz.
Als je een tuono wil moet je een tuono kopen.
PS
Stand van zaken. Wact nog steeds op de kleppen. Acht uitlaatkleppen zijn reeds geleverd dus nog acht inlaat kleppen te gaan.
Groeten vanuit Salou (spijtig zonder RSV4)
 
~
niet geweldig... maar dat lag niet aan de RSV4 maar meer aan de piloot... :/

Ja, komt me bekend voor bahalve dat ik +/- 10 sec. sneller was met de V4 dan met m'n V2 '08 ;) Motorrem mis je idd wel maar kon er wel aan wennen. Neem aan dat je je TC niet "aan" het werk hebt gekregen? Dat idee had ik ook maar ik heb een paar sessie's met kamera gereden en heb toen thuis ontdekt dat de TC wel een "paar" keer actief is geweest (standje 5) Ik was ook tussen de 2.05 en 2.10 onderweg :]
 
Voor het verbruik zijn er genoeg andere fietsen die zuiniger zijn, als je meer dan 15000km per jaar woon/werk rijd zou ik geen RSV kopen maar een Suzuki Vstrom650 oid.

Denk dat je op een RSV4 ook niet je best moet gaan doen om zuinig te rijden, houd je misschien 5min vol en dan denk je "f*ck it, GAAAAASSSSS" :]
La dat is me wel duidelijk.
Het gaat mij er dus om of ik circa 200 km op een tank kan rijden.
Blaaaazen in Nederland is er wel een beetje vanaf, die bekeuringen gaan nog wel, dat hoort tenslotte bij het spelletje.
Maar je rijbewijs een paar maanden kwijt is iets minder.
Tgaat er dus om, wanneer ik met m'n maten op Rijst reesers ga toeren, ik niet telkens zonder sap kom te staan.
Hoe is het met het olie verbruik bij een RSV V4 ????
Ik rij nu op een Super Duke R en die lust wel een litertje op 2000 km.
( zijn baasje zuipt overigens nog meer !!!!) :9
 
Beste Skin duke, de mijne verbruikt geen druppel, heb inmiddels dik 4000 km gereden peil is nog gelijk. Ik denk dat de problemen die sommige hier hebben, te maken hebben met het oliepomp gebeuren. De Factory is gemaakt om te racen en niet te sukkelen ( met alle respect). Op het moment dat je met een factory onder toeren rijd, draait de oliepomp een te laag toerental waardoor er mijn inziens te weinig olie in de koppen terecht komt met alle gevolgen van dien.........
 
Beste Skin duke, de mijne verbruikt geen druppel, heb inmiddels dik 4000 km gereden peil is nog gelijk. Ik denk dat de problemen die sommige hier hebben, te maken hebben met het oliepomp gebeuren. De Factory is gemaakt om te racen en niet te sukkelen ( met alle respect). Op het moment dat je met een factory onder toeren rijd, draait de oliepomp een te laag toerental waardoor er mijn inziens te weinig olie in de koppen terecht komt met alle gevolgen van dien.........

Dit geld niet voor de '11 modellen....Dus ook voor de Tuono V4. Deze hebben een nieuwere oliepomp en verbruiken ( teminste bij mij ) geen druppel. Ook bij het rijden in lage toeren.
Laatst rustig toerend (150km/h) op de snelweg.... 200km - 14L *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan