S1000RR Deel 6: Performance

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mocht er iemand nog een DB-killer hebben liggen die voor een mooi prijsje weg mag, ik zoek er namelijk 1 voor mijn RR. Is voor een lange carbon akrapovic demper.
 
Ik heb dus de Gilles Tools AS31gt2 besteld en is onderweg.

Nu vraag ik mij alleen af hoe ik de bout los krijg van het schakel pedaal, zie rode pijl eerste plaatje.

Daarnaast is volgens mij de schakelpedaal hoogte af te stellen middels de twee lock moeren zoals op de tweede foto.

De 12mm moer nooit loshalen ivm de afstelling van de quick shifter sensor?
full
 
De hele steun los halen dan kan je er bij, voor afstellen de moeren voor de sensor lossen dan kan je de stang draaien, let op dat 1 kant linkse draad heeft
 
De hele steun los halen dan kan je er bij, voor afstellen de moeren voor de sensor lossen dan kan je de stang draaien, let op dat 1 kant linkse draad heeft

Oke bedankt, had al vermoeden dat de steun los moest.

Alleen het verstellen vind ik wel link. Gaat gepaard met wat weerstand van de sensor. Je voelt de weerstand van een lijkt wel inwendige veer, dus maar gestopt.

Neem aan dat je de 10mm moeren bedoelt. Eentje linkse draad bij de versnellingsbak en eentje bij de verbinding met de schakelpook.
 
Gister 5 sessies met de S1000rr op zandvoort gereden, ben helemaal verkocht :9~
Het was een huurfiets via BMW race academy dus heb wat ingehouden maar het rijdt echt superstrak })
 
Laatst bewerkt:
Nog even uitgezocht hoe dit nu zit met de quick shifter en afstelling van het schakelpedaal. Onderstaand plaatje zegt genoeg:

full
 
Nog even uitgezocht hoe dit nu zit met de quick shifter en afstelling van het schakelpedaal. Onderstaand plaatje zegt genoeg:

[afbeelding]
Ik heb gewoon de de moer voor de quickshifter ook los gedraaid zodat je de stang kan draaien en nooit problemen gehad met schakelen.
En dan staat er ook nog eens dat je de bout waar het kogel gewricht mee vastzit niet mag hergebruiken, wat een bullshit zeg, dan moet je de hevel van de as afhalen, draaien en dan weer kijken of het voldoende is, wat een onzin.
 
Ik heb gewoon de de moer voor de quickshifter ook los gedraaid zodat je de stang kan draaien en nooit problemen gehad met schakelen.
En dan staat er ook nog eens dat je de bout waar het kogel gewricht mee vastzit niet mag hergebruiken, wat een bullshit zeg, dan moet je de hevel van de as afhalen, draaien en dan weer kijken of het voldoende is, wat een onzin.

Tja dat van die bout gaat ook nergens over. Maar ja sla eens een werkplaatshandboek van andere merken open en kom je daar ook dit soort bu&*shit tegen.

Ik zie ook niet waarom die moer bij de sensor niet los mag, in het WPH waar de stang vervangen wordt spreekt men ook niet over een waarschuwing of afstelling.

Enige dat ik me kan voorstellen is dat er te weinig draad op de schakelstang zit, bij utidraaien loop je dan het risico dat de boel speling gaat krijgen of onvoldoende "draagt".

Anyway mijn pedaal zit nu wat beter t.ov. mijn tenen.
 
Wil graag voor mijn RR een LED achterlicht hebben met de knipperlichten geintergreerd maar, iemand enig idee van welk merk ik deze het beste kan aanschaffen?
Rijd momenteel met een R&G houder en originele knipperlichten maar, vind deze wat te ver uitsteken en het strakke kontje verpesten. En als ik er een ander achterlicht in laat zetten met de knipperlichten geintergreerd waar laat ik de stekkers dan van de knippers? Word dan alles aangesloten in het achterlichtunit zelf?
 
Wil graag voor mijn RR een LED achterlicht hebben met de knipperlichten geintergreerd maar, iemand enig idee van welk merk ik deze het beste kan aanschaffen?
Rijd momenteel met een R&G houder en originele knipperlichten maar, vind deze wat te ver uitsteken en het strakke kontje verpesten. En als ik er een ander achterlicht in laat zetten met de knipperlichten geintergreerd waar laat ik de stekkers dan van de knippers? Word dan alles aangesloten in het achterlichtunit zelf?
Ik heb er 1 van MDI, was toen de enige die ik kon vinden met helder glas zoals origineel.
Nu zie ik er van meerdere merken, ik ben over die van mij wel te spreken.
Weerstand zit geïntegreerd dus geen weerstanden solderen, knipperlicht draden heb ik gesoldeerd. en met krimkous afgewerkt.
heb de draad naar de originele afgeknipt. Rijdt er nu meer als een jaar mee en werkt nog perfect.

Van voor ook andere knipperlichten en die waren plug and play, geen geklooi met weerstanden :) en geen foutmelding.
 
Wil graag voor mijn RR een LED achterlicht hebben met de knipperlichten geintergreerd maar, iemand enig idee van welk merk ik deze het beste kan aanschaffen?
Rijd momenteel met een R&G houder en originele knipperlichten maar, vind deze wat te ver uitsteken en het strakke kontje verpesten. En als ik er een ander achterlicht in laat zetten met de knipperlichten geintergreerd waar laat ik de stekkers dan van de knippers? Word dan alles aangesloten in het achterlichtunit zelf?


Eral wat denk je hiervan?

Engine kit - orange

Je kan deze via mij bestellen indien je interesse mocht hebben...
 
Hier iemand ervaring met vering :?

Ben vanplan tegen volgend jaar andere vering te laten steken :]

Maar wat kun je best nemen of net niet , k-tech , bitubo , ohlins :?
 
Hier iemand ervaring met vering :?

Ben vanplan tegen volgend jaar andere vering te laten steken :]

Maar wat kun je best nemen of net niet , k-tech , bitubo , ohlins :?

het beste kun je veen contact opnemen met BRS, hij is hier actief op MF als: hakinnen

Hij kan je zeker verder helpen *D
 
Laatst bewerkt:
En dan staat er ook nog eens dat je de bout waar het kogel gewricht mee vastzit niet mag hergebruiken, wat een bullshit zeg, dan moet je de hevel van de as afhalen, draaien en dan weer kijken of het voldoende is, wat een onzin.

Meestal is dat omdat er loctite of soortgelijk locking compound op die specifieke bouten zit. De fabrikant wil je dan vaak nieuwe bouten aansmeren terwijl in praktijk loctite met het juiste losbreek moment ook afdoende werkt :Y
 
@ VRken, weet jij wat er precies aan de hand is met het circuit Portimaõ? Ik heb via Eybis geboekt voor oktober, maar het gaat niet door. Vind het heel jammer, want het was vorig jaar heel gaaf!

Groeten Leen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan