Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ritje belgische ardennen gedaan. Wat is het belgische asfalt toch ruk. Was de grens amper over en werd bijna van het zadel gelanceerd door een of andere richel in de snelweg. 90 km wegen in de ardense bossen zelf waar ik de bochten amper met 50 durfde te nemen door alle gaten, bobbels en diepe groeven in het wegdek. Verder was het wel leuk. Terugweg constant regen was minder. Avondspits + wegwerkzaamheden bij antwerpen was nog waardelozer. Stond een half uur in één of andere lange tunnel vast, motor begon echt te oververhitten zo lang duurde het. Uiteindelijk 6 uur over de terugrit gedaan. :(

Leuk he? Antwerpen. _O-

Voor de Zeeuws-vlamingen is het verplichte kost om verder in NL te komen. :')
En wanneer je ook vertrekt, ja, zelfs s'Nachts kun je daar in de file staan.

Op den duur weet je alle gaten en richels wel te liggen en kan je ze ontwijken. :P



Overigens zijn de ardennen prachtig, en de wegen zijn al veel meer opgeknapt daar!
 
Was daarnet weer zo ver, voor de tweede keer sinds ik m'n rijbewijs heb (kleine 2.5 jaar) m'n motor op de grond gelegd :o. Was stapvoets, ik reed vanuit een krappe bocht een stoepje op, waarna ik meteen weer een krap bochtje moest maken. Welke ik vervolgens iets te schuin probeerde te pakken.

Het erge hierbij is weliswaar dat de vorige (dus eerste) keer 2 weekjes geleden was! Heb dus niet genoeg geleerd van die fout...

Als ik er zo rationeel naar kijk denk ik dat het komt omdat ik iets te overmoedig aan het worden ben. Als ik bijvoorbeeld over een rotonde rijd moet ik perse het stepje aan de grond krijgen tegenwoordig. Het geluk is dat de schade nu (net als de vorige keer) beperkt is tot wat krasjes op de beugels (voor zover ik heb gezien, was al aangekomen op werk). Als ik zo door ga, is de kans groot dat ik dit met hogere snelheid ook eens krijg, met alle gevolgen van dien :/

* slaat zichzelf nog paar keer voor z'n kop
 
Laatst bewerkt:
Leuk he? Antwerpen. _O-
Antwerpen ... tja ... zelfs Belgen blijven weg uit Antwerpen, raar land is dat daar :+
Voor de Zeeuws-vlamingen is het verplichte kost om verder in NL te komen. :')
En wanneer je ook vertrekt, ja, zelfs s'Nachts kun je daar in de file staan.
Hoezo? Ze hebben de Westerscheldetunnel toch?
Op den duur weet je alle gaten en richels wel te liggen en kan je ze ontwijken. :P
Dat heet ervaring ;)
Op den duur zit er een soort van "maps" in je brein opgeslagen die communiceert met je motor en al die slechte stukken doet ontwijken :+
Overigens zijn de Ardennen prachtig, en de wegen zijn al veel meer opgeknapt daar!
Klopt, maar het zijn vooral de grote doorgaande wegen aldaar die opgeknapt worden, opvallend ook hoeveel ronde punten er in Wallonië bijkomen, die, meestal toch, zelfs beter zijn dan die in Vlaanderen 8-)

Wel jammer, het zijn de mooiste binnendoor wegen die nog steeds vergeten worden, maar je vergeet die slechte staat door wat je in de plaats krijgt :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was daarnet weer zo ver, voor de tweede keer sinds ik m'n rijbewijs heb (kleine 2.5 jaar) m'n motor op de grond gelegd :o. Was stapvoets, ik reed vanuit een krappe bocht een stoepje op, waarna ik meteen weer een krap bochtje moest maken. Welke ik vervolgens iets te schuin probeerde te pakken.

Het erge hierbij is weliswaar dat de vorige (dus eerste) keer 2 weekjes geleden was! Heb dus niet genoeg geleerd van die fout...

Als ik er zo rationeel naar kijk denk ik dat het komt omdat ik iets te overmoedig aan het worden ben. Als ik bijvoorbeeld over een rotonde rijd moet ik perse het stepje aan de grond krijgen tegenwoordig. Het geluk is dat de schade nu (net als de vorige keer) beperkt is tot wat krasjes op de beugels (voor zover ik heb gezien, was al aangekomen op werk). Als ik zo door ga, is de kans groot dat ik dit met hogere snelheid ook eens krijg, met alle gevolgen van dien :/

* slaat zichzelf nog paar keer voor z'n kop
Om vervolgens binnenkort dan toch maar een :] rijvaardigheidstraining te gaan volgen :t
 
Was daarnet weer zo ver, voor de tweede keer sinds ik m'n rijbewijs heb (kleine 2.5 jaar) m'n motor op de grond gelegd :o. Was stapvoets, ik reed vanuit een krappe bocht een stoepje op, waarna ik meteen weer een krap bochtje moest maken. Welke ik vervolgens iets te schuin probeerde te pakken.

Het erge hierbij is weliswaar dat de vorige (dus eerste) keer 2 weekjes geleden was! Heb dus niet genoeg geleerd van die fout...

Als ik er zo rationeel naar kijk denk ik dat het komt omdat ik iets te overmoedig aan het worden ben. Als ik bijvoorbeeld over een rotonde rijd moet ik perse het stepje aan de grond krijgen tegenwoordig. Het geluk is dat de schade nu (net als de vorige keer) beperkt is tot wat krasjes op de beugels (voor zover ik heb gezien, was al aangekomen op werk). Als ik zo door ga, is de kans groot dat ik dit met hogere snelheid ook eens krijg, met alle gevolgen van dien :/

* slaat zichzelf nog paar keer voor z'n kop

Je denkt erover na en evolueert de gebeurtenissen. Volgens mij ben je dus gewoon aan het bijleren.
 
Hoezo? Ze hebben de Westerscheldetunnel toch?



Klopt, maar het zijn vooral de grote doorgaande wegen aldaar die opgeknapt worden, opvallend ook hoeveel ronde punten er in Wallonië bijkomen, die, meestal toch, zelfs beter zijn dan die in Vlaanderen 8-)

Wel jammer, het zijn de mooiste binnendoor wegen die nog steeds vergeten worden, maar je vergeet die slechte staat door wat je in de plaats krijgt :]

En gezien de ligging van die tunnel heb je kans dat je 75 km moet rijden om op een plek aan de overkant te komen die eigenlijk hemelsbreed maar op 5 km afstand ligt. Plus dat even heen en weer toch weer 2 x 5 euro tol kost. Maar goed, moet je ook maar in de bewoonde wereld gaan wonen :P

Ik kan me er alles bij voorstellen dat in Wallonië op de kleine wegen wat slechter asfalt ligt.
Er ligt nl zo vreselijk veel asfalt op kleine weggetjes die alleen voor het natuurschoon leuk zijn en verder weinig economisch voordeel beiden dat het gewoon niet uit kan om al die weggetjes superstrak te maken en te onderhouden.
Persoonlijk vind ik het wel z'n charme hebben.
 
Uiteraard mag dat wel, al staan er uitzonderingen in de wet, zoals bij het verlaten van een rotonde en het wisselen van rijstrook in een leaseauto. Deze handelingen zijn dusdanig ingewikkeld dat het bedienen van de knipperlichten niet toegestaan is.

Hee niet alles over een kam scheren hè. Ik heb ook een leasebak, maar geef altijd netjes richting aan.
Kan ik er wat aan doen dat bij mijn functie een leaseauto hoort..
 
Ja maar vanaf een motor bekeken zijn leasebakken -O- Dus het is maar hoe je het bekijkt :+
Ik heb geen leasebak overigens. Maar wel een zwikkie kinderen die er in rijden :}
 
Vanmiddag werd het zowaar weer even zomer en pakte even de elektrieke 25km/u fiets richting het winkelcentrum.

Moest daarbij een bruggetje over, maar die stond open voor de recreatieve bootjes. Moest even wachten en op het fietspad begon het al behoorlijk druk te worden van aansluitende fietsers en snorscooters.
Maar ook aan de andere zijde van het kanaal begon het op te stropen op het fietspad.

Ik had al zo'n vermoeden dat dit wel eens een drukke boel zou kunnen worden als de brug dicht gaat.
Nam dan ook een strategische plaats op het voetpad om de drukte even af te wachten.

Nadat de brug dicht was, ging eerst de slagboom aan de overzijde open en begon de groep zich alvast in beweging te zetten om vervolgens voor de slagboom aan onze zijde op te stellen.

Het fietspad stond hartstikke vol met tegenover elkaar staande weggebruikers met een slagboom ertussen.

Wat er toen gebeurde, nadat de slagboom omhoog ging, was echt bizar, niemand ging voor elkaar opzij, en gingen schreeuwend en vloekend door elkaar heen, hier en daar vielen er fietsers om en werden overreden door andere fietsers. Ook de snorscooters raakten elkaar en spiegels werden geraakt, het spiegelglas vloog in het rond en sommige fietsers kregen het glas over zich heen. Er begonnen er zelfs een paar te vechten met elkaar omdat hun kinderen van de fiets gereden werden.

Deze bizare, totaal geen rekening met elkaar houden, situatie was te triest om aan te zien, hoe weggebruikers elkaar het licht in de ogen, en de ruimte niet wilde geven.

Pas nadat ik riep, ga de stoep op, verdween bij sommige de waas voor hun ogen, en fietsten verder over de stoep.

What the hell is er mis met het hedendaagse verkeersgedrag, waarom gunnen weggebruikers en bestuurders elkaar steeds minder de ruimte, waarom word je aangereden omdat de ander niet even wil wachten en geen gebruik wil maken van de beschikbare ruimte...what the hell is wrong with us :?
 
Slechts 1 woord voor: EGOISME.
Heel simpel te verwoorden. IKKE, IKKE en nog eens IKKE.
Of het ooit nog goed komt?
Daar zeg ik volmondig NEEN op.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag werd het zowaar weer even zomer en pakte even de elektrieke 25km/u fiets richting het winkelcentrum.

Moest daarbij een bruggetje over, maar die stond open voor de recreatieve bootjes. Moest even wachten en op het fietspad begon het al behoorlijk druk te worden van aansluitende fietsers en snorscooters.
Maar ook aan de andere zijde van het kanaal begon het op te stropen op het fietspad.

Ik had al zo'n vermoeden dat dit wel eens een drukke boel zou kunnen worden als de brug dicht gaat.
Nam dan ook een strategische plaats op het voetpad om de drukte even af te wachten.

Nadat de brug dicht was, ging eerst de slagboom aan de overzijde open en begon de groep zich alvast in beweging te zetten om vervolgens voor de slagboom aan onze zijde op te stellen.

Het fietspad stond hartstikke vol met tegenover elkaar staande weggebruikers met een slagboom ertussen.

Wat er toen gebeurde, nadat de slagboom omhoog ging, was echt bizar, niemand ging voor elkaar opzij, en gingen schreeuwend en vloekend door elkaar heen, hier en daar vielen er fietsers om en werden overreden door andere fietsers. Ook de snorscooters raakten elkaar en spiegels werden geraakt, het spiegelglas vloog in het rond en sommige fietsers kregen het glas over zich heen. Er begonnen er zelfs een paar te vechten met elkaar omdat hun kinderen van de fiets gereden werden.

Deze bizare, totaal geen rekening met elkaar houden, situatie was te triest om aan te zien, hoe weggebruikers elkaar het licht in de ogen, en de ruimte niet wilde geven.

Pas nadat ik riep, ga de stoep op, verdween bij sommige de waas voor hun ogen, en fietsten verder over de stoep.

What the hell is er mis met het hedendaagse verkeersgedrag, waarom gunnen weggebruikers en bestuurders elkaar steeds minder de ruimte, waarom word je aangereden omdat de ander niet even wil wachten en geen gebruik wil maken van de beschikbare ruimte...what the hell is wrong with us :?

Dit is volstrekt normaal en inderdaad enorm deprimerend. Dit soort ellende maak je vaak mee, bv. Als de trein vol is en vertraging heeft of als de rij te lang is in de supermarkt. We zitten een dag geen eten verwijderd van volledige anarchie en slachtpartijen in de straten. Face it, de mensheid is echt ongelofelijk kut.
 
Vanmiddag werd het zowaar weer even zomer en pakte even de elektrieke 25km/u fiets richting het winkelcentrum.

Moest daarbij een bruggetje over, maar die stond open voor de recreatieve bootjes. Moest even wachten en op het fietspad begon het al behoorlijk druk te worden van aansluitende fietsers en snorscooters.
Maar ook aan de andere zijde van het kanaal begon het op te stropen op het fietspad.

Ik had al zo'n vermoeden dat dit wel eens een drukke boel zou kunnen worden als de brug dicht gaat.
Nam dan ook een strategische plaats op het voetpad om de drukte even af te wachten.

Nadat de brug dicht was, ging eerst de slagboom aan de overzijde open en begon de groep zich alvast in beweging te zetten om vervolgens voor de slagboom aan onze zijde op te stellen.

Het fietspad stond hartstikke vol met tegenover elkaar staande weggebruikers met een slagboom ertussen.

Wat er toen gebeurde, nadat de slagboom omhoog ging, was echt bizar, niemand ging voor elkaar opzij, en gingen schreeuwend en vloekend door elkaar heen, hier en daar vielen er fietsers om en werden overreden door andere fietsers. Ook de snorscooters raakten elkaar en spiegels werden geraakt, het spiegelglas vloog in het rond en sommige fietsers kregen het glas over zich heen. Er begonnen er zelfs een paar te vechten met elkaar omdat hun kinderen van de fiets gereden werden.

Deze bizare, totaal geen rekening met elkaar houden, situatie was te triest om aan te zien, hoe weggebruikers elkaar het licht in de ogen, en de ruimte niet wilde geven.

Pas nadat ik riep, ga de stoep op, verdween bij sommige de waas voor hun ogen, en fietsten verder over de stoep.

What the hell is er mis met het hedendaagse verkeersgedrag, waarom gunnen weggebruikers en bestuurders elkaar steeds minder de ruimte, waarom word je aangereden omdat de ander niet even wil wachten en geen gebruik wil maken van de beschikbare ruimte...what the hell is wrong with us :?

Over hetzelfde fenomeen verbaasde ik me jaren geleden al als ik eens met de trein ging: stampvolle trein komt het station binnen, iedereen op het perron duikt op de deuren af en probeert de trein in te komen nog voordat andere passagiers zijn uitgestapt.
Rare bedoening...
 
Over hetzelfde fenomeen verbaasde ik me jaren geleden al als ik eens met de trein ging: stampvolle trein komt het station binnen, iedereen op het perron duikt op de deuren af en probeert de trein in te komen nog voordat andere passagiers zijn uitgestapt.
Rare bedoening...

In het vliegtuig niet anders. Vooral met tientallen mensen in dat gangpadje duwen en aan elkaar ergeren. |(
Wij sluiten meestal helemaal achteraan aan. Vliegtuig vertrekt echt niet voordat iedereen zit hoor.
 
Dan ging het er bij de "Canal Parade" gemoedelijker aan toe *O*
(in ieder geval op het water)
 
In het vliegtuig niet anders. Vooral met tientallen mensen in dat gangpadje duwen en aan elkaar ergeren. |(
Wij sluiten meestal helemaal achteraan aan. Vliegtuig vertrekt echt niet voordat iedereen zit hoor.
Dat is met naar buiten gaan nog leuker. Allemaal meteen opstaan en duwen. Alsof de deuren dan sneller open gaan.
 
Het kan allemaal nog erger. Ik stapte vandaag in de bus na een lange werkdag. Dat ik de bus nam was op zich al erg vervelend, maar ik zat daar dus, bij te komen van een zware dag, en bij de eerstvolgende halte komt er een surinaams uitziende jongedame van ik schat midden twintig de bus binnen. Op zich niet verkeerd natuurlijk waar het niet dat ik zeker 6 keer in deze dame paste en dan was er nog vlees over zeg maar...
Er waren nog zeker 20 zitplaatsen in de bus, maar als een lasergeleide kruisraket stevende ze uiteraard recht op de lege stoel naast mij af. Ik bedoel als je zo fors ben ga dan in ieder geval naast de kleinste, dunste persoon zitten die je kan vinden ipv een redelijk grote man van 1m85. Ik probeerde nog op tijd weg te komen maar voordat ik uit mijn plaats kon springen plofte ze al naast mij neer en daarmee was iedere kans om nog van die plek weg te komen verkeken. Werkelijk ieder stukje van de rechterkant van mijn lichaam zat tegen dat van haar aan gekleefd, en de helft van mijn rechterbeen verdween in haar dijbeen. Dat was helaas niet alles, want de zon brak ook ineens door, natuurlijk aan mijn kant van de bus, waardoor het ook nog eens erg warm werd.
En tot overmaat van ramp had de jongedame ook nog eens een klein probleem met haar maagklep danwel een erg slecht gebit, waardoor om de zoveel tijd de meest afgrijselijke lucht van mottenballen gemengd met camembert voorbij kwam drijven. Een half uur heeft deze marteling geduurd....

En hoe was jullie dag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan