Wat doen jullie met jullie helmen bij het parkeren?

Ik heb op de beurs een helmet bag gekocht.
Er passen 2 helmen in, en dan hang je deze aan je stuur, hierdoor is de zak waterdicht (opening zit nu aan de onderkant)
De zak heeft een gevlochten staaldraad net in de stof (is dus niet door te snijden)
Aan het geheel zit ook een staaldraad waarmee je boel op slot doe.
Die hebben wij ook, nog niet uitgeprobeerd.
Ook van de beurs.
 
Ik heb op de beurs een helmet bag gekocht.
Er passen 2 helmen in, en dan hang je deze aan je stuur, hierdoor is de zak waterdicht (opening zit nu aan de onderkant)
De zak heeft een gevlochten staaldraad net in de stof (is dus niet door te snijden)
Aan het geheel zit ook een staaldraad waarmee je boel op slot doe.
Wat een handig ding, niet gezien op de beurs. En als ik Google op helmet bag vind ik van alles behalve die van je foto. Staat er een merknaam op of een website?
 
Motor in zicht: op de spiegel.
Motor buiten zicht: in de topkoffer of mee.

Hangt er ook een beetje vanaf waar je parkeert en of je een Lidl helm hebt of een duur ding.
 
In het buitenland vaak op het stuur met een klein kabelcijferslotje vast afhankelijk van de plek.

Edit: typo
 
Laatst bewerkt:
ik maak hem meestal vast onder het zadel zoals hier eerder genoemd is... En inderdaad ook gelijk de comm setjes onder het zadel..

Mijn helm past namelijk net wel/net niet in mijn topkoffer (in de tijd dat mijn BMW nieuw was, hadden de mensen schijnbaar kleinere hoofden)

Zo en dan naast de helm de veiligheidspin uit een Panzerfaust.

Bekijk bijlage 1984572

Er is dan ook daadwerkelijk niemand die het in zijn hoofd zou halen om op dit specifieke moment jouw helm te stelen... met twee van die halve zolen er naast, die rechtstreeks uit een gesticht lijken te zijn weggelopen. 8)7
 
Er is dan ook daadwerkelijk niemand die het in zijn hoofd zou halen om op dit specifieke moment jouw helm te stelen... met twee van die halve zolen er naast, die rechtstreeks uit een gesticht lijken te zijn weggelopen. 8)7
Ik kijk ze ff strak in de ogen aan en dan laten ze het wel.

1710759460943.jpeg
 
Motor in zicht: op de spiegel.
Motor buiten zicht: in de topkoffer of mee.

Hangt er ook een beetje vanaf waar je parkeert en of je een Lidl helm hebt of een duur ding.
Maar het probleem is nog steeds ernstig als ze je Lidl helm afstelen. Je kunt niet verder, je mag niet rijden. dus lopend zoeken naar een helmen winkel. |(|(
 
Maar het probleem is nog steeds ernstig als ze je Lidl helm afstelen. Je kunt niet verder, je mag niet rijden. dus lopend zoeken naar een helmen winkel. |(|(
Correct. Maar de kans dat een Lidl helm gejat wordt is kleiner dan de kans dat een Arai van 1000+ wordt gejat.
 
Ik laat mijn motor eigenlijk nooit lang alleen, maar ik heb nog altijd de helm op de tank gelegd. Zonder slot oid.
Ik ben niet zo'n poetser, maar hij is nog nooit gestolen.
Mocht dit gebeuren dan rijd ik toch zonder helm naar een motorzaak denk ik.
 
Zadel er af, bandje tussen zadel en subframe en dichtdrukken.
Veel motoren hebben onder het zadel zelfs een haakje waar je een DD sluiting achter kunt haken, echter weet bijna niemand in NL dat die daarvoor is. Maar ook zonder DD sluiting zit er meestal wel een verdikking (ratel of wat dan ook) die niet tussen zadel en subframe doorpast, dan zit hij ook vast.

Aangezien het zadel er toch al af is klik ik even de Cardo van de helm en leg ik die gelijk onder het zadel.

Ze kunnen nog steeds het bandje afsnijden met pijn en moeite, maarja dan heb je een onverkoopbare helm dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Zo laat ik zelfs bij warm weer de motorbroek die ik over een gewone/outdoor broek draag met 1 broekspijp onder het zadel door achter. Zitvlak krijgen ze er niet onderdoor getrokken en de knieprotectie al helemaal niet.
Dit inderdaad, gelegenheid maakt de dief, het risico blijft, maar dan ben je wel een heel treurig figuur..
 
Als ik alles hierboven lees dan denk ik: Wat is een (grote) topkoffer toch fijn!
En lui die vinden dat de motor dan geen race-look meer heeft, die laat ik gewoon maar lachen.
Als ik soms gasten zie rondlopen met leren motorpak aan en helm in de hand klaar voor <niet dus> de 'race', dan lijkt mij dat helemaal nix.

Zelfs dagje naar zee, motor plaatsen op duinovergang.
Alle strand-attributen eruit. Helm, laarzen, motorjas en jeans, de hele bups erin.
Natuurlijk gaat de Zumo van het stuur. Altijd tussen het spul nog wel een plekkie voor te vinden.

O ja, voor op vakantie is zo'n dikke koffer achterop ook heel erg prettig.
Kan veel in en alles blijft droog. Mijn koffer heeft al vele buitenlanden mogen bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan