Klagende buren (parkeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn maat in Schotland woont sinds kort in een kleiner huis.
IMG-20231017-WA0030_copy_1584x678.jpg

Op de plek van de blauwe auto staat meestal zijn Landrover Defender.Links van de garage de trailer met speedboat en een dubbel asser trailer.
Alles op eigen terrein....
Het wachten is op buren die het een "eye sore" vinden...
 
Ik haat mensen die zeiken om het zeiken. En overal maar iets van moeten vinden.

Puur omdat het kan zou ik de motor 180 graden omdraaien.
Kunnen ze andere kant van de hoes ook bewonderen.

Blijven ze zeiken? Prima; Fluor Roze motorhoes eroverheen.

En post eens een foto waar hij nu staat.

Ik mis de slordige piemel en middelvinger erop gespoten met neon verf
 
Inderdaad ik kwam de eerste keer met mijn camper in de straat,zegt de overbuurvrouw mooie camper,hoe lang blijft hij staan
Ik zeg 14 dagen misschien nog langer,nu praat ze al heel lang niet meer met mij ( gelukkig)

Mha, die rukker van 10 huizen verderop kreeg ook exact 1 kans om z'n teringcamper bij mij voor de deur weg te halen.
Of ik zou de camper even helpen, en haal ik hem voor hem weg.

Camper was dus ook weer weg, uit eigen beweging.

Praten deed ie toch al niet tegen me ;p


Heb het even geholpen door nog even met een sleepwagen langs te rijden , even duidelijk maken
dat het een mededeling was, geen dreigement .
 
hangt ook af van de APV , maar dacht dat het over het algemeen 3 dagen was.


Met eerder genoemde was al een incidentje geweest, dus niet alleen wist ie dat ik het meende,
daarnaast had ie geen "relax polder tolerantie" ;p

Nog steeds niet trouwens, sommige moet je goed kort aan de riem houden :)
 
Officieel mag het drie dagen?
Verschilt dat niet per APV?

Beetje leven en laten leven. Die apv word op dit vlak pas gehandhaafd wanneer er overlast word ervaren. Lijkt me.

In mijn smalle straatje zijn veel camperbezitters. Die staan, volgens de lokale apv, véél te lang voor de deur. En houden daarmee schaarse parkeerplaatsen onnodig bezet.

Heb een paar van die buren eens vriendelijk aangesproken en uitgelegd hoe prettig het zou zijn om na je werk, middenin de nacht, niet in een andere wijk te hoeven parkeren.

Daar word wel wat rekening mee gehouden. En zo parkeer ik ook niet voor de paar huizen waar wat oudjes wonen die wat minder te been zijn.
 
Hier is het 3 dagen, maar er zijn er bij die zetten het normaal weg, die staan er gewoon het hele jaar tenzij
ze er mee op pad zijn.

Niemand die er over klaagt , dus niemand die handhaaft .

extreme uitzonderingen daar gelaten :)
 
In mijn geval had ik de camper alleen neer gezet om water te tanken en wat rails in de garage te maken,hij heeft er maar 1-1/2 dag gestaan,maar omdat het eerste wat de buurvrouw zij was hoe lang blijft hij staan ,gaf ik ook een heel bot antwoord,oprotten met dat gezeik
 
Inderdaad ik kwam de eerste keer met mijn camper in de straat,zegt de overbuurvrouw mooie camper,hoe lang blijft hij staan
Ik zeg 14 dagen misschien nog langer,nu praat ze al heel lang niet meer met mij ( gelukkig)
Ik weet niet hoe bij jullie de parkeervakken zijn ingedeeld en hoe de straat er uit ziet natuurlijk, maar bij ons in de straat liggen de parkeervakken onderhand letterlijk tegen de voortuin aan. Als een auto 10 CM te ver naar links staat, staat hij in je voortuin zeg maar.

Dan kan een camper die 2 weken daar staat best vervelend zijn. Als de vakken verder van de voortuinen afliggen is een beetje tolerantie van beide kanten niet verkeerd.

Zo heeft iemand bij ons in de straat een verlengde en verhoogde werkbus. Als dat ding voor je huis parkeert zie je letterlijk niets anders dan een groot zwart vlak als je door het raam naar buiten kijkt. Nu is er volgens mij geen recht op uitzicht, maar iets van daglicht is wel zo lekker in je woonkamer.

Het verschil is wel dat wij en een aantal buren even netjes bij die man hebben aangebeld en hebben aangegeven hoe en wat. Zelf gevraagd of hij wellicht eens vanuit binnen zou willen kijken om te zien wat er bedoeld wordt. sindsdien staat de bus netjes buiten de straat geparkeerd waar niemand er last van heeft :t .
 
Mooi op de hoek van de straat waarbij hij het zicht van links of rechts ontneemt? :+

Wij hebben een autovrije zone, maar daardoor staan alle koekblikken bij elkaar honderd meter verderop.
Het zijn smalle straten met veel bewoners en bochten.
Klassiek parkeren de werklui de bus op een hoek bij de bocht.
Ze hebben ook enige ruimte nodig uiteraard.
Maar je ziet geen réét _O- meer aankomen als één van de twee de andere harder dan 25 km/u tegemoet rijdt. :P

Op de fiets ook altijd gevaarlijke stukken met die slingerende auto's.
 
Om nog even over dat parkeren terug te komen,ik kwam voor de eerste keer aan met die camper en meteen was zij er om te vragen hoe lang ik er bleef staan,dat schoot in mijn verkeerde keelgat,vandaar dat ik reageerde met veertien dagen,uiteindelijk heeft hij er maar 1 1/2 dag gestaan
Alleen als ik er mee weg ga staat hij soms 1 a 2 uur in de straat.
Ik woon in een smalle straat,dus ik sta er zo kort mogelijk maar soms kan het ff niet anders,en dan komt zo,n stom wijf naar een minuut lopen zeiken.
 
Om nog even over dat parkeren terug te komen,ik kwam voor de eerste keer aan met die camper en meteen was zij er om te vragen hoe lang ik er bleef staan,dat schoot in mijn verkeerde keelgat,vandaar dat ik reageerde met veertien dagen,uiteindelijk heeft hij er maar 1 1/2 dag gestaan
Alleen als ik er mee weg ga staat hij soms 1 a 2 uur in de straat.
Ik woon in een smalle straat,dus ik sta er zo kort mogelijk maar soms kan het ff niet anders,en dan komt zo,n stom wijf naar een minuut lopen zeiken.
Misschien vond ze het wel een mooie camper en vroeg ze ernaar om er achter te komen hoe lang ze van dat mooie uitzicht zou kunnen genieten



:+
 
Wat een mannetjes hier allemaal.'(
In mijn geval ging het zo. In mijn buurt `s avonds vuurwerk, hond over de rooie dus ik ging er naar toe. Nu doe ik dat vaker en meestal krijg ik te horen dat ik een zeikerd ben en moet toch een keer kunnen. In dit geval kwam de overbuurman ook mijn kant op en die is groter en vooral breder dan ik ben. Samen gaven we te kennen dat we niet op vuurwerk zaten te wachten van wege onze honden en zowieso niet. Al snel kreeg mijn buurman een biertje aangeboden en dat werd niet tegen mij gezegd.:( En zo maakt iedereen zijn kansberekening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan