Klagende buren (parkeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoeveel MF'ers zouden er overheen geweest zijn?

Als je je motor ergens parkeert voor langere tijd, zou je eigenlijk haar foto op de spiegels moeten plakken. Degene die er te lang naar kijkt, schrikt zich dan het leplazerus en gunt je motor geen blik meer.
 
Mwah, kan ook zijn dat ze het vreemd vond dat die motor zolang ongebruikt daar stond of wellicht dacht dat ie weleens gejat zou kunnen zijn.
Stukje sociale controle, zeg maar. Je weet de precieze reden niet. En evenmin weten wij hoe de motor en motorhoes erbij staat.

Dus ik vind het eigenlijk wel een dikke prima eigenlijk?
Dan kunnen ze dat ook aan de eigenaar vragen ipv de gemeente er bij te betrekken, evt door aanbellen of briefje op de motor.
 
Dan kunnen ze dat ook aan de eigenaar vragen ipv de gemeente er bij te betrekken, evt door aanbellen of briefje op de motor.
Helaas, het kentekenregister is niet openbaar toegankelijk dus als jij geen idee hebt van wie die motor is, is een online melding bij de gemeente gemakkelijk. Je weet ook niet wat de melding is die er gemaakt is. Prima dus op zich dat de gemeente het oppakt en de melder daarbij dus de melding krijgt dat ie daar gewoon mag staan en alles klopt.

Ik heb ook weleens contact opgenomen nadat er hier voor de deur een grote bakwagen geparkeerd stond. Vrij recent overgeschreven, maar werd niet verplaatst. Smalle straat. Wel netjes geparkeerd, maar uitstekend want te breed voor de parkeerplaats. Een vrachtwagen kwam er met moeite doorheen. Volgens de APV mocht die bakwagen daar ook niet staan. Nadat ie er een maand onaangeroerd had gestaan, vond ik het mooi geweest en heb ik online melding gedaan bij de gemeente. De reden dat ik het meldde, gewoon online, was niet dat ie er niet mocht staan van mij, maar dat ie daar meer dan een maand geparkeerd stond op een hinderlijke wijze en niet verplaatst werd. Ook de buren wisten niet van wie die auto was. Hoewel niet gejat op het oog, klopte het gewoon niet. Reden voor mij om het te melden bij de gemeente, zodat zij wellicht een nadere blik erop zouden kunnen werpen en de eigenaar opheldering konden vragen. Uiteindelijk werd pas na meer dan 2 maanden die auto eindelijk eens verplaatst, dik een maand na de eerste melding. Er verscheen een autotransporter met twee personen. Passagier stapt uit en met sleutel vertrok de auto om daarna nooit meer terug te keren op die plek. Wellicht heeft ie een telefoontje gehad van de politie/gemeente. MIsschien ook niet. Punt is, die wagen hoorde daar niet, stond vrij hinderlijk in een smalle straat en het zal niet de eerste bakwagen zijn die gejat is om drugsafval mee te dumpen. Die heb ik liever niet voor de deur. Ergo: melding gemaakt. Noem me bemoeizuchtig, maakt me echt niet uit. Ik hou mn wijk een beetje in de gaten, vind ik wel zo prettig en die wagen hoorde daar gewoon niet te staan.

Eerder heb ik ook de politie gebeld voor een bestelbus die er op dat moment dik een week stond geparkeerd, voordat ie me opviel dat ie niet verplaatst werd. Toen ik besloot eens te kijken of die wagen misschien van een buurjongen was die nog weleens van auto wisselde -adhv kenteken, wanneer ie geregistreerd was- bleek dat het kenteken bij een heel ander type auto te horen. Deurslot leek geforceerd en contactslot ontbrak. Deze auto was dus gestolen, dus ik snap best dat iemand een en ander niet vertrouwd als ie een auto of motor lange tijd op een plek gestald staat en nooit verplaatst ziet worden en verder geen idee heeft van wie ie is.
 
Laatst bewerkt:
Dit gesprek had bij mij geen minuut geduurd, respect voor de automobilist.
Toch bestaat er zoiets als gewoonterecht of eigendomsrecht. Als je 7 jaar iets onder je hebt, nee, niet Lucy in Godsnaam, mag je jezelf de nieuwe eigenaar noemen. Zo heeft mijn paard ook eennieuwe eigenaresse gekregen. Ik had trouwens die plek voor die man vrijgemaakt, later wel een keer de dialoog met hem aangegaan. Bij mij in de straat wonen ook mensen die hun auto ophalen omdat een plek voor de deur vrijkomt
 
Ik haat mensen die zeiken om het zeiken. En overal maar iets van moeten vinden.

Puur omdat het kan zou ik de motor 180 graden omdraaien.
Kunnen ze andere kant van de hoes ook bewonderen.

Blijven ze zeiken? Prima; Fluor Roze motorhoes eroverheen.

En post eens een foto waar hij nu staat.
Voor een fluor rose hoes wil ik graag €100 doneren
 
Nooit aan beginnen, je geeft ze een vinger en dan nemen ze je hele hand. Dan gaan ze straks klagen over van alles en nog wat.
 
Toch bestaat er zoiets als gewoonterecht of eigendomsrecht. Als je 7 jaar iets onder je hebt, nee, niet Lucy in Godsnaam, mag je jezelf de nieuwe eigenaar noemen. Zo heeft mijn paard ook eennieuwe eigenaresse gekregen. Ik had trouwens die plek voor die man vrijgemaakt, later wel een keer de dialoog met hem aangegaan. Bij mij in de straat wonen ook mensen die hun auto ophalen omdat een plek voor de deur vrijkomt
inderdaad, soms is kiezen voor de makkelijkste weg het beste voor je eigen bloeddruk.... zet je auto weg en ga later het gesprek aan met de beste man.

Overigens viel het me in jouw straat op dat er best veel parkeerruimte is, en buren die heel goed in de gaten houden wij daar in de voortuin van de buurman aan het struinen is... top, hou ik van buren die opletten. ;)
 
WhatsApp Image 2023-12-06 at 08.51.10.jpeg


Doordat het wat druk was in de straat, had ik mijn auto in een zijstraat geparkeerd. nog geen 24 uur later een brief van de buurman (2 huizen verder _O- ) onder de ruiterwisser. ik woon ondertussen al 9 jaar hier en de auto heb ik al een jaartje of 8 in bezit. je verzint het echt niet.
Je zou toch wel kunnen verwachten wiens auto het zou kunnen zijn, als je er dagelijk voorbij rijdt.

Met een vriendelijk, toch dringend verzoek op dezelfde brief, zelf hun auto daar te parkeren mocht je op het moment niet voor "je deur" te kunnen parkeren.

ook niets meer van gehoord natuurlijk!.
 
Maar we beginnen met het venster in de woonkamer

Zelf ook de politie aan de deur gehad ivm klachten over een auto. Waarschijnlijk door dezelfde personen die geen werkbusjes meer in de straat willen. Sneu leven als dat het is om je druk over te maken. Persoonlijk krijg ik er wel jeuk van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan