Wat doen jullie met jullie helmen bij het parkeren?

Als ik alles hierboven lees dan denk ik: Wat is een (grote) topkoffer toch fijn!
En lui die vinden dat de motor dan geen race-look meer heeft, die laat ik gewoon maar lachen.
Als ik soms gasten zie rondlopen met leren motorpak aan en helm in de hand klaar voor <niet dus> de 'race', dan lijkt mij dat helemaal nix.

Zelfs dagje naar zee, motor plaatsen op duinovergang.
Alle strand-attributen eruit. Helm, laarzen, motorjas en jeans, de hele bups erin.
Natuurlijk gaat de Zumo van het stuur. Altijd tussen het spul nog wel een plekkie voor te vinden.

O ja, voor op vakantie is zo'n dikke koffer achterop ook heel erg prettig.
Kan veel in en alles blijft droog. Mijn koffer heeft al vele buitenlanden mogen bekijken.
En ondertussen maar kwijlend naar mooie sportmotoren kijken ;).

:+.

Als ik alles hierboven lees dan denk ik: Wat is een (grote) topkoffer toch fijn!
En lui die vinden dat de motor dan geen race-look meer heeft, die laat ik gewoon maar lachen.
Als ik soms gasten zie rondlopen met leren motorpak aan en helm in de hand klaar voor <niet dus> de 'race', dan lijkt mij dat helemaal nix.

Zelfs dagje naar zee, motor plaatsen op duinovergang.
Alle strand-attributen eruit. Helm, laarzen, motorjas en jeans, de hele bups erin.
Natuurlijk gaat de Zumo van het stuur. Altijd tussen het spul nog wel een plekkie voor te vinden.

O ja, voor op vakantie is zo'n dikke koffer achterop ook heel erg prettig.
Kan veel in en alles blijft droog. Mijn koffer heeft al vele buitenlanden mogen bekijken.
Hoe groot is die hutkoffer achterop wel niet?
Als er een helm + laarzen + motorpak inpassen :o

Foto van dat ding? Gevuld

Jongens, gewoon ff een schuurpapiertje over de helm. Liefst een beetje zo dat het lijkt alsof ie een goede schuivert heeft gemaakt. Niemand die die helm nog mee wil jatten! :+
Past goed bij een rat-bike look.

ae3a5965d0d0a90c40e37b0b854bd999.jpg

Tja, Ik kombineerde 2 dingen :
1. De standaard batterij is vervangen door een half zo grote LiPoFe4 batterijtje (vorige eigenaar) . Ik plaatste het anders (rechtop) en kreeg hierdoor redelijk wat plaats vrij onder het zadel.
2. Die plaats wordt gebruikt voor een helmketting. Aan één uiteinde is de ketting met een bout vastgemaakt. En verder heb ik een bout vervangen door een stut op maat, waarover de laatste kettingschakel past. Als het zadel erop gaat, krijg je die ketting niet los. En ik weet het ....Je kan ze doorknippen....

20220916 101651
20220916 101710
20220916 101913

20220916 102150

Afgelopen vakantie zaten we met volle koffers, warme motorkleding en helmen maar wilde we toch dingen doen zonder dat allemaal mee te slepen.

Helaas is dat in de praktijk dus de motor met losse helmen en soms ook jassen op touristische spots en in steden enkele uren alleen laten. Dat vind ik dan toch eng en met het oog op diefstal. Niet eens zo zeer om de kosten maar om het ongemak als een helm of jas opeens weg is.

Mijn oplossing:

€20 onderdelen bij de bouwmarkt en even knutselen.
20240505_125216.jpg

En in de praktijk zag het er zo uit.
Haal de kabel door de helm of mouw van de jas en een keer door een wiel of het frame, slotje er aan en klaar.

Is het makkelijk door te knippen? Ja als je wilt wel. Kan je de spullen simpelweg mee pakken als je langs loopt, nee.
20240430_145840.jpg

20240503_083204.jpg

Laatst bewerkt:
Dus een helm van ongeveer 100 euro heeft dus toch ook z'n voordelen 🤷🏼‍♂️ .

Iemand het zelf daadwerkelijk meegemaakt dat er in je helm is gepist ?

Afgelopen vakantie zaten we met volle koffers, warme motorkleding en helmen maar wilde we toch dingen doen zonder dat allemaal mee te slepen.

Helaas is dat in de praktijk dus de motor met losse helmen en soms ook jassen op touristische spots en in steden enkele uren alleen laten. Dat vind ik dan toch eng en met het oog op diefstal. Niet eens zo zeer om de kosten maar om het ongemak als een helm of jas opeens weg is.

Mijn oplossing:

€20 onderdelen bij de bouwmarkt en even knutselen.
Bekijk bijlage 2003721

En in de praktijk zag het er zo uit.
Haal de kabel door de helm of mouw van de jas en een keer door een wiel of het frame, slotje er aan en klaar.

Is het makkelijk door te knippen? Ja als je wilt wel. Kan je de spullen simpelweg mee pakken als je langs loopt, nee.
Bekijk bijlage 2003723
Bekijk bijlage 2003724
Ik heb zoiets in korte uitvoering gekocht bij Louis
Bij mijn Vespa zitten een paar nokjes onder het zadel ( voor een D sluiting maar mijn ene helm heeft die niet )
IMG_3037.jpeg

Gewoon even een lokale Action inlopen een goedgekeurde helm kopen. Kun je in iedergeval veilig op weg naar huis. :+
Niet als de action op dat moment dicht is.
Als ik en mevr. Dr1v3r 7 ergens de motor parkeer, laten we onze helmen op het zadel en gaat er door het kinstuk van beide helmen een ringslot.
daarna onderlangs een buis van het frame, klik en vast.
Het is iets steviger dan een dunne staalkabel, en houd de helmen mooi op hun plek.
Bovendien krast het niet a.g.v. de kunststof coating om de kabel.

Ik kwam eens terug bij mn motor en bleek niet de helm, maar het (boven de grond hangende) kettingslot door iemand als pispaal gebruikt.
Omdat ik die niet kwijt kan in de motor, nam ik die altijd mee in mn rugzak (gewoonte uit mn brommertijd) en is altijd prima gegaan.
zo'n stinkend slot tussen je spullen moeten doen was geen pretje, en sindsdien gaat er dan óf een apart plastic zakje mee om het slot in te doen.
of hou het bij een goedgekeurd schijfremslot (zodat de verzekeraar maar tevreden is).

Laatst bewerkt:
Hang die met kabelslotje al meer dan 25j aan buddyseat als ik ergens in stad moet zijn. Bij mij in de buurt of effe winkel binnen gaat ie gewoon over een van de spiegels. Nog nooit problemen gehad. Soit in buitenland of vreemde buurt hang ik hem zoiezo vast. Zelfs vest en overbroek hangen soms gewoon over de seat als ik effe ergend binnen moet zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan