Welke motorschoenen dragen jullie tijdens het motorrijden?

Deze sneakers draag ik wel eens, zitten prima, voldoende bescherming.

Picture2.png
 
Daytona road star gtx als de temperaturen tussen de -10 en +24 zijn.
Ik heb al tientallen keren getwijfeld om er motor schoenen bij te komen maar die zijn niet zo comfortabel als de Daytona's.

Ik heb dezelfde. Na (nu) ca 80k gebruik nog steeds prima waterdicht.
Het verschil is wel dat ik ze ook bij hogere temps nog gebruik.
1706285526255.jpeg


En zoals hieronder deden ze 't eigenlijk ook nog prima.
20210816_204412.jpg

Nauwelijks last van zweet-kakken! (foto: Sardinië 2021)

Ik zie in eerdere berichten veel schoeisel met veters. :X Minimaal dat de lussen worden afgedekt.
Anders is het een minder goed plan. Je zal de eerste niet zijn die bij het stoplicht plat gaat, omdat de lus van de veter blijft hangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat het haken meer zou kunnen voorkomen bij moderne fietsen omdat je dan wat meer met je voeten voorover zit en de veterlus dus meer los van de schoen hangt en makkelijker haakt. Bij stoppen gaat de voet schuin naar voren en kan dan haken. Op bijvoorbeeld mijn ouwe Z zit je meer rechtop en met de schoenen recht naar voren, veter blijft dan meer bij de schoen en bij stoppen gaat het been direct naar opzij.
 
Ik heb het idee dat het haken meer zou kunnen voorkomen bij moderne fietsen omdat je dan wat meer met je voeten voorover zit en de veterlus dus meer los van de schoen hangt en makkelijker haakt. Bij stoppen gaat de voet schuin naar voren en kan dan haken. Op bijvoorbeeld mijn ouwe Z zit je meer rechtop en met de schoenen recht naar voren, veter blijft dan meer bij de schoen en bij stoppen gaat het been direct naar opzij.
Ik had het op een 1979 CB 750...
 
Een vraagje voor de rijders met sneakers.
Behandelen jullie de sneakers nog voordat jullie ze in gebruik nemen ?.
Ik heb de Rev'it Jefferson in bestelling en vroeg me af of het meerwaarde heeft om ze te behandelen en met wat precies dan ?.
 
Een vraagje voor de rijders met sneakers.
Behandelen jullie de sneakers nog voordat jullie ze in gebruik nemen ?.
Ik heb de Rev'it Jefferson in bestelling en vroeg me af of het meerwaarde heeft om ze te behandelen en met wat precies dan ?.
Ze hebben nubuck leer, die zullen snel vuil worden en veel aandacht nodig hebben om netjes te blijven.
Het enigste dat je kan doen is een water/vuilafstotende spray gebruiken en hopen dat het leder nog goed ademt. (Normaal zit er standaard een coating op van de fabrikant)
Gewoon mee rijden en poetsen indien nodig.
 
Een vraagje voor de rijders met sneakers.
Behandelen jullie de sneakers nog voordat jullie ze in gebruik nemen ?.
Ik heb de Rev'it Jefferson in bestelling en vroeg me af of het meerwaarde heeft om ze te behandelen en met wat precies dan ?.
Ik moet bekennen dat ik er niks aan heb gedaan. Dus nu is helft van m'n neus wat lichter dan de andere kant van de neus van het schakelen..
Ach so be it.
 
Voor mn straatmotor (gsx-r750) zoek ik laarzen waarbij het lopen ook comfortabel is :) dit voor tourtjes en dergelijke. Zijn er relatief sportief uitziende laarzen die ook enig comfort met zich meebrengt qua stukjes lopen/staan?

Voor op het circuit heb ik nu Sidi laarzen, maar die zijn zo knetterhard dat een half uurtje staand in de paddock al vervelend begint te worden
 
Voor mn straatmotor (gsx-r750) zoek ik laarzen waarbij het lopen ook comfortabel is :) dit voor tourtjes en dergelijke. Zijn er relatief sportief uitziende laarzen die ook enig comfort met zich meebrengt qua stukjes lopen/staan?

Voor op het circuit heb ik nu Sidi laarzen, maar die zijn zo knetterhard dat een half uurtje staand in de paddock al vervelend begint te worden
Alpinestars SMX-6 V2 laarzen zien er redelijk sportief uit, met slider.
Heb je ook in een drystar uitvoering, maar weet niet hoe lang dat droog blijft.
 
Met de goede reviews hier en een opening op de schoenenplank heb ik zojuist ook een setje Daytona AC Classics mogen ontvangen. Na wat wikken en wegen voor maat 45 gekozen omdat ze niet al te smal zouden vallen, en met mijn voetlengte heb ik daar dan meer dan genoeg aan.

Eenmaal aan knelt het toch wel een beetje bij de middenvoetsbeentjes. Wat zijn de ervaringen hier, in hoeverre lopen ze een beetje uit?
 
Als ze niet goed zitten dan terugbrengen. Die dingen moeten meteen als gegoten zitten / fijn lopen. Net als een normaal paar schoenen wat je koopt en elke dag draagt. Ze zijn iig. te duur om niet te dragen omdat ze niet fijn zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan