Welke motorschoenen dragen jullie tijdens het motorrijden?

Goedemiddag,

Hierbij een topic over motorschoenen / laarzen.

Welke schoenen dragen jullie en waarom je keuze voor dit type schoen?

Zo kunnen we van elkaar leren en ideeën opdoen.


Ikzelf draag deze Alpinestars Sektor schoenen in de rood / zwarte kleurstelling.

Een fijne schoen met versterk gedeelte voor de ‘schakelpook’.

IMG_8997.jpeg
IMG_8998.jpeg
 
Ik draag al jaren de tcx mood gore tex. Lage motorschoen, heel comfortabel en waterdicht. Slechts één keer natte voeten gehad na 8+ uur in gietende regen te rijden. Heb een tijdje alpinestars web gtx geprobeert maar ik kan echte motor laarzen niet gewoon worden, vind het gevoel niet goed om te schakelen of achterrem. Zal wel aan mij liggen maarja, zo zijn we allemaal anders.
 
Ik heb deze "casual motorfiets schoenen" van Husqvarna gekocht omdat ze splinternieuw werden aangeboden voor €50 :Y
Binnen in de schoen zit gewoon een tag van Rev'It dus prima materiaal.
90298079_504554020214696_6916700060298248192_n.jpg

Eens een knoop in de veters steek ik ze gewoon onder de "dwarse veters". Die komen echt nooit los hoor.

Zitten me goed en zijn behoorlijk beschermd aan de enkels & tenen, doch kan ik er ook prima mee wandelen.
 
Daytona road star gtx als de temperaturen tussen de -10 en +24 zijn.
af.79.66.H1DAYTONAROADSTARGTXSchwarz60214633019.jpeg



Daarboven draag ik m'n circuit laarzen:
Dainese torque 3 air out, wat een mondvol.
dainese-torque-3-out-air-cizme-siyah-beyaz-kirmizi_5.jpg




Ik heb al tientallen keren getwijfeld om er motor schoenen bij te komen maar die zijn niet zo comfortabel als de Daytona's.
Lage schoenen en waterdicht werkt ook niet echt als het water er langs boven in kan.
 

Bijlagen

  • dainese-torque-3-out-air-cizme-siyah-beyaz-kirmizi_5.jpg
    dainese-torque-3-out-air-cizme-siyah-beyaz-kirmizi_5.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 0
Ik heb deze en pmj jeans als casual op stap ben, anders sidi laarzen met power ranger pak…

Trouwens, veters icm klittenband bij de alpinestars schoenen en derhalve geen last van de veters.

IMG_6456.jpeg


IMG_1550.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze en pmj jeans als casual op stap ben, anders sidi laarzen met power ranger pak…

Trouwens, veters icm klittenband bij de alpinestars schoenen en derhalve geen last van de veters.

Bekijk bijlage 1961087
Goedenavond @swetty!

De schoenen welke ik nu heb, is volgens mij de opvolger van de schoenen welke jij hebt.

Ook zeer zeker een fraai model schoen welke jij hebt. Ik ben er ook naar op zoek geweest maar helaas was mijn maat niet meer beschikbaar.
 
Ik heb deze, de Falco Misty (foto van Goedhart).
Omdat ze goed stevig zijn, en omdat ik laarzen wilde waar ook goed mee te wandelen is (scheelt weer extra schoenen meenemen als ik ergens wil gaan hiken). En natuurlijk ook omdat ik ze gewoon mooi vind;)

falco_misty_motorschoen_zwart_f1e8.jpg
 
Voor op de motor naar het werk inclusief de hele dag op het werk :
Daytona AC Classics GTX gore-tex :
Perfect waterdicht, stevig, net iets hoger en steviger dan de standaard motorschoen, stijlvol en onopvallend genoeg om als modieuze boot onder een jeans te dragen naast de motor
Kwalitatief beter gemaakt dan de doorsnee motorschoen, dat reflecteert zich ook in de aankoopprijs, maar als ze even lang meegaan als mijn Daytona laarzen, dan zijn ze nog altijd een koopje

1704758089535.png


Voor alle andere ritten, motorreizen, casual ritjes etc... :
Daytona Touring Star GTX gore-tex :
Hoewel inmiddels straatoud, ( 12 jaar of iets in die trand ) nog steeds volledig waterdicht en in perfecte conditie
Ze zitten comfortabeler dan mijn AC classics, ik zou ze zo aanhouden thuis als pantoffels :Y
Ze zijn hoger en hebben de bescherming van een stevige touring laars
Super makkelijk in en uitstappen door de dubbele rits.
Redelijk onopvallend, want ik hou niet van schreeuwende kleuren .

1704758636853.png
 
Laatst bewerkt:
Ik draag al jaren de tcx mood gore tex. Lage motorschoen, heel comfortabel en waterdicht. Slechts één keer natte voeten gehad na 8+ uur in gietende regen te rijden. Heb een tijdje alpinestars web gtx geprobeert maar ik kan echte motor laarzen niet gewoon worden, vind het gevoel niet goed om te schakelen of achterrem. Zal wel aan mij liggen maarja, zo zijn we allemaal anders.
Hallo @Kevin975,

Ik kan je wel begrijpen hoor. Tijdens de motorrijlessen heb ik ook de nodige uren met laarzen gereden. Gaat wel alleen je merkt echt goed dat deze ‘zwaar’ zijn is mijn mening. Uiteraard bieden laarzen wel een goede bescherming.

Reden voor de aanschaf van mijn motorschoenen zijn inderdaad wel het ‘gevoel’ waar je het over hebt. Ik vindt bij schakelen ook meer gevoel zitten bij schoenen.
 
In ieder geval rijd ik nooit met schoenen met veters op de motor. Het gevaar dat de veters ergens tussen verstrikt raken is mij te groot.
Hallo @Rody-rc30,

Ik begrijp je wel hoor.

Mijn Alpinestars schoenen bieden om deze reden ook een goede mogelijkheid om de veters naar binnen te steken en met klittenband af te sluiten.

Geen gevaar hiervoor dus.
 
Vind dat er veel met schoenen i.p.v. laarzen rijden als ik dit topic zo lees.

Ik wist het wel, heb altijd laarzen aan i.v.m. de véél betere protectie tegen enkelbreuken. Ik las laatst een artikel waarin stond dat 60% van de non-fatale motorongelukken wordt gekenmerkt door een of 2 gebroken enkels; of dat klopt laat ik in het midden...:)

Rijdt op dit moment met de Alpinestars SMX6 air, incl. enkelbrace maar is desalniettemin erg comfortabel om in rond te lopen.
 
Hier de Alpinestars SMX-6 V2 Drystar het gehele jaar rond.
Wilde laarzen in verband met de protectie en wilde een slider ten behoeve van slijtvastheid tegen het asfalt indien het iets fout gaat.

Drystar vanwege de prijs en toch nog tegen een klein buitje bestemd zijn.
Lopen voor een circuit bestendige laars toch zeer comfortabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan