Graag jullie advies

Bedankt voor alle tips in welke vorm dan ook.
Ik ga er volgende week mee verder, al dan niet met een bezoek aan een motorzaak. Eerst ga ik zelf nog een aantal dingen na. Carburateurs zijn schoongemaakt, bougies zagen er prima uit. Compressie meet ik ook nog. Schone benzine, luchtfilter.
Dus nee, niet lukraak "zomaar" iets vervangen. Afgaande op adviezen van diverse anderen werd er gezegd dat het "mogelijk" een lager kan zijn. 100 procent zeker weet je het pas als je eerst alle andere dingen uitsluit, met bv sthetoscoop nog luistert en dan nog pas als je het blok open haalt. Ik zie er niet tegen op om dat te doen maar (en dat is mijn mening) ik ga niet paar duizend euro neertellen om een ander dat te laten doen. Dus maakte ik de afweging, blok uit Duitsland en dit blok puur voor onderdelen verkopen met uiteraard de uitleg zoals ie is. Ik ben geen naaier die een ander meuk zou verkopen, laat staan iets verzwijgen. Als de verkoper van de Vmax net zo goed voor zijn spullen had gezorgd als ik voor de mijne, had ik al rond gereden op de Vmax. Dat gaat zoiezo gebeuren, duurt alleen even wat langer en dan doe ik het op mijn manier en is het blok straks als nieuw.
Blok uit Duitsland heb ik afgezegd. Blijft altijd een gok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan