Gevallen op rotonde advies gevraagd

Uit schrik tikte ik licht de achterrem... Iets klopt hier niet. Normaal gesproken gedraagt zich de motor bij het bijremmen met het achterwiel net zoals een fiets. En ik moet je vertellen dat het heel moeilijk is om op zijn plat te vallen op een fiets met de achterrem alleen. Er moeten ook andere acties ondernomen worden, bewust of onbewust. Denk dat het anders verliep dan wat je ons vertelt.
 
Zoals hier al eerder werd gezegd zijn rotondes bekend om de diesel die er regelmatig ligt en als het dan regent ga je met de achterrem snel onderuit. Op een rechte weg kun je gewoon zo hard remmen dat het achterwiel blokkeert en je houdt hem met weinig moeite overeind.
 
Uit schrik tikte ik licht de achterrem... Iets klopt hier niet. Normaal gesproken gedraagt zich de motor bij het bijremmen met het achterwiel net zoals een fiets. En ik moet je vertellen dat het heel moeilijk is om op zijn plat te vallen op een fiets met de achterrem alleen. Er moeten ook andere acties ondernomen worden, bewust of onbewust. Denk dat het anders verliep dan wat je ons vertelt.
Raar, alsof ts wat zou verbergen?
Ik vind op een gladde rotonde vallen door per ongeluk remmen niet zo gek
 
Maar het is wel zo dat je eerder door een blokkerend voorwiel op je plaat gaat dan door een blokkerend achterwiel. En dat is ook nog prima te corrigeren. Tenzij de rotonde zo glad als ijs was. Dat is natuurlijk mogelijk.
 
Maar het is wel zo dat je eerder door een blokkerend voorwiel op je plaat gaat dan door een blokkerend achterwiel. En dat is ook nog prima te corrigeren. Tenzij de rotonde zo glad als ijs was. Dat is natuurlijk mogelijk.
Dat is waar, maar in dat geval had TS niet hoeven remmen om onderuit te gaan.

Zoals ik het allemaal lees: valpartij was het gevolg van een automobilist die een beetje gek deed (dat doen er veel, dus zou eigenlijk niet moeten verrassen), op een rotonde (voorspelbaar in allerlei opzichten), en omdat TS ervan schrok werd er kennelijk onvoldoende geanticipeerd. Tevens zou voertuigbeheersing een rol kunnen hebben gespeeld, maar dat kan ik niet beoordelen zonder TS te kennen c.q. te hebben zien rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan