Reflectie gevraagd: motorbroek kappot.

Maar geef dan ook even de rechtsgrond aan. Anders blijft het in meningen hangen. (Ook als je zelf in de winkel staat met een garantiegevalletje).

Dan helpt het om concrete informatie te hebben en is ook iets waar we allemaal wat aan hebben en op terug kunnen vallen.
 
Maar geef dan ook even de rechtsgrond aan. Anders blijft het in meningen hangen. (Ook als je zelf in de winkel staat met een garantiegevalletje).

Dan helpt het om concrete informatie te hebben en is ook iets waar we allemaal wat aan hebben en op terug kunnen vallen.

Denk niet dat strooien met wat artikelen dé oplossing is. Het is ook afhankelijk van de context.
 
Ja context is belangrijk, dat is wat ik ook al aangaf. Maar je garantierechten is wel basale informatie waar je op terug kunt vallen.

Ik denk nog steeds namelijk dat het klopt wat ik zei over dat de verkoper de gelegenheid moet krijgen om de fout te herstellen en dat hij mag kiezen of dat middels reparatie, geld terug of vervangen is ( als dat dus anders is en hij bij mogelijkheid meteen een nieuw exemplaar moet meegeven hoor ik het graag).

De verkoper moet alleen wel dat in redelijke termijn doen en je adh van hoe dringend het artikel is een passende overbrugging geven voor de tijd dat je zonder zit. Dat laatste wist ik niet en vind ik een belangrijke aanvulling van mijn kennis.
 
Bedankt voor alle reacties en fijn dat jullie zo meedenken. Waar ik vooral mee ben geholpen is dat ik nu weet dat de service "niet uitstekend is". Of de winkel nu voldoet aan de wet of niet, tja ik ben geen advocaat en het is natuurlijk ook net hoe je de situatie interpreteert. Maar uiteindelijk kom ik daar serieus geld uitgeven en ik sta ook open voor een alternatieve oplossing en vind het ook niet erg als dat wat geld kost. Bijvoorbeeld korting op een nieuwer/beter model etc. Daar zijn we ook niet uitgekomen. Ik ben hier niet om de winkel zwart te maken en dat is helemaal niet mij bedoeling (vandaar dat ik de naam ook niet noem), maar voor mijzelf weet ik dat ik volgende keer ergens anders heen ga. Het gaat mij namelijk niet op de laagste prijs of het koopjes jagen, ik wil gewoon goed service.
 
Dit is gewoon een enorm nadeel van Dainese. Zo simpel is het. Ik ben een jas maanden kwijt geweest, omdat men in Italië zag dat het niet te repareren was. Dainese gaf toen winkel krediet voor het volledige bedrag, maar ik wilde graag diezelfde jas en die was tijdelijk niet voorradig dus moest nog een maand wachten. Zo min mogelijk Dainese voor mij. Maar soms hebben ze echt bijzonder spul, en dan maak ik toch die keuze.

Daarentegen Rev’it is Nederlands en gaat veel sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan