Hebben jullie liever de spiegels op het stuur of de kuip?

Spiegels op stuur of op kuip?

  • Stuur

    Stemmen: 16 28,1%
  • Kuip

    Stemmen: 22 38,6%
  • Geen voorkeur

    Stemmen: 12 21,1%
  • Achterspatbord

    Stemmen: 7 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Ik heb me er nooit druk om gemaakt waar die dingen zitten. Als ze er maar op zitten. Alleen BMW heeft ze bij de RT echt strategisch op de kuip geplaatst zodat je handen enigszins uit de wind zitten.
 
Stuur!
PXL_20230813_122541108.jpg
 
Op m'n RT zitten de spiegels op de kuip. Dat was even wennen, het zit wat laag. Gaat prima. Ik vind het prettig dat de spiegels niet met het stuur meebewegen. Ook is het zicht strak (spiegel trilt niet).
Ik denk wel dat als de spiegels bovenop t stuur zitten, de spiegels meer in je blikveld zitten. Op de RT bevinden die zich wat meer in de periferie zeg maar ;-)
 
Liefst op het stuur dan zit het lekker breed zodat je goed langs je schouders af kunt kijken lekker hoog zodat je continu de spiegels in de gaten hebt zonder dat je ergens beneden moet kijken.

En daarnaast de mogelijkheid om bij het verlaten van een parkeervak of uitrit het stuur een beetje schuin te zetten om een mooi beeld van de zijweg te krijgen.
 
Op de Panigale zitten ze naast t kuipruitje op de kuip. Op de Streetfighter heb ik Bar end spiegels.
Tis dat ik bar end op een superbike/supersport geen gezicht vind… maar in de bar end spiegels op de Streetfighter zie ik veel meer. In de spiegels op mn Panigale zie ik voornamelijk mijn armen en moet ik mijn hoofd flink draaien om uberhaupt iets achter me te zien….
Luxe problemen 😝
 
Terug
Bovenaan Onderaan