Klagende buren (parkeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anthon

MF'er
9 aug 2013
121
30
Hoi!

Ik kreeg net een (uiteraard anoniem) briefje door de deur namens 'de bewoners van de xxx-straat'. Mij wordt gevraagd mijn motor elders te parkeren omdat hij al een tijdje stil staat op dezelfde plek.

Nu moet ik zeggen dat ik zelf er ook van baal dat ik dit jaar niet aan rijden toe ben gekomen, tot dusver ben ik het met deze bewoner(s) eens :)

Maar goed, even de feiten op een rij. De motor staat aan de rand van de wijk waar geen hond parkeert. Hij staat niet hinderlijk voor een huis. Ik heb hem dus juist niet voor de deur of op de stoep staan, ik hou geen parkeerplek nodeloos bezet. De motor staat voor zover ik weet niemand in de weg. De motor is afgedekt met een zeil, verzekerd, en heeft een geldig kenteken. Er lekt geen olie. Hij zal wel een flinke onderhoudsbeurt nodig hebben als gevolg van het lange stilstaan, maar het is zeker geen wrak.

Ik ben benieuwd naar jullie mening, hebben 'de bewoners' een punt?
 
Ik heb nextdoor even doorgespit maar kan tot nu toe niets vinden over mijn fietsje!
 
Fotootje om de plaats delict duidelijker te maken :Y. Daarna zal de MF-inquisitie een bindende uitspraak doen :+.
Haha, de persoon zit nu vast te gluren, dus ik ga nog even niet langs mijn motor om een foto te maken, dat gun ik hem/haar niet;)

Maar het is een moderne woonwijk, iedereen parkeert hun anderhalve auto voor de deur. Aan de rand van de wijk is er nog een lange strook parkeerplaatsen langs de weg waar ik nooit meer dan drie auto's geparkeerd heb zien staan. Praktisch leeg dus. Het uitzicht wordt ook niet echt belemmerd of zo.

Voor de goede orde, ik wil gewoon geen gezeik, dus als de buurt echt last van mijn motor heeft dan ben ik best bereid daar wat aan te doen. Maar tot nu toe zie ik het grote probleem niet zo..
 
Als men niet eens met naam op de brief wil staan om zo evt het gesprek aan te kunnen gaan, zou ik mij dr lekker niks van aantrekken ;).

Of de motor een halve meter verplaatsen, voor het idee :+

Je hebt altijd van die beroepszeikerds.
Zo hier ook een buurman die zeurt dat het zo vochtig is in zijn huis omdat mijn boompje wat zon weg zou nemen bij hem. Terwijl meneer altijd zn huis potdicht heeft, niet ventileert, geen keukenafzuiger heeft en zit te roken 8)7
 
Wij kennen jouw buurt/ wijk/ woonsituatie niet, dus vanachter een schermpje beoordelen of het azijn-pissen is of een werkelijke klacht is niet te doen...
Men ziet een tijd-niet-van-zijn-plek-en-onaangeroerde motor met hoes maar niet van de parkeerplaats verdwijnen, dus ik snap best dat er vragen worden gesteld.
Gooi het in de buurt-app (als er zoiets bestaat), voordat de gemeente ingeschakeld wordt en je motor achterop een gemeentekar verdwijnt naar een depot.
 
Ik haat mensen die zeiken om het zeiken. En overal maar iets van moeten vinden.

Puur omdat het kan zou ik de motor 180 graden omdraaien.
Kunnen ze andere kant van de hoes ook bewonderen.

Blijven ze zeiken? Prima; Fluor Roze motorhoes eroverheen.

En post eens een foto waar hij nu staat.
 
Haha, de persoon zit nu vast te gluren, dus ik ga nog even niet langs mijn motor om een foto te maken, dat gun ik hem/haar niet;)

Maar het is een moderne woonwijk, iedereen parkeert hun anderhalve auto voor de deur. Aan de rand van de wijk is er nog een lange strook parkeerplaatsen langs de weg waar ik nooit meer dan drie auto's geparkeerd heb zien staan. Praktisch leeg dus. Het uitzicht wordt ook niet echt belemmerd of zo.

Voor de goede orde, ik wil gewoon geen gezeik, dus als de buurt echt last van mijn motor heeft dan ben ik best bereid daar wat aan te doen. Maar tot nu toe zie ik het grote probleem niet zo..
Sommige mensen vinden altijd wel wat om over te zeiken; is het niet je motor, dan is het wel wat anders B|.
 
Waarom dan? Als de motor verder helemaal in orde is, mag dat ding er toch gewoon staan?
Er mag ook een oud fietswrak staan. De motor is geen wrak, maar het getuigt mijns inziens van goed burgerschap als je je spullen niet laat slingeren. Als die motor daar ettelijke maanden staat zonder gebruikt te worden...

Maar goed, ik ben van nature een ontzettende zeikerd opgeruimd persoon.
 
Tja….ik zou zeggen, zet em bij jezelf voor de deur. Dat ie daar legaal staat, verzekerd is etc, dat geloof ik, maar ik kan me er wat bij voorstellen dat “men” op een gegeven moment denkt; joh zet dat ding bij jezelf voor de deur…
Beetje flauw dat ze je niet even persoonlijk aanspreken, ze weten je namelijk wel te vinden.
 
Er mag ook een oud fietswrak staan. De motor is geen wrak, maar het getuigt mijns inziens van goed burgerschap als je je spullen niet laat slingeren. Als die motor daar ettelijke maanden staat zonder gebruikt te worden...

Maar goed, ik ben van nature een ontzettende zeikerd opgeruimd persoon.

Dat ben ik met je eens, uiteraard wel rekening houdend met de eigenaar van de motor. Op een gegeven moment moet het allemaal natuurlijk wel haalbaar zijn.

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat mijn motor onder de carport kan staan, of binnen in de aanbouw.
 
Screenshot_20231204_112310_Chrome.jpg


ik kan mij voorstellen dat je wat gezeur krijg zo...
 
ik heb datzelfde gezeik gehad met een auto. Daarna heb ik de kapper in de straat verteld dat het mijn auto is en hem iets asocialer geparkeerd. Nooit meer iets gehoord.
 
Een anonieme held die dan ook nog eens namens de straat meent te moeten spreken :r
Briefje zou zo bij het oud papier gaan hier en that's it als ik van mening ben dat ie totaal niet hinderlijk geparkeerd is en echt niemand tot last is.
 
Laatst bewerkt:
Met de Dodge eens gehad, was bij een vriend op bezoek geweest, en auto stuk, onderdelen moesten in usa besteld, dus duurde even (daar was parkeren geen probleem, plek zat)
Krijg ik telefoon van de politie, waarom mijn auto daar staat, er was geklaagd, een bewoner wilde zijn camper naast zijn huis parkeren, waar mijn auto stond (iedereen parkeerde daar op eigen terrein, openbare plekken voor bezoek)
Eea uitgelegd, hij heeft er nog een tijdje gestaan en buurman kon zijn camper elders plaatsen

Zeker, ik begrijp hem wel, maar, ‘ t zijn openbare plekken, die kun je niet als eigendom claimen

En, de Dodge reed gewoon niet, dus ander plekke was niet zo eenvoudig

Maar, anoniem briefje :W

Hier ook wel eens gehad, onze straat veel parkeer overlast van aanliggende straten met vergunning systeem
Ik sta regelmatig 1, 2 of 3 straten verder op
Briefje onder het raam, of ik daar niet wil staan, want straat bewoners geen plek, nou, ehhh, sta hier omdat ik zelf uit mijn eigen straat weggepest ben, dus, kan het ook niet echt helpen

Vriendelijk briefje, maar geen Huisnr, dus kon geen uitleg geven
Daarna nog vaak zat gestaan, geen briefje meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan