Parkeren Den Haag op de stoep?

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
De titel zegt het al. Kan dit op de stoep in Den Haag? Enorm suffe vraag eigenlijk, maar twitter en de gemeentesite spreken elkaar tegen. Niet betalen en wel in de vakken. Gemeente via Twitter wel o de stoep, andere site zegt weer van niet, en net veranderd. Stoep parkeren gedoogd MF’ inwoners van deze stad? 👋
 
Volgens mij mag het niet, maar als je niemand in de weg staat kan het wel eens gedoogd worden. Zo gauw je de stoep blokkeert - ook voor kinderwagens en oudemensen stoepferraris - raak je dus zowiezo in de problemen.
 
Zolang je geen andere verkeersdeelnemers hindert mag je parkeren op de stoep.
Ik weet dat er op de Kalvermarkt bij het gemeentehuis links en rechts van de tramrails speciale parkeerplekken voor motorfietsen gemaakt zijn.
 
Mits niet hinderlijk verwacht ik niet dat je daarvoor bekeurd zal worden.. Zet 'm dus gewoon op een plek waar ie niemand in de weg staat en geen doorgang blokkeert
 

Officieel is dit de regel:
Motoren en brommobielen mogen overal parkeren waar personenauto's ook mogen parkeren. Motoren hoeven hier niet voor te betalen. Voor het parkeren van brommobielen moet u in gebieden met betaald parkeren wel betalen

Maar ik zie de meeste motoren op de stoep staan. Zo lang je niet hinderlijk staat, wordt het getolereerd.
Er zijn ook een aantal plekken waar het zelfs gewaardeerd wordt (motor parkeerplaats bij stadhuis bijvoorbeeld)
 

Officieel is dit de regel:
Motoren en brommobielen mogen overal parkeren waar personenauto's ook mogen parkeren. Motoren hoeven hier niet voor te betalen. Voor het parkeren van brommobielen moet u in gebieden met betaald parkeren wel betalen

Maar ik zie de meeste motoren op de stoep staan. Zo lang je niet hinderlijk staat, wordt het getolereerd.
Er zijn ook een aantal plekken waar het zelfs gewaardeerd wordt (motor parkeerplaats bij stadhuis bijvoorbeeld)
Zie mijn Google Streetview link van de Kalvermarkt.
 
Even kort doorbreien op dit onderwerp mbt Den Haag . Waar kun je je motor een beetje veilig parkeren tijdens een concert op het Malieveld? Kan dat id buurt van de lokatie zelf? Of beter id stad en dan met de shuttlebus (of lopend?) naar het evenemententerrein?
 
Even kort doorbreien op dit onderwerp mbt Den Haag . Waar kun je je motor een beetje veilig parkeren tijdens een concert op het Malieveld? Kan dat id buurt van de lokatie zelf? Of beter id stad en dan met de shuttlebus naar het evenemententerrein?
Voor het hoofdbureau van de Nationale Politie op de hoek van de Nieuwe Uitleg en de Kanonstraat zijn specifieke motor parkeerplaatsen schuin tegen de gracht aan. Vanaf daar is het een paar minuten lopen naar het Malieveld. Het is daar geen uitgaansgebied, dus geen lui die tegen jouw motor pissen of zoiets.

Zie Google Maps.
52°05'00.1"N 4°18'56.8"E · Nieuwe Uitleg 1, 2514 BP Den Haag, Niederlande

Op de hoek van de Schouwburgstraat en Korte Voorhout staan overigens ook vaak motoren. Maar daar worden ook veel fietsen neergezet en dat vind ik zelf minder.

Google Maps
 
Even kort doorbreien op dit onderwerp mbt Den Haag . Waar kun je je motor een beetje veilig parkeren tijdens een concert op het Malieveld? Kan dat id buurt van de lokatie zelf? Of beter id stad en dan met de shuttlebus (of lopend?) naar het evenemententerrein?
Kalvermarkt. Speciale parkeerplek voor motoren. Evt. nog lange ketting om de boom. Op lopens afstand van het Malieveld.
Google Maps
 
Qua loopafstand nog wel te doen denk ik: Onder het prins bernhardviaduct (thv zwarteweg).
Er is ook een motor-P onder het tram viaduct aan de zwarteweg, maar daar staat het normaal vol met fietsen en scooters helaas
 
Je kan haar bij mij voor de deur op de stoep zetten. Als het uitkomt qua tijd, kan je zelfs je helm etc bij mij achter laten
Even kort doorbreien op dit onderwerp mbt Den Haag . Waar kun je je motor een beetje veilig parkeren tijdens een concert op het Malieveld? Kan dat id buurt van de lokatie zelf? Of beter id stad en dan met de shuttlebus (of lopend?) naar het evenemententerrein?
Je zou 'm ook bij mij voor de deur mogen zetten, tram 15 stopt hier om de hoek, ik denk alleen dat het bij Alex makkelijk lopen is naar het Malieveld.

Mocht ik ooit opmerkingen krijgen over mijn parkeren op de stoep dan gaat alles wat een kenteken heb in parkeervakken, dan zorgt de buurt wel dat ik op de stoep mag staan... Geloof dat er niet eens parkeervakken genoeg zijn voor al mijn motoren
 
Voor het hoofdbureau van de Nationale Politie op de hoek van de Nieuwe Uitleg en de Kanonstraat zijn specifieke motor parkeerplaatsen schuin tegen de gracht aan. Vanaf daar is het een paar minuten lopen naar het Malieveld. Het is daar geen uitgaansgebied, dus geen lui die tegen jouw motor pissen of zoiets.

Zie Google Maps.
52°05'00.1"N 4°18'56.8"E · Nieuwe Uitleg 1, 2514 BP Den Haag, Niederlande

Op de hoek van de Schouwburgstraat en Korte Voorhout staan overigens ook vaak motoren. Maar daar worden ook veel fietsen neergezet en dat vind ik zelf minder.

Google Maps
Humor. Tegenover het hoofdbureau van de Politie _O-
75C3703B-04B8-4B7B-9B76-E6DDD298211D.jpeg
 
Voor het hoofdbureau van de Nationale Politie op de hoek van de Nieuwe Uitleg en de Kanonstraat zijn specifieke motor parkeerplaatsen schuin tegen de gracht aan. Vanaf daar is het een paar minuten lopen naar het Malieveld. Het is daar geen uitgaansgebied, dus geen lui die tegen jouw motor pissen of zoiets.

Zie Google Maps.
52°05'00.1"N 4°18'56.8"E · Nieuwe Uitleg 1, 2514 BP Den Haag, Niederlande

Op de hoek van de Schouwburgstraat en Korte Voorhout staan overigens ook vaak motoren. Maar daar worden ook veel fietsen neergezet en dat vind ik zelf minder.

Google Maps
Hij kan ‘m ook bij jou voor de deur zetten :+
 
Hij kan ‘m ook bij jou voor de deur zetten :+
Kan, hij mag hem ook binnen zetten, maar het is nog wel een minuut of 20 lopen.

's Avonds buiten bij mij op straat midden in het uitgaansgebied zou ik zelf minder geslaagd vinden. Niet vanwege jatten of opzettelijk vandalisme maar omdat er fietsen tegen aan gepleurd zullen worden.

Dan zou ik hem liever in het wijkje aan de andere kant van de Torenstraat zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan