Zout op de weg .

JapieMoto

Die hard MF'er
23 jan 2006
791
427
Creil
Hallo allemaal .


Als motorrijder haat ik persssonlijk zout op de weg.
Het agressieve goedje heeft vaak desastreuze gevolgen voor de metalen delen van je liefde op 2 wielen .

Dus voor de mensen die willen weten of er gestrooid is. en hoe je je motor het beste kan beschermen als je de winter door rijd, heb ik dit topic aangemaakt.

Ik werk zelf in de gladheidsbestrijding in Noord Flevoland.|(
Maar we doen het uiteraard voor de veiligheid van ons allen weggebruikers.
Iedereen weer zo veilig mogelijk naar het werk enz , inclusief mijn eigen gezinnetje .
Dus de gladheidsbestrijding vind ik zelf een eervolle taak .

Ik doe het al jaren met veel plezier .
Ondanks de vele uren snachts .
Je staat vanaf 1 november tot 1 april standby .
Dat betekent dat als de weersomstandigheden kritiek worden dat je dus ieder moment gebeld kan worden en je binnen het uur op de weg moet zijn om te strooien .

Dit betekent nooit alcohol drinken .
Op de vreemdste tijden opgeroepen worden.
Niet naar de bioscoop of uit eten etc .
Bij vrienden op bezoek.
Kerstdagen vaak op de weg .
Tijdens de jaarwisseling aan het strooien zijn etc etc.

Wat ik wel soms vervelend vind is dat ik snachts om 03:00 uur word gebeld en dan 07:00 uur klaar ben, ik ook gewoon aan mijn reguliere werk moet beginnen .
Werk in de wegenbouw en gladheidsbestrijding doe ik er bij .




En dan nu het slechte nieuws .

Bij deze ga ik al heel veel mensen teleurstellen .
Vanavond om 19:00 uur begin ik aan de eerste ronde van het seizoen .
23:00 uur gaan we nog een keer.

Ik zal in dit topic melden wanneer ik een strooi actie heb .

Verder is dit topic ook bedoeld om ervaringen te delen om je motor zo net mogelijk de winter door te krijgen .
20211014_091930.jpg
 
Ik denk nog steeds dat ze beter iedereen ijsvrij kunnen geven, net als vroeger op school. Hoewel ik dat zelf al niet meer heb meegemaakt, of vergeten ben.